FF:TIM_B_020 Vizuální kompozice v čase II - Informace o předmětu
TIM_B_020 Vizuální kompozice v čase II
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 1/1/0. přednáška+individuální výuka. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Filip Cenek (přednášející), doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- doc. MgA. Filip Cenek
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 10:00–11:40 218
- Předpoklady
- IM048 Vizuální kompozice v čase I
kreativita, výdrž, znalost digitálních her - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/10 - Mateřské obory/plány
- Hudební věda (program FF, B-HS)
- Hudební věda (program FF, B-OT) (2)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-HS)
- Sdružená uměnovědná studia (program FF, B-OT) (2)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-INME_) (3)
- Teorie interaktivních médií (program FF, B-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na praktickou tvorbu digitálních herních prototypů. Výstupem a průběžnou prací je typický iterativní cyklus vývoje: game design > tvorba prototypu > playtest > opakovat
Po úspěšném dokončení kurzu bude mít student:
portfolio:
. hratelný prototyp skill-based digitální hry (2D, 3D, platformer)
. hratelný prototyp narrative-based digitální hry (exploration, game-book)
. "extra credit": hratelný prototyp karetní hry
schopnost:
. navrhovat a analyzovat herní mechanismy
. vytvářet prototypy her
. vizualizovat systémy interakce
. základního ovládání a práce v UNITY
znalost:
. nástrojů běžně používaných v herním průmyslu
. vývojového cyklu (předprodukce, produkce, release) - Osnova
- Studenti tvoří hry v průběhu kurzu jak jednotlivě, tak ve skupinách.
- game design | základy (pravidla, konflikt, formální systémy, motivace); žánrová specifika (asynchronní hry, balancing, obtížnost, onboarding, pravděpodobnost); nástroje vyprávění (nelineární dialog, vyprávění prostředím, audiovizuální narace)
- práce s nástroji | VUE, Bitsy, Unity, Twine/Inklewriter
- herní tvorba | 2D skill based - platformer/shooter, 3D story driven, kompetetivní karetní hra, game-book
- Literatura
- povinná literatura
- SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5. info
- CRAWFORD, Chris. The art of computer game design : [reflections of a master game designer]. Berkeley: Osborne McGraw-Hill, 1984, xiv, 113. ISBN 0881341177. info
- KOSTER, Raph. A Theory of Fun for Game Design. 2004. ISBN 978-1-932111-97-2. info
- doporučená literatura
- FULLERTON, Tracy. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. Edited by Eric Zimmerman. 3rd edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis, 2014, xxvii, 507. ISBN 9781482217162. info
- A theory of fun for game design. Edited by Raph Koster. Scottsdale, AZ: Paraglyph Press, 2005, x, 244 p. ISBN 1932111972. info
- TEKINBAŞ, Katie Salen a Eric ZIMMERMAN. Rules of play : game design fundamentals. London: MIT, 2004, xv, 672. ISBN 0262240459. info
- Výukové metody
- . teoretická příprava
. tvorba v hodinách kurzu
. práce na projektech ve skupinách mimo výuku
. projektové konzultace - Metody hodnocení
- . závěrečný (skupinový) projekt
. průběžně dokončované herní prototypy - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/TIM_B_020