FF:PB22JB32 School counselling - Course Information
PB22JB32 School counselling
Faculty of ArtsSpring 2003
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Prerequisites (in Czech)
- PB12JA14 Introduction to Counseling && PB21PB23 Basics of Educational Manageme
Kurz navazuje na obsah kurzů Základy poradenství a Základy pedagogického managementu. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education and Counselling (programme FF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz navazuje na kurzy Základy poradenství a Základy pedagogického managementu a je zaměřen na problematiku výchovného, pedagogického a organizačního poradenství, zejména ve vztahu k současné škole. Zahrnuje některé možnosti poradenské práce výchovného poradce ve spolupráci se školním psychologem a speciálním pedagogem (např. řešení vzdělávacích a výchovných obtíží, podporu kariérního růstu, inovace školního kurikula v souvislosti s tvorbou preventivních a individuálních vzdělávacích programů apod.) a naznačuje i potenciál organizačního poradenství pro vzdělávací instituce a jejich rozvoj.
- Literature
- NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství :struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. info
- HŘEBÍČEK, Libor. Školní poradenství ve světle teoretické a empirické analýzy.Sborník prací FF BU, U-1, řada pedagogická, s. 33-49. (School Counselling in the Light of a Theoretical and Empirical Analysis. Research Proceedings, Faculty of Arts BU, U-1, Pedadagogical Section, pp. 33-49.). In Sborník prací FF BU, U - 1, řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996. ISBN 80-210-1540-3. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2003, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2003/PB22JB32