FF:BKA123 Polit. komunikace/jsl. prostor - Informace o předmětu
BKA123 Bude líp? Politická komunikace v českém a jihoslovanském prostoru
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Nela Martinková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.
Ústav slavistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav slavistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 19:10–20:45 A31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 72 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je podat základní přehled o politické komunikaci v jihoslovanském prostoru (s akcentem na Bulharsko).
- Osnova
- 1. Úvod do problematiky, politolingvistika a její vývoj 2. Vývoj politické komunikace v jihoslovanského prostoru 3. Neverbální komunikace v politické sféře 4. Parlamentní volby - klipy, billboardy, programy a jejich politolingvistická analýza 5. Prezidentské volby - klipy, billboardy, programy a jejich politolingvistická analýza 6. Jazykové portréty vybraných politiků 7. Aktuální problémy politické komunikace v jihoslovanském prostoru
- Literatura
- MAVRODIEVA, Ivanka Todorova. Političeskata retorika v Bălgarija: Ot mitingite do WEB 2.0 (1989 - 2012). Sofija, 2012. ISBN 978-954-326-176-5.
- MILANOV, Vladislav Ognjanov. Ezikovi portreti na bălgarski politici: čast I. Sofija, 2012. ISBN 978-954-07-3323-4.
- RUMENČEV, Veličko Rumenčev. Neverbalnata komunikacija v publičnata reč i delovoto obštuvane. Sofija, 2006. ISBN 954-07-2384-1.
- BOTEVA, Marieta Georgieva. Političeskata komunikacija v retoričeskite diskursi. Veliko Tărnovo, 2013. ISBN 978-954-524-895-5.
- PRODANOV, Vasil. Bălgarskijat parlament i prehodăt. Sofija, 2009. ISBN 978-954-28-0352-2.
- EIBL, Otto a Jozef JANOVSKÝ. Marketing politických kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 140 s. ISBN 978-80-210-5821-7. info
- EIBL, Otto, Roman CHYTILEK, Anna MATUŠKOVÁ, Barbora PETROVÁ, Radovan BRTNÍK, Miloš GREGOR, Lenka HRBKOVÁ, Silvia HUDÁČKOVÁ, Oto KÓŇA, Marcela KRÁLIKOVÁ, Alena MACKOVÁ, Eva PAVLOVÁ, Tomáš ŠKRHA a Michal ŽIŽLAVSKÝ. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: CDK, 2012, 341 s. mimo edici. ISBN 978-80-7325-281-6. info
- FIALA, Petr, Jan HOLZER a Maxmilián STRMISKA. Politické strany ve střední a východní Evropě. Ideově-politický profil, pozice a role politických stran v postkomunistických zemích. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 200 s. Svazek 1. ISBN 80-210-3036-4. info
- Výukové metody
- Přednášky, prezentace, diskuse
- Metody hodnocení
- Pravidelná docházka (75%), písemný test, esej
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/BKA123