PřF:JAB03 Angličtina pro biology III - Informace o předmětu
JAB03 Angličtina pro biology III
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB03/01: Út 16:00–17:50 J4, H. Němcová
JAB03/02: St 16:00–17:50 J4, H. Němcová
JAB03/03: Čt 12:00–13:50 J1, H. Němcová
JAB03/04: Čt 16:00–17:50 J1, H. Němcová - Předpoklady
- ! JAP03 Angličtina pro přírodovědce 3 || ! JAP04 Angličtina pro přírodovědce 4 || !NOW( JAC03 Angličtina pro chemiky III ) || ! JAC03 Angličtina pro chemiky III || !NOW( JAF03 Angličtina pro fyziky III ) || ! JAF03 Angličtina pro fyziky III || !NOW( JAG03 Angličtina pro geology III ) || ! JAG03 Angličtina pro geology III || !NOW( JAM03 Angličtina pro matematiky III ) || ! JAM03 Angličtina pro matematiky III || !NOW( JAZ03 Angličtina pro geografy III ) || ! JAZ03 Angličtina pro geografy III
Znalost angličtiny na středoškolské úrovni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, B-BC)
- Antropologie (program PřF, B-BI)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-BC)
- Antropologie (program PřF, N-BC, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BC, směr Sociokulturní antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie (program PřF, N-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, N-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI, směr Genomika a proteomika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-BI, směr Molekularni a geneticka diagnostika)
- Muzeologická biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, N-BI, směr Mikrobiologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Botanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, N-BI, směr Zoologie)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Obecné cíle: 1.rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) potřebné pro jejich budoucí praxi 5. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu * rozlišit obecná tvrzení a podpůrné argumenty * rozlišit deduktivní a induktivní myšlenkové postupy * rozlišit fakta a názory * uvědomit si vztahy mezi myšlenkami v textu * rozlišit podstatné informace od nepodstatných * usuzovat, dovozovat z textu * shrnovat podstatné informace 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) jak napsat životopis, vyplnit formulář žádosti 5) upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test
- Osnova
- Osnova . odborná témata dle aktuální nabídky a zájmu (prohloubení slovní zásoby) . obecná témata na vyšší úrovni (prohloubení slovní zásoby)
- Literatura
- Advanced English Grammar, Murphy
- MASCULL, Bill. Key words in science & technology : helping learners with real English. 1st pub. London: Harper Collins Publishers, 1997, xii, 210. ISBN 0003750981. info
- KERRIDGE, David. Presenting facts and figures. New ed. Harlow: Longman, 1992, 80 s. ISBN 0582093074. info
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http://home.teleport.com/~amobb/biology/ http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5875/ http://www.biochemlinks.com/bclinks/bclinks.cfm http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.com http://www.nationalgeographic.com Anthropology - W.A.Haviland, 1997, Harcourt Brace College Publishers Human Anatomy, Harold J. Benson, Kathleen P. Talaro, WCB 1993 Anatomy and Physiology, Harold J. Benson, Stanley E. Gunstream, Arthur Talaro, Kathleen P. Talaro, WCB 1992 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2008/JAB03