FF:IJIIB901 Didactics of Italian I - Course Information
IJIIB901 Didactics of Italian I
Faculty of ArtsAutumn 2004
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Naděžda Bruzlová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Karolina Křížová, Ph.D.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Timetable
- Thu 11:40–13:15 29
- Prerequisites (in Czech)
- IJIA026 Comprehensive Exam || IJIA028 Bachelors Exam
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Italian Language and Literature (programme FF, M-FI)
- Italian Language and Literature (programme FF, M-HS)
- Italian Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- Italian Language and Literature (programme FF, N-HS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature (programme FF, N-HS3)
- Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature (programme FF, N-SS)
- Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature (programme FF, N-SS3)
- Course objectives (in Czech)
- Kurs je určen posluchačům, kteří absolvovali přednášky z obecné didaktiky, pedagogiky a psychologie a mají v budoucnu zájem vyučovat italštině na různých typech škol. Poskytuje základní informace z lingvodidaktiky a zaměřuje se především na současné tendence ve vývoji cizojazyčného vyučování s přihlédnutím na specifičnosti italského jazyka.
- Syllabus (in Czech)
- Program je zaměřen na definici pojmů, vývoj metodických směrů, cíle výuky, didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům, roli učitele ve výuce a autonomii žáka. Zvláštní pozornost je pak věnována jazykovým prostředkům a nácviku základních řečových dovedností, komunikativní kompetenci, organizačním formám vyučování a typům vyučovacích hodin, učebnicím italského jazyka, práci s audiovizuálními prostředky, aktivizaci žáků a aktualizaci učiva, typologii cvičení. Dále se pozornost rovněž soustřeďuje na problematiku chyby, kontrolu, zkoušení, hodnocení a klasifikaci.
- Literature
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- BALBONI, Paolo E. Dizionario di glottodidattica. Edited by Anthony Mollica. Perugia: Guerra Edizioni, 1999, xix, 111 s. ISBN 88-7715-338-5. info
- BALBONI, Paolo E. Grammagiochi :per giocare con la grammatica. Roma: Bonacci editore, 1999, 59 s. ISBN 88-7573-356-2. info
- Porcelli Gianfranco, Principi di glottodidattica, La Scuola, 1994
- Balboni, P.E. Didattica dell'italiano a stranieri, Bonacci, 1994
- Ciliberti, Anna, Manuale di glottodidattica, La Nuova Italia, 1994
- Balboni, P.E., Porcelli, Gianfranco, Glottodidattica e Universita / la formazione del professore di lingue, Liviana Editrice, 1991
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška - ústní. Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Lze zapsat až po úspěšném složení souborné nebo bakalářské zkoušky. Součást Učitelství pro střední školy.
Information on course enrolment limitations: Povinné pro uchazeče o učitelskou způsobilost
- Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2004/IJIIB901