JVk011 Angličtina pro pedagogy I

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Laëtitia Zoé Alice Fox, MA (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (pomocník)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Anna Maryšková (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVk011/CERTIFICATE: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JVk011/ERASMUS: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
JVk011/OS01: So 1. 3. 16:00–18:50 učebna 62, So 29. 3. 16:00–18:50 učebna 62, So 12. 4. 13:00–15:50 učebna 62, So 26. 4. 12:00–14:50 učebna 62, So 3. 5. 11:00–13:50 učebna 62, M. Slavíková
JVk011/OS04: So 1. 3. 16:00–18:50 učebna 53, So 29. 3. 16:00–18:50 učebna 53, So 12. 4. 13:00–15:50 učebna 53, So 26. 4. 12:00–14:50 učebna 53, So 3. 5. 11:00–13:50 učebna 53, L. Fox
Předpoklady
JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JVp001 Entrance test A2 || JV001 Entrance test A2
A pass in JVk001 – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět JVk001 – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- level B1 course - aimed at improving students’ language skills, knowledge and communicative competencies through various modes of work (individual, pair, and group work) - develops academic and professional skills through a series of tasks covers topics in education to develop not only the students’ vocabulary but also professional knowledge, such as teaching methods, teaching students with special needs or school issues
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand non-academic spoken and written texts on topics related to education; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant educational issues at the B1 level of the CEFR; - record an oral presentation or a podcast on a topic from the field of education; - prepare and execute a microteaching activity using selected specialist terminology in an accurate, natural way; - show a good command of selected grammar structures at the B1 level of the CEFR.
Osnova
  • In-class topics: Session 1 - University Studies For the following sessions, students select 4 of the following topics Study skills Czech system of education Education in other countries Teaching methods Alternative schooling Teaching students with special needs and inclusion School issues
Literatura
    povinná literatura
  • Materials available in the IS.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, xi, 319. ISBN 9780521675802. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
  • GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008, 254 s. ISBN 9780194620031. info
  • Cambridge advanced learner's dictionary. Edited by Melissa Good. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University, 2008, xiv, 1699. ISBN 9780521674683. info
  • HARRISON, Richard. New Headway academic skills : level 1 student's book : reading, writing, and study skills. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2006, 71 s. ISBN 9780194715584. info
Výukové metody
5 seminars focusing on English for specific and academic purposes. Activities develop students' awareness of language skills and systems within B1 level, such as listening and reading tasks, discussions, and other speaking activities.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Active participation in the consultations (1 absence allowed) 2) Continuous assessment tasks and a listening test - 65% required (= 45 out of 70 points) to be allowed to take the oral exam 3) Final Exam – in pairs, individual part (introduction and reflection on the course) + discussion of questions related to one of the topics covered in class. Pass is 65% = 20 out of 30 points.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://www.ped.muni.cz/o-nas/katedry-a-instituty/cjv
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu JVk001 (obvykle v lednu). Výuka probíhá v angličtině. Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/JVk011