FF:ISKM95 Learning design - Course Information
ISKM95 Learning design: theory and practice
Faculty of ArtsAutumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Synchronous online teaching - Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Klára Pirklová, PhD. (lecturer)
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alice Lukavská
Supplier department: Department of Information and Library Studies – Faculty of Arts - Timetable
- each even Tuesday 10:00–11:40 Virtuální místnost
- Prerequisites (in Czech)
- Zájem o problematiku.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 17/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
- Learning outcomes (in Czech)
- Studující budou po absolvování schopni:
rozumět learning designu v pedagogických a informačně-vědných souvislostech;
kriticky zhodnotit konkrétní příklady realizovaných projektů;
demonstrovat designový proces na vlastním projektu;
tj. poznat cílovou skupinu;
definovat problém;
navrhnout vzdělávací řešení;
navrhnuté řešení ověřit;
studující rovněž pochopí, jak designový proces použít ve své (budoucí) profesi - Syllabus (in Czech)
- Kdo je learning designer
- Learning design v příkladech
- Poznávání v learning designu
- Definování v learning designu
- Navrhování v learning designu
- Ověřování v learning designu
- Kam learning design směřuje
- Literature
- recommended literature
- DIRKSEN, Julie. Design for How People Learn. New Riders, 2015. ISBN: 978-0134211282.
- MOORE, Cathy. Map it: The Hands-On Guide to Strategic Training Design. Montesa Press, 2017. ISBN 978-0999174500.
- NEELEN, Mirjam a Paul A. KIRSCHNER. Evidence-Informed Learning Design: Creating Training to Improve Performance. Kogan Page Publishers, 2020. ISBN 978-1789661439.
- NATO TRAINING GROUP. 2023. NATO Advanced Distributed Learning Handbook. NATO, 2023. Dostupné z: https://adlnet.gov/publications/2023/02/The-NATO-Advanced-Distributed-Learning-Handbook/
- McPHEAT, Sean. Impacts: How to maximise the ROI of your LMS and beyond by focusing on performance not Completions. SkillsHub. Online. 2023. Dostupné z: https://www.skillshub.com/wp-content/uploads/2023/05/IMPACTS_final-digital_version.pdf
- Teaching methods (in Czech)
- Převrácená třída, online setkání jednou za 14 dní, průběžné úkoly.
- Assessment methods (in Czech)
- Splněné a uznané úkoly (6 x), závěrečná reflexe
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2024/ISKM95