FF:FAVBPa14 Bak. sem. III - Informace o předmětu
FAVBPa14 Bakalářský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. BcA. Miroslav Vlček, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 12:00–13:40 C34
- Předpoklady
- FAVBPa13 Bak. sem. II && FAVBPa01 Úvod do studia filmu && FAVBPa10 Proseminář A
Úspěšně absolvované předměty:
FAVBPa12, FAVBPa13, FAVBPa01, FAVBPa10 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurs je určen k absolvování ve 3. semestru studia. - Mateřské obory/plány
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-HS)
- Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti si osvojí základní metody společenských a humanitních věd, důraz bude kladen na metody používané ve filmové vědě a na základy práce s odborným textem (čtení i psaní).
Kurz připraví studenty na jejich vlastní akademickou činnost a poskytne jim oporu v myšlení o společenských vědách.
Studenti se naučí připravit a prezentovat výzkumný projekt s adekvátní metodologií. - Osnova
- 1) Formulace badatelského problému
- 2) Studium pramenů a literatury
- 3) Vypracování a prezentace projektu
- 4) Metody spoločenských a humanitních věd se zaměřením na filmovou vědu
- Literatura
- povinná literatura
- KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 264 s. Spisy Masarykovy univerzity v Brně, Filozofická fakulta ; 430. ISBN 978-80-210-7756-0. URL Digitální knihovna FF MU info
- Approaches and methodologies in the social sciences : a pluralist perspective. Edited by Donatella Della Porta - Michael Keating. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xv, 365. ISBN 9780521709668. info
- doporučená literatura
- GEE, James Paul. An introduction to discourse analysis : theory and method. 2nd ed. New York: Routledge, 2005, xii, 209. ISBN 9780415328616. info
- ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 stran. ISBN 9788086429403. info
- KRIPPENDORFF, Klaus. Content analysis : an introduction to its methodology. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage, 2004, xxiii, 413. ISBN 9780761915454. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000, 374 s. ISBN 9788024601397. info
- ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
- Výukové metody
- Diskuse v hodině, skupinová práce, domácí úkoly, prezentace projektu.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na hodinách, finální projekt a obhajoba.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/wufv/home/studium-1/realizace-bakalarske-zaverecne-prace
Konspekt projektu:
Název: není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklad vhodného / nevhodného názvu: Nástup zvuku v kině Dopz / Kina v Brně; Estetika diskrepance: Pravidla hry / Pravidla hry Jeana Renoira.
Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností.
Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti.
Hypotetické závěry: k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit.
Segmentace práce: rozčlenění zkoumaného problému do základních částí.
Postup (jednotlivé fáze) práce: např. sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu).
Historický kontext (v případě historických prací): stručná chronologie vyznačující základní body historického kontextu (prehistorie, data související s propojenými oblastmi), vývoje a důsledků daného problému.
Zdroje v tomto členění:
Literatura: bibliografický soupis literatury.
Prameny: soupis pramenů, případně příslušných archivů a fondů a institucí.
Filmografie: soupis zkoumaných děl s filmografickými údaji (podle povahy práce se vyžaduje základní nebo úplná filmografie).
Součástí vývoje projektu je prezentace konspektu spojená se seminární diskusí v rámci Bakalářského semináře III. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2018/FAVBPa14