PřF:JAZ04 Angličtina pro geografy IV - Informace o předmětu
JAZ04 Angličtina pro geografy IV
Přírodovědecká fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ04/01: Út 13:00–14:50 U1, E. Čoupková
JAZ04/02: St 9:00–10:50 J1, V. Hranáčová
JAZ04/03: St 13:00–14:50 J1, V. Hranáčová - Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Geografie (program PřF, B-GK)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvinout schopnosti studenta prezentovat výsledky vlastního výzkumu na mezinárodním fóru a sledovat nejnovější poznatky ve studovaném oboru.
- Osnova
- Obecné cíle: 1. rozvinout mluvní dovednosti potřebné pro komunikaci v situacích typických pro oblast vědy 2. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby se studenti vypořádali i se složitějšími autentickými odbornými texty 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby umožnily studentům porozumět odbornému textu 4. rozvinout dovednost psát tak, aby studenti dovedli sestavit žánry (typy textů) typické pro oblast vědy 5. seznámit studenty se základní odbornou terminologií 6. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: Studenti 1. se naučí, jak popsat proces, systém, jak vyjádřit příčinu a následek, jak interpretovat grafy, jak přednést akademickou prezentaci 2. si dále prohloubí dovednosti uvedené v sylabu akademické angličtiny pod bodem 1. 3. se naučí, jak si dělat poznámky ze slyšeného textu 4. se naučí, jak psát žádost o zaměstnání, formální a neformální dopis, laboratorní zprávu, abstrakt, odborný článek 5. prohloubí si znalost odborné terminologie 6. upevní si znalost gramatiky Hodnocení: 1 písemný zápočtový test za semestr
- Literatura
- Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
- Metody hodnocení
- Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Odborná literatura: http:/www.bgs.ac.uk British Geological Survey http://www.nature.com http://www.sciencenews.org http://www.sciencedaily.org http://www.newscientist.org http://www.nationalgeographic.com htttp://www.nasagov.com http://www.usgs.gov http://nts2.cgu.cz/app/gslov/gslov.pl A-Č & Č-A geologický slovník Geography 96/97, Gerald R. Pitzl DPG The Good Earth, Pearl Buck, Heinemann 1998 Environment Today, Dr. T. Greenhalgh, D. Shaw, Longman, 1994 Earth Science, Addison-Wesley Presenting facts and figures, D. Kerridge, Longman, 1996 Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995 Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997 Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2004/JAZ04