ROMIB004 Latina pro romanisty II

Filozofická fakulta
jaro 2003
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Irena Zachová (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Po 11:40–12:25 45, Po 12:30–13:15 45, Út 13:20–14:05 40, Čt 13:20–14:05 43
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
ROMIB004/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ROMIB004/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ROMIB004/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ROMIB004/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
ROMIB001 Latina pro romanisty I
Kurz Latina II pro romanisty je určen studentům, kteří latinu neměli vůbec, i těm, kteří ji měli na střední škole, event. z ní maturovali. Navazuje na Latinu pro romanisty I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace Absolvent kurzu Latina II pro rom. musí zvládnout gramatiku a slovní zásobu učebnice Špaňár-Kettner, Latina pro gymnázia.
Osnova
  • Cílem výuky je získání základních jazykových znalostí a dovedností, jež umožní jednak orientaci v latinském jazyce, včetně latinských textů, jednak poskytnou pevný základ pro pochopení souvislostí historického vývoje jednotlivých románských jazyků. Výuka latiny v 1. roce studia proto předchází výuce latiny v následujícím roce, četbě pozdně latinských textů a následnému studiu jednotlivých historických gramatik v třetím ročníku. Morfologie: deklinace substantiv, deklinace a stupňování adjektiv, deklinace zájmenná, zájmenná adjektiva, odvozování a stupňování adverbií, slovesné konjugace a slovesné tvary odvoditelné od prezentního a supinového kmene, včetně sloves deponentních, číslovky. Syntax: vazba akuzativu s infinitivem, vazba nominativu s infinitivem, "cum historicum", věty časové, účelové, obsahové přací, podmínkové, ablativ absolutní. Reálie: v rozsahu explikace probíraných textů.
Literatura
  • ŠPAŇÁR, Július a Emanuel KETTNER. Latina pro I.-III. ročník středních všeobecně vzdělávacích škol. Vyd. 3., opr. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968, 470 s. URL info
Metody hodnocení
Zápočet - písemný test. Pokud si posluchač předmět zapíše, je jeho účast na něm povinná.
Navazující předměty
Informace učitele
Informace učitele Doporučuje se, aby do kurzu pravidelně docházeli především úplní začátečníci. Zápočty a zkoušky lze skládat pouze během zápočtového týdne a zkouškového období. Lze zapsat pouze na jednom oboru.
Další komentáře
Lze zapsat pouze na jednom oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.