FF:PAN002 Andragogika II - Informace o předmětu
PAN002 Andragogika II
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Zelená
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 12:00–13:40 D41
- Předpoklady
- PAN001 Andragogika I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Kurz Andragogika II představuje andragogiku je odbornou a vědeckou disciplínu v kontextu klíčových andragogických témat. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a objasnit andragogická paradigmata; bude interpretovat klíčová témata z andragogických pozic; bude schopen interpretovat výsledky andragogického výzkumu v kontextu andragogických teorií.
- Osnova
- 1. Dospělý jako účastník vzdělávání.
- 2. Vzdělavatelé dospělých a instituce VD.
- 3. Dospělí ve formálním vzdělávání.
- 4. Vzdělávací potřeby a motivace ke vzdělávání.
- 5. Dospělí v neformálním vzdělávání – další profesní vzdělávání.
- 6. Workplace learning – učení pro pracoviště.
- 8. Dospělí v neformálním vzdělávání – zájmové vzdělávání.
- 9. Dospělí a informální učení.
- 10. Kvalita, akreditace a certifikace vzdělávání dospělých.
- 11. Zaměstnanost a zaměstnatelnost jako andragogice téma.
- 12. Výzkumy vzdělávání dospělých – metodologické otázky.
- Literatura
- povinná literatura
- NOVOTNÝ, Petr. Pracoviště jako prostor k učení. In Pracoviště jako prostor k učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 97 s. ISBN 978-80-210-4918-5. info
- NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 152 s. ISBN 978-80-210-5116-4. info
- RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? Masarykova univerzita. Brno, 2009. info
- JARVIS, Peter. Lifelong learning and the learning society. first published. London: Routledge, 2006, xiii, 218. ISBN 0415355419. info
- Adult education and lifelong learning : theory and practice. Edited by Peter Jarvis. 3rd ed. London: RoutledgeFalmer, 2004, xvii, 382. ISBN 9780415314930. info
- BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003, 216 s. ISBN 80-86432-23-8. info
- ŠIMEK, Dušan. Otevřená práce. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1996, 91 s. ISBN 807067623X. info
- doporučená literatura
- ŠIMEK, Dušan. Sociologie práce. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1997, 82 s. ISBN 8070677058. info
- Výukové metody
- Přednášky, diskuse.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška.
- Informace učitele
- Inovace kurzu ve formě on-line studijní podpory v anglickém jazyce je dostupná v elfu: http://elf.phil.muni.cz/elf/course/view.php?id=3109 Inovace kurzu probíhá v rámci projektu Inovace a modernizace přípravy studentů pro komplexní uplatnění ve vzdělávání dospělých CZ.1.07./2.2.00/15.0195. Projekt je spolufinancován ESF a MŠMT ČR.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován i v anglickém jazyce.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/PAN002