FF:ISKM62 Webová analytika - Informace o předmětu
ISKM62 Webová analytika
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. Pavel Šabatka (přednášející)
Mgr. Bc. Adam Šilhan (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 B2.33
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Po ukončení předmětu je student schopen:
- Vyznat se v základních pojmech a zkratkách oboru webové analytiky.
- Implementovat a konfigurovat měření webu pomocí služby Google Analytics a Google Tag Manager.
- Vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých kanálů digitálního marketingu.
- Pochopit chování návštěvníků webu.
- Ovládat Google Analytics na úrovni oficiální certifikace GAIQ. - Osnova
- 1. O předmětu, úvod, definice webové analytiky.
- 2. Pohled na webovou analytiku očima majitele / CEO - metriky, které a proč chci sledovat.
- 3. Google Analytics - metriky, fungování.
- 4. Pohled na webovou analytiku očima marketéra - metriky, které a proč chci sledovat.
- 5. Pohled na webovou analytiku očima marketéra - rozšíření.
- 6. Pohled na webovou analytiku očima designéra - metriky, které a proč chci sledovat.
- 7. Analýza Google Analytics.
- 8. Google Tag Manager - základy a nastavení I.
- 9. Google Tag Manager - základy a nastavení II.
- 10. Google Tag Manager - základy a nastavení III.
- 11. A/B testování, design experimentů, Google Optimize.
- 12. Reporting.
- 13. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
- 14. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
- Literatura
- povinná literatura
- KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
- doporučená literatura
- Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
- Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
- Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
- Výukové metody
- Výuka každý týden. V rámci každé hodiny bude snaha jak o teoretické probrání látky, tak vlastní vyzkoušení primárně v rámci nástroje Google Analytics anavazujícího Google ekosystému (Google Tag Manager, Google Optimize, případně Google Data Studio). Na konci každé hodiny bude zadané navazující samostudium s úkoly do dalšího týdne.
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je zapotřebí získat certifikaci GAIQ (Google Analytics Individual Qualification) a vypracovat v rámci přípravy zadané úkoly.
- Informace učitele
- Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/ISKM62