FF:PG_IMPR_MU Dílna improvizace - Informace o předmětu
PG_IMPR_MU Dílna improvizace
Filozofická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Holík (přednášející)
Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Sucháček (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hana Tesák Vrtala (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Sucháček
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PG_IMPR_MU/01: Út 10:00–11:40 C41, P. Holík
PG_IMPR_MU/02: Čt 20. 2. 10:00–11:40 C41, Čt 27. 2. 10:00–11:40 C41, Čt 5. 3. 10:00–11:40 C41, Čt 12. 3. 10:00–11:40 C41, Čt 19. 3. 10:00–11:40 C41, Čt 26. 3. 10:00–11:40 C41, Čt 2. 4. 10:00–11:40 C41, Čt 9. 4. 10:00–11:40 C41, Čt 16. 4. 10:00–11:40 C41, Čt 30. 4. 10:00–11:40 C41, Čt 7. 5. 10:00–11:40 C41, Čt 14. 5. 10:00–11:40 C41, Čt 21. 5. 10:00–11:40 C41, H. Tesák Vrtala - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 32 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/32, pouze zareg.: 0/32, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/32 - Mateřské obory/plány
- Andragogika (program FF, N-PD)
- Pedagogika (program FF, N-HS)
- Pedagogika (program FF, N-PD) (2)
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-PD)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství estetické výchovy pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství historie pro střední školy (program FF, N-GK)
- Učitelství historie pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství italského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství latinského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Učitelství nizozemského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství portugalského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-TV)
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-MA)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Cíle předmětu
- Improvizace je schopnost efektivně reagovat na nečekanou situaci, ať už se jedná o náladu ve školní třídě, nečekanou otázku nebo nepředvídatelný vnější impuls. Studenti se naučí zachovat klid a nenechat se zaskočit. Díky zachování vnitřního klidu, pak mohou pohotově zvolit vhodnou reakci a směřovat (žáky ve třídě, pracovní tým...) k vyřešení nečekané situace. Studenti se naučí orientovat v tom, co se ve skupině právě děje a zapojit její členy do společného řešení. Osvojením improvizačních dovedností studenti také získají sebevědomí v projevu před lidmi a zbaví se trémy a strachu z neznáma. Vyučované techniky částečně vycházejí z divadelního prostředí. Učitelství a divadlo mají jednu společnou věc - vystoupení před určitou formou publika. Pravidelným tréninkem se studenti naučí vnímat svůj hlas a tělo a používat je v souladu s tím, co chtějí předat. Vědomá práce s hereckými technikami umožní studentům jasně komunikovat svoje sdělení ve třídě, na pracovní poradě, týmovém setkání apod.
- Osnova
- Úvod do improvizačních technik vycházejících z divadelního prostředí
- Principy aplikované improvizace
- Práce s vlastní nervozitou
- Práce s tělem, neverbální komunikace
- Práce s emocí - vnímání a využití
- Jak podpořit kreativitu, Out of the box thinking
- Intenzivní trénink improvizace
- Literatura
- JOHNSTONE, Keith. IMPRO : improvizace a divadlo. Edited by Julek Neumann. 1. vydání. V Praze: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2014, 294 stran. ISBN 9788073312664. info
- Výukové metody
- Aktivní tréning (individuálně či ve skupinkách) pomocí improvizačních cvičení a aktivit s následným rozborem.
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělován za aktivní účast ve výuce a odevzdání závěrečné zprávy rozvíjející některé z vyučovaných témat.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/PG_IMPR_MU