PřF:JAB01 Angličtina pro biology I - Informace o předmětu
JAB01 Angličtina pro biology I
Přírodovědecká fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Markéta Dudová, Ph.D. (cvičící)
Luis Carlos Rodriguez, M.Phil. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Daniela Veškrnová (pomocník) - Garance
- Luis Carlos Rodriguez, M.Phil.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAB01/01: Po 9:00–10:50 C15/114, M. Dudová
JAB01/02: Po 11:00–12:50 C15/114, M. Dudová
JAB01/03: St 13:00–14:50 C15/227, M. Dudová
JAB01/04: St 15:00–16:50 C15/227, M. Dudová
JAB01/05: St 17:00–18:50 C15/227, M. Dudová
JAB01/06: Út 10:00–11:50 C15/227, L. Rodriguez
JAB01/07: Út 12:00–13:50 C15/227, L. Rodriguez
JAB01/08: St 13:00–14:50 J2, L. Rodriguez
JAB01/09: Čt 17:00–18:50 C15/227, L. Rodriguez - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni B1 ERR
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Antropologie (program PřF, B-AN)
- Antropologie (program PřF, B-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-AN)
- Antropologie (program PřF, N-ANT)
- Antropologie (program PřF, N-BI)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, N-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Biologie člověka a paleogenetika (program PřF, B-EMB)
- Biologie člověka (program PřF, N-BCL)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCB) (2)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, B-MBB)
- Biomedicínská bioinformatika (program PřF, N-MBB)
- Biosystematika rostlin (program PřF, N-BOT)
- Botanika (program PřF, N-EB)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Biosystematika rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Ekologie rostlin)
- Botanika (program PřF, N-EB, směr Fykologie a mykologie)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Botanika)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EB, směr Zoologie)
- Ekologická a evoluční biologie (program PřF, B-EKB)
- Ekologie rostlin (program PřF, N-BOT)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, B-MBB)
- Epidemiologie a modelování (program PřF, N-MBB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, B-EMB)
- Experimentální biologie rostlin (program PřF, N-EBR)
- Experimentální biologie živočichů a imunologie (program PřF, B-EMB)
- Fykologie a mykologie (program PřF, N-BOT)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Fyziologie (program PřF, N-EBZ)
- Chemoinformatika a bioinformatika (program PřF, B-BCH)
- Imunologie (program PřF, N-EBZ)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika pro odborné pracovníky v laboratorních metodách (program PřF, N-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Lékařská genetika a molekulární diagnostika (program PřF, B-LGM)
- Matematická biologie (program PřF, B-EXB)
- Matematická biologie (program PřF, N-EXB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Mikrobiologie (program PřF, B-EMB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EMB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Antropogenetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-EXB, směr Molekulární biologie a genetika)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, N-EXB)
- Ochrana přírody - botanika (program PřF, N-OCH)
- Ochrana přírody - zoologie (program PřF, N-OCH)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Antropobiologie a antropogenetika)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Ekotoxikologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Experimentální biologie živočichů a imunologie)
- Speciální biologie (program PřF, N-EXB, směr Mikrobiologie a molekulární biotechnologie)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-UCB) (2)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Vývojová biologie (program PřF, N-EBZ)
- Zoologie (program PřF, N-EB)
- Zoologie (program PřF, N-ZOL)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, B-ZPZ)
- Životní prostředí a zdraví (program PřF, N-ZPZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je -seznámení se a procvičování akademické angličtiny v biologickém kontextu na úrovní B1; -příprava na jazykovou zkoušku JA001 -procvičování akademických dovedností typických pro bakalářské studium v cílovém jazyce (na příklad: použití číslic v přírodopisných textech, popis laboratorního přístroje, popis experimentu, sdílení názoru s ohledem na různé perspektivy)
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu
identifikovat hlavní myšlenky
formulovat hlavní myšlenky
interpretovat informaci z textu/mluveného projevu
diskutovat o obecných a biologických tématech
prezentovat jednoduchá biologická témata s využitím základních prezentačních technik
shrnout jednoduchý biologický text
klasifikovat
porovnávat
určit příčiny a důsledky
popsat proces
aplikovat získané jazykové dovednosti na nová odborná témata - Osnova
- Higher education, MU
- Numbers and Measurements
- Designing an Experiment, Laboratory Equipment
- Describing an Experiment
- Classifying - Taxonomy
- Animals
- Plants
- Bacteria vs Viruses
- Cells
- Scientific Progress
- Literatura
- online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC,How stuff works,
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Academic writing course :study skills in English. Edited by R.R Jordan. 1st ed. Essex: Longman, 1999, 160 s. ISBN 0-582-40019-8. info
- Výukové metody
- kurz odborného jazyka; analýza odborného textu, poslechová cvičení, video přednášky - porozumění, diskuse ve dvojicích, skupinách, společná diskuse, prezentace před třídou, domácí úkoly; blended learning (odpovědníky, dril), IS MU
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu (60% správných odpovědí)nebo splnění jiné formy zápočtu a 80% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Literatura:
online: New Scientist, Science Daily, Nature, National Geographic, BBC,How stuff works,
Academic vocabulary in use. Edited by Michael McCarthy - Felicity O'Dell. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. 176 s. ISBN 978-0-521-68939
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London : Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9
Další odkazy ve studijních materiálech předmětu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2019/JAB01