PSVP_Mod5b Specifics of the Role of a Education Counselor 2

Faculty of Education
Spring 2025
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
In-person direct teaching
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit se podrobněji s rolí výchovného poradce v rámci školního poradenského pracoviště a v systému poradenství, reflektovat dvojakost role učitele a výchovného poradce, seznámit se s etickými nároky profese a odpovídajícími dokumenty, vymezit standardní činnosti výchovného poradce a cílové skupiny jeho působení.
Syllabus (in Czech)
  • Vymezení standardních činností výchovného poradce
  • Poradenské činnosti (kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, depistáž žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů další péče o tyto žáky, zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, příprava podmínek pro společné vzdělávání nebo integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům. Metodické a informační činnosti, práce s informacemi a důvěrnými daty podle platné legislativy, zákon 110/2019 Sb., GDPR.
Assessment methods (in Czech)
Úkol: reflexe dominant vlastního působení v roli výchovného poradce, práce s hlavními cílovými skupinami, spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 8 + 2.

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2025/PSVP_Mod5b