FF:FJ0B744 Field Trip in the Museum of Ro - Course Information
FJ0B744 Field Trip in the Museum of Roma Culture
Faculty of ArtsAutumn 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Barbora Antonová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Department of Romance Languages and Literatures – Faculty of Arts
Contact Person: Dagmar Holoubková - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- French Language and Literature (programme FF, B-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, B-HS)
- French Language and Literature (programme FF, B-SPE)
- French Language and Literature (programme FF, N-FI) (2)
- French Language and Literature (programme FF, N-HS)
- French Language (programme FF, B-FI)
- Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature (programme FF, N-HS3)
- Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature (programme FF, N-SS) (2)
- Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature (programme FF, N-SS3)
- Course objectives
- The visit constitues a part of the course French Literature of Minor Authors I and II
- Syllabus
- Getting acquainted with the organization of the Museum of Roma culture
- Visit of the topical expositions
- Getting acquainted with the operation of the library
- Literature
- Romská dívenko (Souběž.) : Čhajori romaňi : notová příloha k výboru z romské písňové poezie (Supl.) : Čhajori romaňi : výbor z romské písňové poezie (MDO). info
- KALEJA, Martin. Jaké je současné pojetí multikulturní výchovy v kontextu romské komunity a většinové společnosti? In GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. Brno: MSD, 2008, p. 57-62. ISBN 978-80-210-4724-2. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Možnosti a strategie vždělávání minorit se zaměřením na romské etnikum. In VÍTKOVÁ, Marie. ntegrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004, p. 52-63, 10 pp. Paido. ISBN 80-7315-071-9. info
- PANAŠOVÁ, Tereza. Analýza sociálního vyloučení romské komunity v Dobré Vodě. Edited by Pavel Navrátil. Brno, 2003, 123 l. URL info
- COUFALOVÁ, Sabina. Didaktické hry v matematice zaměřené na vizualizaci a pohyb (pro romské děti). Edited by Milena Vaňurová. 2003, 62 l. info
- GRIBÁČOVÁ, Lenka. Životní příběh hrdiny v romské pohádce a jeho aplikace na kolektivní zkušenost romského etnika. Edited by Miroslava Štěpánková. Brno, 2003, 39 l. info
- ZAPLATÍLEK, Martin. Skládání rozbitého zrcadla biografická (re)konstrukce romské identity v autobiografických vyprávěních české romské elity. Edited by Csaba Szaló. Brno, 2001, 83 l. info
- ZOUHAROVÁ, Ivana. Delikvence romské mládeže. Edited by Libor Musil. Vyškov: [s.n.], 2000, 53 s. URL info
- DAVIDOVÁ, Eva. Romská dívenko. Edited by Karel Holub, Illustrated by Dagmar Jelínková. Praha: Ars Bohemica, 1999, 133 s. ISBN 80-902381-3-0. info
- BĚLOHLÁVKOVÁ-KARASOVÁ, Alice. Romské povídky. Photo by Jindřich Štrait. Olomouc: ALDA, 1999, 122 s. ISBN 80-85600-68-4. info
- NEČAS, Ctibor. Akce Nisko a příprava konečného řešení romské otázky. In Akce Nisko v historii konenčného řešení židovské otázky. Ostrava: FF Ostravské univerzity, 1995, p. 125-127. ISBN 80-7042-422-2. info
- Assessment methods
- participation in the excursion
- Language of instruction
- French
- Further Comments
- The course is taught only once.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2008/FJ0B744