IM167 Vizuální styly digitálních her I

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Vojtěch Vaněk (přednášející)
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 8:00–9:40 218
Předpoklady
Předchozí zkušenost s programovou řadou Adobe je vítána, ale není bezvýhradně nutná.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění terminologii a obecné orientaci v kulturním prostředí prezentace a vývoje digitálních her. Skrze cvičení si studenti osvojí sofistikované pracovní metody a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média. Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. Teoretická část předmětu se zaměřuje na identifikaci a analýzu vizuálních stylů a grafických možností současných i historických digitálních her. V této oblasti výuka sleduje paralely mezi současným uměním, digitálními hrami a pohyblivým obrazem napříč platformami. V rámci cvičení jsou studenti seznámeni s možnostmi a způsoby prezentace digitálních her uvnitř i vně institucionálního prostředí.
Výstupy z učení
Osvojená terminologie v oblasti vývoje a participační kultury digitálních her. Orientace v možnostech a způsobech prezentace digitálních her v závislosti na platformě a prostředí. Schopnost srozumitelně odprezentovat digitální hru dle její povahy a kontextu.
Osnova
  • Typologie a terminologie jednotlivých vizuálních stylů digitálních her.
  • Prezentace digitální hry ve fyzickém a internetovém prostředí.
  • Typografie a informační grafika v digitálních hrách (HUD, menu, výpravný a informační text).
  • Participační kultura a prezentace – Fan art, Cosplay, Let’s play, festivaly, e-sport.
Literatura
  • Jesper Jull, The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games, The MIT Press, 2013 (2. vyd. 2016).
  • Jesse Schnell, The Art of Game Design: A Book of Lenses, CRC Press, 2008 (2. vyd. 2014).
Výukové metody
Přednášky doprovázené praktickým cvičením, komentovaným hraním a prezentací životaschopnosti probírané látky. Diskuse a konzultace umožňující vhled do tvůrčích záměrů studentů.
Metody hodnocení
Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce. Realizace a kolektivní prezentace zadaných úkolů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021.