Máte nejasnosti ohledně toho, jak studium v tomto programu probíhá?
Zajímá vás, co vás v rámci tohoto studia čeká?
Volíte mezi příbuznými programy a potřebujete více podrobností?
Tápete, jakým směrem se může po absolvování tohoto programu ubírat vaše kariéra?
Neváhejte se zeptat na cokoli, co vás ohledně náplně vybraného programu zajímá!
Toto fórum neslouží pro dotazy spojené s administrativou přijímacího řízení, ty směřujte na e-mail: prihlaska@muni.cz, nebo se podívejte na nejčastěji kladené otázky a odpovědi: http://is.muni.cz/prihlaska/faq/.
mám absolvovaný bakalářský program pediatrické ošetřovatelství a přemýšlím nad navazujícím Mgr. programem v kombinované formě, abych jej zvládla při práci. Je možné absolvovat s tímto ukončeným vzděláním tento obor?
Děkuji
Šobová
Dobrý den, vážená paní Šobová,
zdravím Vás a zasílám informace k přijímacímu řízení na naší katedru:
Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky
Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Přeji Vám hezké dny a v případě další dotazů neváhejte napsat, s pozdravem, Ilona Fialová
ráda bych se Vás zeptala na rozdíly mezi obory Speciální pedagogika (specializace Logopedie a Surdopedie) a obor Logopedie. Chápu správně, že po vystudování obou oborů budu logoped? Nevím, který obor si zvolit, jestliže oba vedou ke stejné profesi.
Děkuji za Vaši odpověď.
S pozdravem Magdalena Snášelová
zdravím Vás a sděluji, že oba programy jsou vhodné, z každého budete speciální pedagog se zaměřením na logopedii. Program Logopedie je úzce zaměřen na tuto problematiku. Specializace L+S v programu Speciální pedagogika je pojata šířeji, ale se stejným výstupem. Z obou programů se pak můžete ucházet o pozici klinického logopeda, avšak za předpokladu, že splníte další požadavky. Přeji Vám pěkné letní dny, Ilona Fialová
Chci se zeptat. Příští rok v květnu mám mít státnice. Obor - Speciální pedagogika předškolního věku - učitelství pro MŠ. Státnice mám mít ze speciální pedagogiky, psychologie, logopedie, předškolní pedagogiky, braillova písma a znakového jazyka. Chci se zeptat, zda je možnost u Vás dále pokračovat v navazujícím magisterském studiu logopedie, a později pracovat v resortu školském jako logoped. Děkuji mockrát za odpověd'
s pozdravem Vlachová Pavlína
zdravím Vás a sděluji, že se předpokládají bakalářské státnice z logopedie a surdopedie. V navazujícím magisterském studiu se připravujete na dráhu poradenského pracovníka- speciální pedagog logoped. Vše potřebné si můžete přečíst v informacích o uvažovaném studiu - muni.cz - chci studovat.... Pokud budete mít ještě jiné dotazy, neváhejte znovu napsat. Přeji Vám hezké dny, Ilona Fialová
Dobrý den,
mám dotazy ohledně navazujícího magisterského programu Logopedie. Jsem studentkou třetího ročníku Obecné lingvistiky a Českého jazyka a literatury na FF UK. Je možné studovat na MUNI Logopedii spolu s NMgr. obecnou lingvistikou (v rámci sdruženého studia)? Existuje možnost studovat sdruženě napříč univerzatimi (MUNI a UK)? Dále jsem se chtěla ujistit, zda přijímací zkouška sestává jen z písemného kroužkovacího testu (z okruhů SZZ s názvem Komunikační a simulační techniky – logopedie a surdopedie, bez okruhu Speciálněpedagogická diagnostika – surdopedie) nebo i ústního pohovoru?
S pozdravemIzabela Petříková
Dobrý den, vážená paní Šrámková,
sděluji Vám, že ukázky testů v současné době nikde zveřejněné nemáme. Odkazuji Vás na okruhy z předmětu ISP a logopedie a surdopedie, a na doporučenou literaturu, které jsou uvedeny na webových stránkách Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky.
Dále Vám zasílám informace, které jsou uvedeny na webových stránkách PdF MU k přijímacímu řízení:
program Logopedie
Uchazeč se musí prokázat SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie a absolvovat přijímací testy z inkluzivní speciální pedagogiky a z logopedie a surdopedie.
ZÁKLADNÍ POPIS TESTU z inkluzivní speciální pedagogiky
Písemný test má 50 otázek, maximální počet získaných bodů je 50. Na práci s testem je vyhrazeno 60 minut. Vždy je správná právě jediná odpověď z nabízených. Za správnou odpověď uchazeč obdrží 1 bod. Za chybnou odpověď je uchazeči odečteno 0,25 bodu. Za žádnou odpověď, strojově nečitelnou odpověď či více vyznačených odpovědí současně je uděleno 0 bodů. Hranice úspěšnosti je stanovena na 12,00 bodů. Uchazeči, kteří dosáhnou méně než 12,00 bodů, budou hodnoceni jako neúspěšní.
ZÁKLADNÍ POPIS TESTU z logopedie a surdopedie
Písemný test má stejné parametry jako test z inkluzivní speciální pedagogiky: 50 otázek, maximální počet získaných bodů je 50. Na práci s testem je vyhrazeno 60 minut. Vždy je správná právě jediná odpověď z nabízených. Za správnou odpověď uchazeč obdrží 1 bod. Za chybnou odpověď je uchazeči odečteno 0,25 bodu. Za žádnou odpověď, strojově nečitelnou odpověď či více vyznačených odpovědí současně je uděleno 0 bodů. Hranice úspěšnosti je stanovena na 12,00 bodů. Uchazeči, kteří dosáhnou méně než 12,00 bodů, budou hodnoceni jako neúspěšní.Přeji Vám mnoho úspěchů a hezké dny, s pozdravem, Ilona Fialová
podmínkou pro přijetí jsou SZZ bakalářské ze Speciální/inkluzivní pedagogiky, tak jak je uvedeno v informacích o přijímacím řízení na KSIP.
Přeji Vám pěkné dny, Ilona Fialová
zdravím Vás a sděluji, že výuka v kombinované formě probíhá v pátek nebo v sobotu, ale ne v pravidelných intervalech. Vždy to záleží na sestavení rozvrhu pro konkrétní semestr. Co se týká praxí, je možné, aby probíhala i v jiných oblastech. Praxi budete projednávat s odpovědným akademickým pracovníkem.. Další informace pro studenty jsou k dispozici na webových stránkách KSIP. Přeji Vám hezké dny a pevné zdraví, Ilona Fialová
zdravím Vás a sděluji, že je možné zvolit si jako cizí jazyk němčinu.
Přeji Vám hezké dny, s pozdravem, Ilona Fialová
Mám vystudovaneho bakaláře na filozofické fakultě. Obor pedagogika, je možné si podat přihlášku na obor logopedie? Popřípadě za jakých podminek? Děkuji za odpověď. S pozdravem. Michaela Mitášová
Dobrý den, vážená paní Bc. Mitášová,
zasílám Vám informaci k přijímacímu řízení na naší katedře:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Přeji Vám hezké dny a v případě dalších dotazů neváhejte napsat. S pozdravem, Ilona Fialová
mam vystudovany bakalarsky obor Ucitelstvi pro MS (statnice- psychologie, pedagogika, specialni pedagogika)
Je mozne se prihlasit na navazujici magisterske studium Logopedie, nebo musim projit i bakalarskym studiem uplne od začátku?
Je popr. nejaka moznost dodelat si potrebne nalezitosti napr. formou CZV, apod?
Dekuji za odpoved, Mrazova
zdravím Vás a sděluji k Vašemu dotazu, že není možné studovat nav. mag. studium Logopedie, bez předešlé státní závěrečné zkoušky bakalářské z Logopedie a surdopedie. V CŽV byste nezískala státní zkoušku.
Přeji Vám hezké letní dny, s pozdravem Ilona Fialová
chtěla bych se zeptat, jaké jsou možnosti si u Vás dodělat SZZ Bc. se surdopedie, abych se mohla přihlásit na NMgr. Logopedie.
V červnu 2020 jsem ukončila Bc. Speciální pedagogika pro vychovatele na TUL - SZZ - logopedie + psychopedie. Dále jsem v únoru 2023 dokončila NMgr. Speciální pedagogika - poradenství na UPOL. Pracuji v SPC pro děti s vadami řeči a musím si dodělat vzdělání, abych měla SZZ Mgr. z logopedie a surdopedie.
Předem Vám děkuji za odpověď.
S pozdravem
Mgr. Dagmar Paterová
Dobrý den, vážená paní Mgr. Paterová,
zdravím Vás a sděluji, že jediná možnost je vystudovat bakalářský program, který nabízí SZZ ze surdopedie - Speciální pedagogika a Logopedie. A pak navazující mag. studium SP nebo pokračovat v Logopedii. Veškeré informace také najdete na webových stránkách PdF MU - Uchazeči.
Ještě Vám zasílám informace ohledně přijímacího řízení na KSIP:
Podmínky přijímacího řízení do studijních programů Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky. Přeji Vám hezké dny a v případě dalších dotazů neváhejte znovu napsat. Ilona Fialová
Stávající písemný Test studijních předpokladů;
Konání TSP bude prominuto při splnění následující podmínky:
• Umístění na 1. - 5. místě v krajském kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času nebo účast v celostátním kole Studentské odborné činnosti v sekci Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času.
Navazující magisterské programy Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol; Speciální pedagogika (studijní plány 3 – specializace poruchy chování, 4 – specializace mentální postižení a poruchy autistického spektra, 5 – specializace souběžné postižení víc vadami, 6 - specializace andragogika):
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky/speciální pedagogiky;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranici 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika studijní plán 2 - specializace oftalmopedie
• SZZ na bakalářské úrovni z Inkluzivní speciální pedagogiky/Speciální pedagogiky/Klinické rehabilitace binokulárního vidění
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika oftalmopedie - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Speciální pedagogika – studijní plán 1 specializace Logopedie a surdopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů.
Navazující magisterský program Logopedie:
• SZZ na bakalářské úrovni z inkluzivní speciální pedagogiky a SZZ na bakalářské úrovni z logopedie a surdopedie;
• přijímací test Inkluzivní speciální pedagogika - 50 otázek s minimální hranicí 15 bodů;
• přijímací test Logopedie a surdopedie - 40 otázek a minimální hranice 10 bodů.
Prominutí přijímací zkoušky navazujících magisterských programů:
Přijímací zkouška může být prominuta uchazečům, kteří v aktuálně probíhajícím akademickém roce studují v jarním semestru v bakalářském studijním programu na Pedagogické fakultě MU, hlásí se do navazujícího magisterského programu s přímou návazností na bakalářský studijní program, který aktuálně studují, a jejichž studijní průměr v tomto studiu ke stanovenému datu je nižší nebo roven 1,50 (dle článku 17 odst. 2 Studijního a zkušebního řádu MU – počítá Informační systém MU).
ráda bych se zeptala, jestli i letos budou prominuty přijímačky studentům Masarykovy univerzity bakalářského programu logopedie či speciální pedagogika (logo + surdo), kteří chtějí pokračovat na navazující magisterské studium logopedie jako tomu bylo v předchozích letech?
Děkuji.
zdravím Vás a sděluji, abyste se obrátila na paní doc. PhDr. Ilonu Bytešníkovou, Ph.D., která je garantkou programu Logopedie a surdopedie (bystesnikova@ped.muni.cz).
Přeji Vám hezké dny, s pozdravem, Ilona Fialová
Dobrý den, paní doktorko,
obracím se na Vás s dotazem, zdali budete otevírat doplňující studium bakalářské SZZ ze surdopedie. Nyní jsem dokončila navazující magisterské studium na Ostravské univerzitě, zakončené SZZ z logopedie a surdopedie. Bakalářské studium mám ukončeno Bc. státnicí z logopedie, ráda bych si státnici dodělala, abych se mohla dále vydat cestou klinické logopedie. Je nás více zájemců o tuto SZZ zkoušku.
Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem,
Mgr. Tereza Dundálkovázdravím Vás a sděluji, že naše katedra (KSIP) neotvírá žádné doplňující studium ukončené státní zkouškou. U nás se studuje logopedie a surdopedie současně a současně se také realizuji z obou předmětů SZZ jak v bakalářském tak i v magisterském studium.
Přeji Vám hezké letní dny, s pozdravem, Ilona Fialová