FF:VIKMB75 Information Literacy - Course Information
VIKMB75 Information Literacy Course
Faculty of ArtsSpring 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Bc. Radek Dobrovolný (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts - Timetable
- Tue 18:00–19:40 C31
- Prerequisites (in Czech)
- Zájem o informatiku. Doporučený je vlastní počítač.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Information and Library Studies (programme FF, B-IS) (4)
- Information studies and librarianship (programme FF, B-ISK_) (5)
- Information and Library Studies (programme FF, N-IS) (2)
- Information and Library Studies (programme FF, N-ISK_) (5)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit se s různými nástroji (hrami, aplikacemi) pro rozvoj informatického a algoritmického myšlení a získat v nich přehled.
Umět nástroje využívat a aplikovat.
Naučit se najít vhodný nástroj pro rozvoj algoritmického myšlení pro danou cílovou skupinu a posoudit náročnost.
Seznámení s konceptem kreativního programování.
Umět sestavit náplň kurzu pro rozvoj informatické gramotnosti v knihovně / domu dětí / zájmovém kroužku apod.
V neposlední řadě, aktivně svoji informatickou gramotnost rozvíjet. - Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu bude student:
- chápat pojem informatická gramotnost v širším kontextu,
- mít přehled o nástrojích výuky informatiky,
- znát pojem kreativní programování a umět programovat drobné aplikace v různých prostředích,
- umět dále rozvíjet svoji inf. gramotnost,
- schopen inf. myšlení aplikovat na reálné problémy,
- znát výukové metody: párové programování, live programování, dekompozice a algortimizace problému apod.
- samostatně vytvořit krátký kurz zaměřený na tuto oblast a vhodně vybrat nástroje podle cílové skupiny. - Syllabus (in Czech)
- Úvodní seminář, seznámení s náplní předmětu.
- Historie výuky programování, grafické programovací jazyky, Karel.
- Programování pomoci bloků, Hour of Code.
- Scratch, animace příběhu, jednoduché hry.
- Želví grafika, jazyk Logo, fraktály.
- Jak probíhají výpočty, simulace procesoru na papíře.
- Principy kreativního programování, knihovna p5.
- Webové multimediální aplikace.
- Výukový hardware, Ozobot, microbit, LEGO.
- On-line kurzy, MOOC, komunita.
- Algoritmické myšlení a řešení problémů.
- Příprava kurzu informatické gramotnosti.
- Literature
- Assessment methods (in Czech)
- Pro úspěšné absolvování předmětu student musí:
– aktivně se účastnit seminářů (nejvýše 3 absence),
– vypracovat úkoly (na každém semináři je zadán úkol, na cca 2 hodiny samostatné práce),
– navrhnout a zrealizovat krátký kurz informatické gramotnosti (práce v malých týmech).
Závěrečné kolokvium probíhá formou rozhovoru, kde se reflektuje práce v průběhu semestru a závěrečný kurz. - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2019/VIKMB75