FF:IM138 Interactive Media - Experts - Course Information
IM138 Interactive Media - Panel of Experts
Faculty of ArtsAutumn 2015
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (lecturer)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Dominik Jícha (assistant) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Bc. Jitka Leflíková
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts - Timetable
- Thu 17:30–19:05 N41
- Prerequisites (in Czech)
- žádné prerekvizity
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 150 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/150, only registered: 0/150, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/150 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Výběrová přednáška sestává ze zvaných přednášek odborníků z oblasti studií nových médií a umění nových médií. Tématicky předmět pokrývá relevantní oborové okruhy od umělecké produkce, umění nových médií, aktuálních trendů v oblasti ICT, zpracování dat, on-line žurnalistiky, digitálních her a softwarového vývoje. Cílem předmětu je přiblížit praktické aspekty působení v kreativních odvětvích a seznámit studenty s širokou škálou oborů, ve kterých jsou využívány pracovní, výzkumné, teoretické a designové metody probírané v předmětech portfolia mateřského oboru. Výstupem je sdílení zkušeností mezi akademickou sférou a praxí oboru.
- Syllabus (in Czech)
- 10 hostů z oblastí * Umění nových médií * Studia nových médií * Filozofie médií * Design a vývoj služeb a aplikací * Digitální hry
- PS 2015
- 1.10.2015 Michal Kučerák - O konceptu výstavy a doprovodném programu Evil Media
- 8.10.2015 Martin Krček - Marketing digitální distribuce
- 15.10.2015 Iveta Janošová - Výzkum publik: od fikčních světů k textovému pytláctví
- 22.10.2015 Pavel Dobrovský - Videohry v Asii a Africe
- 29.10.2015 Dušan Barok - Algoritmy a sloboda
- 5.11.2015 Michal Sikora - Od TIMu k filmové produkci
- 12.11.2015 Miloš Vojtěchovský - Temná síla, poznámky k mediální ekologii
- 19.11.2015 Matej Strnad - Friedrich Kittler a film + projekce
- 26.11.2015 Palo Fabuš - Zrající prostor a hlas bezrozměrnosti
- 3.12.2015 Andrej Gogora - Digital humanities a filozofia
- 10.12.2015 Fotis Liarokapis - The use immersive technologies for interdisciplinary research
- 17.12.2015 Honza Švelch - Mediální trailery: lákavé zlo
- Literature
- recommended literature
- HAZDRA, A. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. ISBN 9788024747118.
- JENKINS, Henry. Convergence culture : where old and new media collide. 1st published in paperback. London: New York University Press, 2008, xi, 353. ISBN 9780814742952. info
- MediaArtHistories. Edited by Oliver Grau. Cambridge, MA: MIT Press, 2007, xii, 475 p. ISBN 9780262072793. info
- KERR, Aphra. The business and culture of digital games : gamework/gameplay. first published. London: SAGE Publications, 2006, x, 177. ISBN 1412900476. info
- BARKER, Chris. Cultural studies : theory and practice. Edited by Paul E. Willis. 2nd ed. London: SAGE Publications, 2003, xxii, 485. ISBN 0761941568. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednášky
- Assessment methods (in Czech)
- * povinná docházka min. 60%
* primárně esej / zpracování wiki hesla k vybranému tématu do e-learningu
* dle domluvy i strukturovaný rozhovor s odborníkem na vybrané téma - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2015, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2015/IM138