AJU5402 Ústní zkouška z anglického jazyka

Filozofická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/0. 0 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The oral part of the examination is in Cambridge exams format - students are examined in pairs to demonstrate their proficiency at the C2 level (CEFR).
Výstupy z učení
The students will demonstrate language proficiency at the C2 level in speaking.
Osnova
  • The oral part of the examination is in Cambridge exams format - students are examined in pairs (approx. 15 minutes per pair). Part 1 (3 minutes) Interview Part 2 (5 minutes) Picture description - individual turns Part 3 (5 minutes) Collaborative task based on visual materials.
Literatura
    doporučená literatura
  • IVANOVÁ, Jaroslava. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
  • Cambridge certificate of proficiency in English: with answers : examination papers from University of Cambridge ESOL Examinations : English for speakers of other languages. 5, [Student's book]. Cambridge: Cambridge University Press, c2006. Cambridge bo
  • MANN, Malcolm a Steve TAYLORE-KNOWLES. Destination C1 & C2: grammar & vocabulary. London: Macmillan, [2008]. ISBN 978-0-230-03540-9.
  • Objective proficiency. Student's book / Annette Capel, Wendy Sharp. -- 1st pub.. -- Cambridge : Cambridge University, 2002. -- 192 s. : il.. -- (Cambridge books for Cambridge exams) 978-0-521-00030-7
  • O'SULLIVAN, Maureen. Cambridge certificate of proficiency in English :new syllabus : key. Athens: Efstathiadis Group, 1987. 203 s. ISBN 960-226-254-0. info
Výukové metody
self-study
Metody hodnocení
In the oral exam, students are assessed in the following areas: Grammar (Accuracy, Complexity) Lexis (Accuracy, Range) Discourse Management (Cohesion, Organization) Pronunciation (segmental, suprasegmental featuree) Interactive Communication (Initiating, developing discourse)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024.