FF:RLMgB509 Committed Study of Rel.: Tutor - Course Information
RLMgB509 Committed Study of Religion: Tutorship
Faculty of ArtsAutumn 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Mgr. Milan Fujda, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Milan Fujda, Ph.D.
Department for the Study of Religions – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Kateřina Sedlářová
Supplier department: Department for the Study of Religions – Faculty of Arts - Timetable
- each odd Thursday 12:00–13:40 G24
- Prerequisites (in Czech)
- ! RLB509 Committed Study of Rel.: Tutor
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Jedná se o praktický kurz umožňující studujícím využít svou odbornost k veřejně angažované tvůrčí činnosti. Méně významným, ale také relevantním aspektem kurzu, je reflexe vědecké angažovanosti v reálném světě. Této reflexi je věnováno především poslední semestrální setkání. Diskuse v něm je opřena o dva zdroje: dosavadní praktickou činnost a studium relevantní odborné literatury.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování kurzu:
- vylepšili své dovednosti popularizačního psaní;
- vyzkoušeli si organizovat kolektivní pracovní úsilí;
- naučili se respektující komunikaci s neakademickým okolím;
- rozvinuli své formulační schopnosti;
- lépe zdůvodňují strategické volby v rámci vlastní činnosti vůči okolí;
- získal zkušenost s vedením a kontrolo méně zkušených spolupracovníků. - Syllabus (in Czech)
- Organizační setkání
- Úvodní setkání k seznámení s nástroji pracovní činnosti
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Monitoring průběhu činnosti formou diskuse
- Závěrečné zhodnocení průběhu činnosti
- Diskuse nad povinnou literaturou
- Literature
- required literature
- STÖCKELOVÁ, Tereza. Nebezpečné známosti : o vztahu sociálních věd a společnosti. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i., 2012, 110 s. ISBN 9788073302085. info
- recommended literature
- FUJDA, Milan. What Would an Informant Tell Me after Reading My Paper? On the Theoretical Significance of Ethical Commitment and Political Transparency in Symmetrical Practice of Studying Religion(s). Religio : revue pro religionistiku. Brno: Česká společnost pro religionistiku o.s., 2015, vol. 23, No 1, p. 57-86. ISSN 1210-3640. Digitální knihovna FF MU info
- KOSHY, Valsa. Action research for improving practice : a practical guide. 1st publ. London: Paul Chapman publishing, 2005, xvi, 149. ISBN 1412907551. info
- WHITEHEAD, Jack and Jean MCNIFF. Action research : living theory. 1. pub. London: SAGE Publications, 2006, vi, 182. ISBN 1412908558. info
- Action research for sustainable development in a turbulent world. Edited by Ortrun Zuber-Skerritt. 1st ed. Bingley [England]: Emerald Group Pub. Ltd., 2012, xxxiv, 234. ISBN 9781780525495. info
- SOMEKH, Bridget. Action research : a methodology for change and development. 1st pub. Maidenhead: Open University Press, 2006, 225 s. ISBN 0335216595. info
- STRINGER, Ernest T. Action research. 4th ed. Los Angeles: SAGE, 2014, xxii, 305. ISBN 9781452205083. info
- Teaching methods (in Czech)
- Kurz probíhá jako společný kurz bakalářského a magisterského studia. Kurz je primárně zaměřen na studující bakalářského studia. Studující magisterského studia v něm působí jako tutoři asistující bakalářským studujícím v jejich angažované činnosti a její reflexi.
Aktivity (též podmínky ukončení a výukové metody):- Tvorba (tj. i překlad) cca jednoho obsáhlejšího hesla (cca 5000 znaků) a několika hesel podpůrných, intertextově provázaných, na jednoho bakalářského studujícího. Toto je průměr, protože týmy mohou být vícečlenné. V každém týmu je jeden či více tutorů.
- Účast na závěrečné diskusi nad povinnou literaturou, v případě nepřítomnosti odevzdání komentáře k zadané literatuře v rozsahu cca 1800 znaků. Komentář 1. vymezí problematiku textu, 2. shrne argumentaci, 3. předloží kritickou reflexi (na každou z uvedených položek stačí jeden dobře zformulovaný odstavec).
- Assessment methods (in Czech)
- Budou stanoveny dva termíny (řádný a opravný), do nichž bude možné zaslat odkazy na provedenou práci vyučujícímu k jejich zhodnocení a udělení kolokvia jednotlivým týmům. Opravný termín bude moci být využit v případě, že kvalita nebo kvantita provedené práce bude shledána nedostatečnou.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught once in two years.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2019/RLMgB509