FF:IJ0B604 Současný jazyk - Informace o předmětu
IJ0B604 Současný jazyk
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Valeria De Tommaso, Ph.D. (přednášející), Mgr. Zuzana Šebelová, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 10:50–12:25 N42
- Předpoklady
- IJIA005 Jazykový seminář II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz je určen posluchačům 3. ročníku. - Mateřské obory/plány
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Kurs si klade za hlavní cíl informovat studenty o nových jevech v italském jazyce. Il corso intende presentare agli studenti i diversi stili e modi in cui si presenta la lingua contemporanea. Si analizzeranno e si proporranno esercitazioni sui seguenti temi: prestiti interni, forestierismi, linguaggio colloquiale, linguaggi settoriali e gergali (linguaggio giovanile, studentesco), conversazioni vuote, senza tralasciare i significati simbolici/scaramantici (i numeri, i segni) e gestuali tipici della cultura e tradizione italiana. Appunti inoltre sul politically correct.
- Osnova
- Osservazione e analisi dei diversi stili e modi in cui si presenta la lingua contemporanea. Si analizzeranno e si proporanno esercitazioni i linguaggi settoriali e gergali (linguaggio giovanile, studentesco, della droga e della mala) senza tralasciare i significati simbolici/scaramantici (i numeri, i segni) e gestuali tipici della cultura e tradizione italiana. Materiali: materiali didattici forniti dalla lettrice, letture, video, film, testi di approfondimento ed esercitazioni forniti durante le lezioni.
- Literatura
- Munoz-Alessandro-Hernandez, L'italiano a me mi piace, 2010
- G.P.Donegà, Educazione linguistica, Bulgarini 1993
- L.Coveri, Le varietà dell'italiano, Bonacci Editore 2001
- S. Vassalli, Le parole degli anni ottanta, Zanichelli, 1989.
- S. Lepri, Scrivere e farsi capire, Gutenberg 2000
- Výukové metody
- Přednáška: výklad a definice základních pojmů a jejich exemplifikace na konkrétních textech z různých typů textů a jazykových registrů. Seminář: Aplikace nabytých teoretických znalostí na autentických textech. Formou prezentace student prokazuje schopnost samostatně propojit své teoretické znalosti s prací s konkrétním textem.
- Metody hodnocení
- Pokud si posluchač předmět zapíše, je účast na něm povinná (minimálně 75%). Si richiede l'attiva partecipazione ad almeno il 75% delle lezioni. Esame finale: esame scritto
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Kurz je doporučen posluchačům 3. ročníku.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/IJ0B604