ISKM62 Webová analytika

Filozofická fakulta
jaro 2023
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Bc. Adam Šilhan (přednášející)
Mgr. Tomáš Marek (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 10:00–11:40 B2.33
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po ukončení předmětu student:
- Zná v základních pojmy a zkratky oboru webové analytiky.
- Je schopen navrhnout měření webu a chápat jak jej nasadit pomocí služby Google Analytics.
- Ví jak přistoupit k analýze webového chování, či analýze kampaní.
- Umí nastavit základní reporting.
Osnova
  • 1. O předmětu, úvod, definice webové analytiky.
  • 2. Představení Google Analytics 4 - základní projití, probrání napojení na další nástroje z "Google rodiny".
  • 3. Pohled na webovou analytiku očima majitele - metriky, které a proč chci sledovat.
  • 4. Pohled na webovou analytiku očima designéra - metriky, které a proč chci sledovat.
  • 5. Pohled na webovou analytiku očima marketéra - metriky, které a proč chci sledovat.
  • 6. Návrh měření - jak na návrh měření webu.
  • 7. Jak návrh měření převést do praxe - základní konfigurace GA4.
  • 8. Konfigurace GA4 - pokračování.
  • 9. Nastavení reportingu v GA4.
  • 10. Nastavení reportingu v GA4 - pokračování.
  • 11. Jak na analýzy dat v Google Analytics.
  • 12. BigQuery a základy SQL.
  • 13. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
  • 14. Pohled do hloubky, či nad rámec webové analytiky - bude upřesněno podle potřeb.
Literatura
    povinná literatura
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
    doporučená literatura
  • Analytics Academy (e-learning): https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer
  • Google Analytics Blog: http://analytics.blogspot.cz/
  • Centrum nápovědy služby Google Analytics: https://support.google.com/analytics/?hl=cs#topic=3544906
  • HUBBARD, Douglas W. How to measure anything : finding the value of "intangibles" in business. Third edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014, xxi, 410. ISBN 9781118539279. info
Výukové metody
Výuka každý týden. V rámci každé hodiny bude snaha jak o teoretické probrání látky, tak vlastní vyzkoušení primárně v rámci nástroje Google Analytics anavazujícího Google ekosystému (Google Tag Manager, případně Looker Data Studio).
Primárně první týdny budou převážně teoretické - pro vytvoření základů, na kterých můžeme dál stavět.
Na konci každé hodiny bude zadané navazující samostudium s úkoly do dalšího týdne.
Metody hodnocení
Pro udělení zápočtu je zapotřebí získat certifikaci GAIQ (Google Analytics Individual Qualification) a vypracovat v rámci přípravy zadané úkoly.
Informace učitele
Předmět mohou absolvovat i studenti kombinovaného studia. Předmět však nebude streamovaný (pouze nahrávaný). Z hlediska praktických úkolů je vzdálená účast velmi nedoporučována.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.