FF:ROM0B114b Baskický jazyk IV - Informace o předmětu
ROM0B114b Baskický jazyk IV
Filozofická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 1/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ainara Maya Urroz (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 16:40–18:15 G11
- Předpoklady
- ROM0B113a Baskický jazyk III
ROM0B113a EUSKARA III - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, B-SPE)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Francouzský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Francouzština (program FF, B-FI)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Italský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Italský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Italština (program FF, B-FI)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Portugalský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Portugalština (program FF, B-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, N-HS)
- Španělština (program FF, B-FI)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Cíle předmětu
- LENGUA VASCA IV 2008-09 INFORMACIÓN GENERAL Objetivos: 1. Esta asignatura es la continuación de Lengua Vasca I, II y III, y pretende ofrecer una formación básica en la descripción de la lengua vasca y en el uso práctico de la misma. Metodologia: 1. clases teóricas. Caracteristicas: 1. Enseñanza presencial. Calificaciones: 1. un examen teorico. PROGRAMA ¿QUE SEREMOS CAPACES DE DECIR EN EUSKERA? 1. Citas, proposiciones. 2. “¿Que te ha ocurrido?” pedir/ dar explicaciones. 3. Horarios. Oficina de información en estación de ferrocarril o de autobuses. 4. Planificar vacaciones: pais, ciudades, número de dias, monumentos, medio de transporte. 5. Pedir y dar opiniones sobre personas; expresar el gusto o la preferencia por cosas y acciones. 6. En la consulta del médico/ Preguntar a un amigo enfermo y aconsejarle. 7. Encuentro en la calle/ en el tren. 8. Pedir-dar/ negar un favor. 9. Pedir-dar/ negar permiso para hacer algo. 10. En la calle/ en un edificio: preguntar la localización de algo/ Dar orientaciones sencillas.
- Osnova
- CONTENT 1. Introduction: getting to know colleagues 2. Basque grammar: decline and the verbal aspect 3. The description of the classroom 4. The sites of the city 5. Activities each day 6. Professions 7. @ mails and write postcards. METODOLOGY: The exercises we will do during the classes are, by and large, group exercises and require the active participation of students. There will also be individual works to be performed at home.
- Literatura
- euskara-ingelesa/ENGLISH-BASQUE hiztegia-dictionary. Morris pocket plus.
- HIZTEGIA diccionario 3000 Euskara-gaztelania. Adorez.
- GRAMATICA DIDACTICA DEL EUSKERA
- IPUIN HARRIGARRIAK I Maupassant
- ATZAPAR ARRASTOAK
- ELHUYAR HIZTEGIA castellano-vasco-castellano
- EUSKERA PARA HISPANOHABLANTES
- IKASLEAREN ESKU GRAMATICA
- DICCIONARIO BASICO PARA ESTUDIANTES DE EUSKERA /HABE
- HIZTEGIA-DICTIONNAIRE. Euskara-frantsesa/Francais-basque. Elkarlanean.
- Výukové metody
- METODOLOGIA Eskoletan egingo ditugun gramatika eta hiztegi ariketak taldeko lanean oinarrituta egongo dira gehien bat. Bakarkako lana etxean egingo du ikasle bakoitzak.
- Metody hodnocení
- Písemný trest a ústní zkouška.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- http://www.hiztegia.net
The continuation of BASQUE III www.habe.euskadi.net - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2010/ROM0B114b