FF:PH0219 History of Ethics II - Course Information
PH0219 History of Ethics II
Faculty of ArtsSpring 2005
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Radim Brázda, Dr. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Department of Philosophy – Faculty of Arts
Contact Person: Hana Holmanová - Timetable
- Wed 16:40–18:15 20
- Prerequisites
- Studenti musí absolovoval kurs Dějiny etiky I
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Philosophy (programme FF, B-HS)
- Philosophy (programme FF, B-PH) (3)
- Philosophy (programme FF, M-HS)
- Philosophy (programme FF, M-PH)
- Philosophy (programme FF, N-HS)
- Philosophy (programme FF, N-PH) (3)
- Upper Secondary School Teacher Training in Philosophy (programme FF, M-SS)
- Course objectives (in Czech)
- Kurs Dějiny etiky II seznámí posluchače s hlavními morálně filozofickými teoriemi v období od 17. století do počátku 20. století. Těžiště výkladu tvoří systémy morální filozofie následujících autorů: B. Spinoza, D. Hume, J.S. Mill, I. Kant, G.W.F. Hegel a F. Nietzsche.
- Syllabus (in Czech)
- 1) R. Descartes a provizorní morálka 2) T. Hobbes a teorie smlouvy 3) B. Spinoza a zkoumání afektů 4) D. Hume 5) I. Kant 6) anglická a skotská morální filosofie 18.a 19. stol. J.S.Mill a utilitarismus 7) morální filosofie ve Francii 18. a 19. století 8) G.W.F. Hegel 9) F. Nietzsche
- Assessment methods (in Czech)
- Kolokvium. Student předloží před zkouškou písemný rozbor díla jednoho z probíraných autorů. Podrobné informace ke kursu jsou na příslušné webové stránce.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Teacher's information
- http://www.phil.muni.cz/fil/etika/texty/de204.html
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2005/PH0219