FF:PGK44B55 Česká vzdělávací politika - Course Information
PGK44B55 Vybrané problémy české vzdělávací politiky
Faculty of ArtsSpring 2018
- Extent and Intensity
- 1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková
Supplier department: Department of Educational Sciences – Faculty of Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme FF, N-PD)
- Upper Secondary School Teacher Training in Pedagogy (programme FF, N-SS)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz Vybrané problémy české vzdělávací politiky navazuje na povinný kurz Vzdělávací politika. Z témat, jež jsou řešena v povinném kurzu, vybírá ta, která jsou aktuální, problematická z hlediska jejich řešení v rámci praktické vzdělávací politiky, a současně na která nebylo dost prostoru v povinném kurzu. Témata budou představena a diskutována na základě evropského kontextu a konkrétní situace v ČR. Současně je v jejich výběru zohledněn zájem studentů, který se během výuky povinného kurzu projeví a který mohou studenti formulovat vždy na začátku semestru. Z toho vyplývá, že témata budou variabilní.
- Syllabus (in Czech)
- (1) Otázka rovných vzdělávacích příležitostí v evropském kontextu (2) Otázka rovných vzdělávacích příležitostí v českém vzdělávacím systému (3) Kompozice všeobecného a kvalifikačního vzdělávání v evropském a českém vzdělávacím prostoru (4) Organizace vyššího sekundárního vzdělávání a způsoby jeho ukončování (česká maturita jako jedna z variant) (5) Modely preprimárního vzdělávání jako realizace různých modelů sociální a vzdělávací politiky (6) Modely financování terciárního vzdělávání (otázka školného) (7) Modely učitelské přípravy (8) Dostupnost vyššího vzdělání versus „překvalifikovanost“ (9) Mezinárodní měření vzdělávacích výsledků (PISA) Součástí kurzu bude diskuse o dílčích aktuálních tématech vzdělávací politiky s oporou o průběžné sledování sdělovacích prostředků a webových portálů k tématice školství a vzdělávání (Academia, Edu-in, Scio, …).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2018/PGK44B55