PřF:XS090 Asistentská praxe - Informace o předmětu
XS090 Asistentská praxe
Přírodovědecká fakultajaro 2021
- Rozsah
- 10D. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Miluše Baráková (cvičící)
RNDr. Marta Farková, CSc. (cvičící)
RNDr. Vladimír Herber, CSc. (cvičící)
Mgr. Jaromír Literák, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Zdeněk Navrátil, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Jaroslav Pelikán, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Olga Rotreklová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Švandová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Zdeněk Bochníček, Dr.
Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Marta Farková, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Přírodovědecká fakulta - Předpoklady
- (KREDITY_MIN(100) || PROGRAM(N-BI) || PROGRAM(N-EB) || PROGRAM(N-MA) || PROGRAM(N-CH) || PROGRAM(N-FY) || PROGRAM(N-GK) || PROGRAM(N-UCI)) && (! Bi7011 Pedagogická praxe z biologie 1 || ! Bi9010 Ped. praxe z biologie 1 || ! C9010 Pedag.praxe z chemie || ! C9011 Pedagogická praxe z chemie 1 || ! F9001 Pedagogicka praxe z fyziky 1 || ! F8022 Pedagogická praxe z fyziky 1 || ! F9021 Pedagogická praxe z fyziky 1 || ! MA003 Průběžná ped. praxe z matem. 1 || ! MA004 Průběžná pedag. praxe z DG 1 || ! M9001 Ped. praxe z matematiky 1 || ! M9002 Ped. praxe z deskript. geom. 1 || ! M9003 Průběžná pedag. praxe z matem. || ! M9004 Průběžná pedag. praxe z DG || ! Z9010 Pedag. praxe ze zeměpisu 1 || ! Z9001 Ped. praxe ze zeměpisu 1 )
Asistentské praxe se konají na některé z klinických škol v Brně formou průběžné praxe. Jsou určeny studentům bakalářských oborů se zaměřením na vzdělávání, kteří mají za toto studium již minimálně 100 kreditů. Tuto praxi může absolvovat i student navazujícího magisterského programu před vykonáním Souvislé či průběžné pedagogické praxe. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: předmět lze zapsat v bc. studiu až po získání min. 100 kreditů. Optimální je zápis předmětu nejdříve v 5. semestru. - Mateřské obory/plány
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCB) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCF) (2)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCZ) (2)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCC) (2)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-UCM) (2)
- Učitel informatiky a správce sítě (program FI, N-UCI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-EB)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- 1.Během asistentské praxe student (dle individuální domluvy) po alespoň 6 týdnů vždy 1 půlden (4-5 hodin) pobývá na vybrané klinické škole, kde v každém aprobačním předmětu (studijního oboru) absolvuje nejméně 7 hodin náslechů a rozborů a 3 mikrovýstupy v rozsahu 10-15 minut nejméně ve 3 vyučovacích hodinách.
2.Během asistentské praxe se student dále seznamuje s provozem školy, pedagogickou dokumentací a především pomáhá (asistuje) středoškolskému učiteli s přípravou pomůcek, školních pokusů, podkladů pro výuku, opravováním písemných prací apod., a to v celkovém rozsahu nejméně 7 hodin v každém aprobačním předmětu.
Hlavní cíle předmětu: získat informace o vlastní praktické výuce předmětu (náslechy); získat základní zkušenosti při výuce předmětu (mikrovýstupy); seznámit se s provozem školy. - Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude mít student přehled o praktické výuce aprobačních předmětů; základní zkušenosti s jejich výukou; bude se orientovat v provozních otázkách školy; v pedagogické dokumentaci; ve vybavení pro výuku aprobačních předmětů.
- Osnova
- V každém aprobačním předmětu:
- 1. 7 hodin náslechů a rozborů.
- 2. 3 mikrovýstupy v rozsahu 10-15 minut nejméně ve 3 vyučovacích hodinách.
- 3. 7 hodin provozu školy.
- Literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 807178463X. info
- Výukové metody
- stáž na střední škole (jeden půlden po dobu šesti týdnů)
- Metody hodnocení
- Praxe je ukončena zápočtem na základě hodnocení pedagoga příslušné klinické školy.
- Informace učitele
- https://www.sci.muni.cz/student/bc-a-mgr/studenti-ucitelstvi
Student si volí klinickou školu (KŠ) zápisem v Informačním systému (rozpisy témat) Po potvrzení volby KŠ student kontaktuje tuto školu a osobně si domluví podrobnosti praxe - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k četnosti výuky: na klinických školách půlden po osobní domluvě.
Asistentskou praxi je třeba si rovněž zaregistrovat v IS - Rozpisy témat na konkrétní klinickou školu v Brně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2021/XS090