Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc., narozen 24. srpna 1953, ženatý, 3 děti
Pracoviště
  • Institut výzkumu školního vzdělávání PdF MU
Funkce na pracovišti
  • Výzkumný pracovník
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 1980 Pedagogická fakulta UK v Praze / učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů
  • 1987 CSc.: Teorie výtvarné výchovy (Ped UK v Praze)
  • 1982 PaedDr.: (PedF UK v Praze)
Přehled zaměstnání
  • 2011 - dosud Pedagogická fakulta MU v Brně, výzkumný pracovník
  • 2006 – dosud Pedagogická fakulta ZČU v Plzni, akademický pracovník
  • 1989 – dosud Pedagogická fakulta UK v Praze, akademický pracovník
  • 1994 – 1996 Univerzitní gymnázium, Praha – Horní Počernice, učitel (vedlejší p.p.)
  • 1991 – 1993 Gymnázium Arabská, Praha 6, učitel (vedlejší p.p.)
  • 1981 – 1988 Školský úřad Praha, učitel ZŠ
  • 1980 – 1981 Pedagogická fakulta UK v Praze, stáž psychologie, pedagogika
Pedagogická činnost
  • výuka v předmětech didaktika, metodologie, výtvarná výchova
  • 2013 - 2016 řešitel projektu GAČR Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky, evid. GA ČR 14-06480S
  • 2007 - 2012 člen Rady výzkumného záměru Ped F UK Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání, evid. MSM 0021620862
  • 1999 - 2004 hlavní řešitel výzkumného záměru Ped F UK Multidisciplinární komunikace jako edukační princip humanitních věd a umění, evid. CEZ: J13/9811410006, MSM 114100006
Vědeckovýzkumná činnost
  • Výzkum výuky, výzkum kurikula, výzkum a teorie expresivity
Univerzitní aktivity
  • Člen vědecké rady PdF MU
  • Redaktor časopisu Pedagogická orientace
  • Člen oborové rady doktorského studia pedagogiky
  • Člen oborové rady doktorského studia výtvarné výchovy
Mimouniverzitní aktivity
  • Člen vědecké rady PedF UK
  • Člen vědecké rady PedF ZČU
  • Člen oborové rady doktorského studia didaktiky dějepisu FF UK
  • Člen oborové rady doktorského studia pedagogiky FF UK
  • Člen redakční rady časopisu Pedagogika
Ocenění vědeckou komunitou
  • Medaile MŠMT I. stupně za spoluautorství publikace "Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy" (2005)
Vybrané publikace
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Jitka JARNÍKOVÁ and Jan TUPÝ. Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí (Analysing and improving instructional quality in subject matter didactics: 3A model between theory and practice). Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2014, vol. 24, No 5, p. 721-752. ISSN 1211-4669. URL info
  • JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction). 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN 978-80-210-6349-5. info
  • JANÍK, Tomáš and Jan SLAVÍK. Jak vyjádřit totéž jinak aneb didaktická znalost obsahu jako předpoklad zprostředkování (In other words...: pedagogical content knowledge as prerequisite for content mediating). In Workshop: Muzejní pedagogika – praxe teorie, teorie praxi. 2013. info
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR and Michaela PÍŠOVÁ. Mezi praxí a teorií v učitelském vzdělávání: na okraj českého překladu knihy F. A. J. Korthagena et al. (Between practice and theory in teacher education: notes on the Czech translation of Korthagen et al.’s book). Pedagogická orientace. 2012, vol. 22, No 3, p. 367-386. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-3-367. URL info
  • SLAVÍK, Jan and Tomáš JANÍK. Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení (Quality of Instruction: Content-focused approach to research into teaching and learning). Pedagogika. 2012, vol. 62, No 3, p. 262-286. ISSN 0031-3815. info
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR and Eva MINAŘÍKOVÁ. Jak spojit teorii s praxí: didaktika realistického učitelského vzdělávání. In Seminář výzkumného záměru Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání (na PedF UK). 2012. info
  • JANÍK, Tomáš and Jan SLAVÍK. Učitel jako reflektivní praktik: podpora kvality realizace kurikula (Teacher as reflective practicioner: supporting curriculum realisation). In Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, p. 30-41. Výzkumná zpráva. ISBN 978-80-904966-6-8. info
  • JANÍK, Tomáš and Jan SLAVÍK. Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu (Supporting reflective practitioner: developing hospitation as action research). In Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, p. 44-62. Výzkumná zpráva. ISBN 978-80-904966-6-8. info
  • SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR, Zdeňka ŠVECOVÁ and Eva MINAŘÍKOVÁ. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím (Curricular reform at grammar schools: from virtual observations to videostudies). In 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011. info

2015/02/26


Životopis: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc. (učo 36617), verze: čeština(1), změněno: 26. 2. 2015 11:54, J. Slavík