Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Curriculum Vitae

Person-Related Identification Information
  • Jaroslava Jelínková
Department
  • Katedra pedagogiky
Employment - Position
  • Ph.D. student
Education and Academic Qualifications
  • 2007: Program celoživotního vzdělávání k rozšíření učitelské kvalifikace, učitelství oboru: anglický jazyk a literatura pro střední školy, The use of the European Language Portfolio for teaching adolescents, Pedagogická faktulta, Masarykova Univerzita
  • 2005: Učitelství cizích jazyků pro ZŠ – anglický jazyk, Využití Evropského jazykového portfolia ve výuce cizích jazyků na základních školách, Pedagogická faktulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně
Employment
  • 28.01.2013 – dosud: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická faktulta, Ústí nad Labem, tajemník Jazykového centra, asistent anglického jazyka Jazykového centra
  • Katedra anglického jazyka a literatury, asistent
  • 24.08.2013 – 30.06.2015: ZŠ U Nových lázní, Teplice, učitel anglického jazyka
  • 01.09.2001 – 23.08.2013: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a VOŠ, s.r.o., Teplice, učitel anglického jazyka, metodik pro cizí jazyky, koordinátor projektů NAEP - ERASMUS mobility, LEONARDO DA VINCI, supervizor a metodik v projektu ESF
  • 01.09.2006 – 30.06.2017: Národní institut pro další vzdělávání, lektor anglického jazyka
  • 1.4. 1997 – 30.6.2001: ZŠ s RvHv Maršovská, Teplice, učitel anglického jazyka
Internship and stays for the purpose of study or work
  • 2022/01/31 – 2022/02/18: Dresden University of Technology, Dresden, DEU
  • 2021/06/07 – 2021/06/20: Constantine the Philosopher University, Nitra, Other programs, SVK
  • 2019/07/08 – 2019/07/12: Department of Educational Sciences, Brno, CZE
    • The European Educational Research Association: Letní škola 2019 Brno: Quantitative and Mixed Methods Research Designs: From designing to publishing Účastníci jsou studenti doktorských programů z celého světa, jejichž projekty se týkají výzkumu v oblasti vzdělávání.
Major Publications
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review. EduPort - Education Support. Ústí nad Labem: PdF UJEP v Ústí nad Labem, 2022, vol. 6, No 1, p. 1-16. ISSN 2695-0936. Available from: https://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.004. URL info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava, Vlastimil CHYTRÝ, Petr GREGOR and Anthony LAUE. Students’ Willingness to Communicate in English: Czech Adaptation of Willingness to Communicate Inside the Classroom Scale. ORBIS SCHOLAE. 2022, vol. 16, No 1, p. 29-53. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.15. URL info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Students´ motives for communication with a teacher. In SLTE 2022: Challenges and new Horizons. 2022. URL info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Obávají se studenti vysoké školy komunikovat ve výuce anglického jazyka? (Are university students afraid to communicate during English language lessons?). In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9. URL info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Students´ motivation and attitude towards foreign language classroom communication. In the 25th pre-conference of the Junior Resarchers of EARLI. 2021. URL info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Foreign language classroom anxiety scale: adaptation for the Czech university setting. In Emerging Researchers' Conference: Geneva 2021 (online). 2021. URL info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Obava z komunikace v cizím jazyce ve výuce: česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (Foreign Language Classroom Anxiety: Czech Adaptation of Foreign Language Classroom Anxiety Scale). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků III. Brno: Masarykova Univerzita, 2020, p. 13-28. ISBN 978-80-210-9821-3. info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Students´ Motives for Communicating, Foreign language anxiety and Willingness to communicate. In 23rd Conference of the Junior Researchers of EARLI. 2019. info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Ochota komunikovat a důvody pro komunikace v hodinách anglického jazyka (Willingness to communicate and motives for communication in English language lessons). In Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, 2019. 2019. info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Obava z komunikace v cizím jazyce ve výuce (Foreign language classroom anxiety). In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků II. Brno: Masarykova univerzita, 2019, p. 13-31. ISBN 978-80-210-9546-5. info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Míra ochoty komunikovat v hodinách v cizím jazyce u studentů vysoké školy (The level of students willingness to communicate at a university level). In XXVII. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2019. info
  • JELÍNKOVÁ, Jaroslava. Míra ochoty komunikovat v hodinách v cizím jazyce u studentů vysoké školy (The level of students willingness to communicate at a university level). In XXVII. konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2019. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8. info

2022/03/17


Curriculum Vitae: Mgr. Jaroslava Jelínková, Ph.D. (učo 238191), version: English(1), last update: 2022/03/17 12:25, J. Jelínková