FF:AJU2304 Učitelská praxe z AJ 2 - Informace o předmětu
AJU2304 Učitelská praxe z anglického jazyka 2
Filozofická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. František Tůma, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Předpoklady
- AJU2103 Didaktika AJ III && AJU2401 Zkouška z anglického jazyka && AJU2402 Ústní zkouška z AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-AJU_) (3)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Cíle předmětu
- Za účelem profesního rozvoje stráví studenti dva týdny na vybrané střední škole. Studenti budou pozorovat svého mentora a spolužáky, připraví a odučí hodiny angličtiny sami a se svými spolužáky, zúčastní se reflektivních setkání a budou stínovat svého mentora při každodenních školních aktivitách. Studenti sestaví portfolio, s nímž se bude pracovat během státní závěrečné zkoušky.
- Výstupy z učení
- Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Vytvořit vhodnou přípravu pro hodinu anglického jazyka podle zaměření kurzu a školy (např. obecná angličtina, kultura a literatura anglicky mluvících zemí, interkulturní komunikace, angličtina pro specifické účely). 2. Vybrat, adaptovat a rozšířit materiály vhodné pro potřeby studentů a prostředí výuky a vyučovat s vědomím o rozdílných potřebách a preferencích v učení se u jednotlivých studentů. 3. Samostatně a skupinově odučit jazykovou hodinu a prokázat tak efektivní realizaci své přípravy a vhodné uzpůsobení vyučování skutečným podmínkám výuky angličtiny na středních školách. 4. Analyzovat a reflektovat na vlastní vyučování, přípravu hodiny a praxi a poskytnout a přijmout konstruktivní zpětnou vazbu. 5. Sestavit, zadat, oznámkovat a vyhodnotit test pokroku (progress test). 6. Zvládnout každodenní úkoly středoškolského učitele, například zápis do třídní knihy.
- Osnova
- Students participate in external teaching at a selected secondary school. The number of hours to be spent at the school and their distribution according to individual activities are specified in ELF Students arrange their teaching practice in accordance with the information given here: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe Students realize their practice during the teaching period of the semester. Students start their practice only after: 1. The administrative process of the practice arrangement is completed. 2. The semester introductory meeting at the department (this is realized in connection to the corresponding Reflective Seminar)
- Literatura
- povinná literatura
- Individual school educational programmes relevant to the secondary school placement
- Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
- Rámcový vzdělávací program daného typu školy (dostupné z www.rvp.cz)
- doporučená literatura
- Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
- Crooks, G. (2003). A Practicum in TESOL: Professional Development through Teaching Practice. Cambridge: CUP.
- Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, available for download at: http://www.nuv.cz/file/159
- Underhill, A. (1994). Sound Foundations. Oxford: Macmillan Heinemann.
- Thornbury, S., (1999). How to teach grammar. Harlow: Longman.
- Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. Harlow: Longman.
- Parrott, M. (2010). Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
- Výukové metody
- Students teach under the supervision of mentors, complete observation tasks, take part in everyday secondary school activities
- Metody hodnocení
- To pass the course successfully students need to: - Participate in external practice at a selected secondary school according to instructions of the course teachers. - Submit all the required documents (reflective diary, (self)evaluation document in pdf, portfolio, in some cases Agreement) by the deadline specified for the particular semester. Details regarding the document and the deadline are described here: https://www.phil.muni.cz/student/pedagogicke-praxe
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2022/AJU2304