Numerické myšlení - Diskusní fórum k přijímacímu řízení 2011 - Diskuse
Nikol Marečková,
Číselná řada
Ahoj,
nevíte prosím někdo, jak by se řešila tato řada?
0 ? 2 10 28 60 110 ?
a) 0,170
b) 1,170
c) 1,182
d) 0,182
e) 1,180
Martina Leitgebová,
Máš určitě správně ty otazníky? Řekla bych, že to jsou dvě řady, ale nesedí mi
tam ty otazníky. Můžeš to prosím tě zkontrolovat?
tam ty otazníky. Můžeš to prosím tě zkontrolovat?
Nikol Marečková,
Je to dobře opsaný, je to jedna řada:)
Nevím, jestli to je správně, ale včera mě jen napadlo toto:
1) vypočítáš si rozdíly mezi po sobě následujícími čísly, takže to bude(když
začnu počínaje dvojkou): 8 18 32 50
2) teď jsem vypočítala opět rozdíly, ale tentokrát mezi těmi "rozestupy"
( mezi 8 18 32 50) a ty mi vyšly: 6 10 14 18 22
Tudíž vím, že se to zvětšuje po 4, a aby mi to vycházelo, sedí mi tam pouze C.
Je to takový krkolomný, ale nic jinýho mě nenapadlo:)
Nevím, jestli to je správně, ale včera mě jen napadlo toto:
1) vypočítáš si rozdíly mezi po sobě následujícími čísly, takže to bude(když
začnu počínaje dvojkou): 8 18 32 50
2) teď jsem vypočítala opět rozdíly, ale tentokrát mezi těmi "rozestupy"
( mezi 8 18 32 50) a ty mi vyšly: 6 10 14 18 22
Tudíž vím, že se to zvětšuje po 4, a aby mi to vycházelo, sedí mi tam pouze C.
Je to takový krkolomný, ale nic jinýho mě nenapadlo:)
Je to tak, je to jedna řada a v ní druhá řada, přesně jak jsi to popsala.
Martina ty dvě řady myslela tak, že by jedna řada byla tvořena 1., 3., 5. číslem
a ta druhá naopak 2.,4. atd. Takto to ovšem v tomto případě není, ovšem někdy to
tak fakt bývá.
Martina ty dvě řady myslela tak, že by jedna řada byla tvořena 1., 3., 5. číslem
a ta druhá naopak 2.,4. atd. Takto to ovšem v tomto případě není, ovšem někdy to
tak fakt bývá.