AJ26068 Rurální perspektivy

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Stephen Paul Hardy, Ph.D. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 10:50–12:25 G32
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to provide the students with a view on how relations between subjectivity, social relations and nature, as viewed from a Romantic perspective, in rural contexts, develop from Rousseau and Wordsworth through to John Cowper Powys.By the end of the course, students will have read, discussed and analysed in spoken and written form aspects of the texts chosen to represent this development.
Osnova
  • 1)February 24th:Introductory 2)March 10th:W.Wordsworth: The Prelude: Books 1&2, 12&13, and Conclusion 3)March 24th: Emily Bronte: Wuthering Heights 4)April 7th: George Eliot: The Mill on the Floss 5)April 21st: Thomas Hardy: The Return of the Native 6)May 5th: D.H. Lawrence: The Rainbow 7)May 19th: John Cowper Powys: Wolf Solent
Literatura
  • The rainbow (Orig.) : Duha [Lawrence, 1999]. info
  • Cowper Powys John Wolf Solent
  • Gibbons, Stella Cold Comfort Farm
  • ELIOT, George. The mill on the floss. London: Penguin Books, 1994, vii, 534 s. ISBN 0-14-062027-3. info
  • HARDY, Thomas. Far from the Madding Crowd. Ware: Wordsworth Editions, 1993, 423 s. ISBN 1-85326-067-3. info
  • BRONTË, Emily. Wuthering heights. Edited by David Daiches. London: Penguin Books, 1985, 373 s. ISBN 0-14-043001-6. info
  • HARDY, Thomas. The return of the native. Edited by Derwent James May. London: Macmillan, 1974, 445 s. ISBN 0-333-16884-4. info
  • WORDSWORTH, William. The prelude :a parallel text. Edited by J. C. Maxwell. Harmondsworth: Penguin Books, 1971, 573 s. ISBN 0-14-080105-7. info
Výukové metody
The cause will be taught by a combination of close reading and small and large group discussion and analysis.
Metody hodnocení
The course will be examined by a combination of assessments of oral performance (40percent) and a final essay of 6-10 pages (60percent)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013.