FF:ISKM50 Digital marketing - Course Information
ISKM50 Digital marketing
Faculty of ArtsAutumn 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Lukáš Porsche, Ph.D. (lecturer)
Ing. Markéta Šugarová (seminar tutor)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Timetable
- Mon 18:00–19:40 B2.51
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/25 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Information and Library Studies (programme FF, B-IS) (2)
- Information studies and librarianship (programme FF, B-ISK_) (5)
- Information and Library Studies (programme FF, N-IS) (2)
- Information and Library Studies (programme FF, N-ISK_) (5)
- Course objectives (in Czech)
- Cíle předmětu: Předmět dává studentům rozhled v oblasti digitálního marketingu. Věnuje se nejdůležitějším problémům a součástem digitálního marketingu (DM) a přináší studentům solidní základ pro pozdější hlubší rozvoj ve vybraných marketingových kanálech. Obsahem výuky jsou jednak hlavní principy, které se v DM uplatňují, a také konkrétní oblasti DM - od významu a funkcí webu přes analytiku, marketingové kanály (SEO, PPC, sociální sítě a další) až po základy spolupráce mezi marketingovým odborníkem a jeho klientem.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod - digitální marketing a jeho hlavní principy. 2. Proč a jak stanovit cíle, výzkum a strategie. 3. Základy digitální analytiky - Google Analytics. 4. Web, jeho použitelnost a optimalizace konverzní cesty. 5. SEO - optimalizace pro vyhledávače. 6. Obsahový marketing a copywriting. 7. PPC - Google Ads, Seznam Sklik, zbožové srovnávače. 8. Display reklama. 9. Sociální sítě a reklama na nich. 10. Emailový marketing. 11. PR a komunikace. 12. Jak spojit jednotlivé kanály dohromady, vztah mezi marketérem a klientem. 13. Prezentace skupinových projektů.
- Literature
- recommended literature
- The Beginners Guide to SEO https://moz.com/beginners-guide-to-seo
- Google Analytics for Beginners https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. 1st ed. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 9788087923016. info
- HAZDRA, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 9788024747118. URL info
- FORET, Miroslav. Marketingový průzkum : poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 9788025121832. info
- not specified
- The PPC Guide for Beginners http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/07/30/ppc-guide-for-beginners-1
- KRUG, Steve. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. New York: New Riders, 2014, 216 pp. ISBN 978-0-321-96551-6. info
- Teaching methods (in Czech)
- Aktivní účast na seminářích, samostatné studium.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
General note: Předmět v semestru podzim 2018 bude vyučovat Ing. Markéta Bartoníčková (marketabartonickova@gmail.com).
- Enrolment Statistics (Autumn 2019, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2019/ISKM50