Vlákno: TSP obecně/
Monika Vychodilová
3. 5. 2019 07:44nové
TSP 2019
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, kdy budou uveřejněny výsledky TSP na Právnickou fakultu
..Děkuji
3. 5. 2019 17:42nové

Dobrý den,

rozhodnutí o přijetí/nepřijetí ke studiu rozesílá Právnická fakulta v termínu od 30.5.2019 (viz https://www.law.muni.cz/content/cs/pro-uchazece/bakalarske-studium/jak-se-prihlasit/).
193.85.239.*
3. 5. 2019 10:58nové
TSP 2019
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, budou-li platit výsledky TSP 2019 pro prijímací řízení na příští akademický rok? 

Předem děkuji za odpověď. 

3. 5. 2019 17:41nové

Dobrý den,

ne, výsledky TSP jsou platné vždy pouze pro aktuální přijímací řízení, do dalšího roku se nepřenáší.
Kateřina Nováková
11. 5. 2019 14:52nové
Výsledky
Dobrý den, chci se zeptat kdy bude zveřejněno rozhodnutí fakulty. Týká se to TSP pedagogické fakulty. Bylo nám řečeno, že výsledky budou 6.5. 2019.
Děkuji
11. 5. 2019 19:32nové

Dobrý den,

výsledky TSP (tj. získané body a percentil) se do e-přihlášky nahrávají do 7 dnů od konání TSP, již je můžete najít ve Vaší e-přihlášce. Rozhodnutí o přijetí/nepřijetí je oznamováno až po zasedání přijímací komise na příslušné fakultě. To na Pedagogické fakultě proběhne v termínu 15.5.2019 (viz https://www.ped.muni.cz/studium/pro-uchazece-o-studium/vysledky-prijimaciho-rizeni), takže rozhodnutí o přijetí/nepřijetí se dozvíte až v druhé polovině května.
Sára Šerá
13. 5. 2019 16:40nové
Percentil a další varianty testu

Dobrý den,

v e-přihlášce mám uvedený percentil pro mnou psanou variantu TSP.
Chtěla bych se zeptat, jak to dále funguje?

Budu přijata pouze na základě uvedeného percentilu, nebo se jeho hodnota bude ještě měnit podle ostatních variant TSP?

Jakým způsobem to funguje s ostatními variantami?

Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem,
Večerková Sára
13. 5. 2019 17:57nové
To by mne také zajímalo, co jsem četla tak prostě se seřadí do jednoho žebříčku, percentily všech bez ohledu na variantu, ale nejsem si jistá jestli jsem to pochopila správně...
Dalibor Holan
13. 5. 2019 20:00nové

Já myslím, že odpověď se “skrývá” přímo ve vaší e-přihlášce.

Jak se počítá percentil?
Pro každý odpovědní formulář uchazeče je určen celkový počet získaných bodů. Podle tohoto počtu jsou v rámci dané varianty zadání výsledky setříděny a dle pořadí zařazeny do tzv. percentilu podle úspěšnosti.

Percentil je číslo, které udává, kolik procent řešitelů dané varianty dosáhlo stejného nebo horšího výsledku jako daný uchazeč. Nejúspěšnější test má tedy percentil 100, nejméně úspěšný má percentil téměř nulový.

Pro přijímání ke studiu není rozhodující absolutní dosažený počet bodů, ale pouze pořadí mezi hodnocenými uchazeči

Z výše uvedeného tedy jasně vyplývá, že záleží pouze na dané variantě.
13. 5. 2019 20:49nové
Jasně, ale určitě ne všichni co se hlásí na jeden obor psali tu samou variantu, ne? Takže tak musí udělat nějaký žebříček pro každý obor, něm bude pořadí podle dosaženého percentilu každého jednotlivce dle varianty, ale žebříček bude prostě jeden otazník a nebo se bude přijímat ve stylu že na daný obor se prijmee třeba pět nejlepších každé varianty?
Dalibor Holan
změněno 13. 5. 2019 21:33 nové
Já určitě nejsem z nejpovolanějších, ale tohle mi příjde naprosto jasné. Nikde se nepíše o oborech nebo fakultách apod. Dejme tomu, že jste psala variantu č.4. Tuto variantu s Vámi psalo x uchazečů, kteří se hlásili na PdF, FF, PrF, FSpS, ESF atd. Dle mě, a opravte mě, pokud se mýlím, je úplně jedno, kdo se kam hlásí. Percentil se počítá z varianty č.4 a Vaše pořadí v oboru např. Pedagogika se počítá na základě výsledku v dané variantě. Ano, je to trochu nespravedlivé, protože Vaši variantu mohlo psát x géniů, kteří hranici percentilu zvedli. Variantu č. 5 pak mohlo psát x méně zdatných, kteří laťku naopak snížili. 30 správných odpovědí pak mohlo mít percentil 70 ve variantě č. 4, kdežto stejný počet správných odpovědí mohlo znamenat percentil 90 ve variantě č.5. Fakulta, kam jste se hlásila stanoví minimální hranici pro přijetí na daný obor. Pokud jste tedy dosáhla alespoň minimálního stanoveného percentilu, budete přijata bez ohledu na to, jakou variantu jste psala.
13. 5. 2019 22:10nové
No a to je tedy co říkám na začátku, že se udělá žebříček na daný obor a v tom žebříčku budou uchazeči o daný obor seřazení dle percentilu, bez ohledu na varianty.
Dalibor Holan
13. 5. 2019 22:39nové
Nepochopil jsem Váš pojem “žebříček.” Důležité ovšem je, že jsme to nějak osvětlili.
14. 5. 2019 01:42nové
ano, je to tak... předpokládá se, že jednotlivé varianty mají shodnou obtížnost
26. 10. 2008 21:44nové
Analytické myšlení a úsudky
13. 3. 2019 21:17nové
Jak se učíte na analytický oddíl (zebry, výrokovou logiku atd.)?
Já se pokouším rozlousknout tyto věci zde: (https://www.muni.cz/uchazeci/bakalarske-a-magisterske-studium/prijimacky/jak-resit-ulohy-v-testu-studijnich-predpokladu#analyticke), ale ta vysvětlení jsou španělská vesnice.
Nějaké tipy, abych dosáhl ce nejvyššího skóre?
Jana Očadlíková
17. 3. 2019 18:59nové
Pokud to otázka dovoluje, pomáhá mi si řešení "nakreslit". Například u otázky označené jako zebra je celkem jednoduché nakreslit si přehlednou myšlenkovou mapku a najít tak správnou odpověď. V TSP 2018 to funguje u většiny otázek, ale to je čistě můj postup... Že funguje stoprocentně, to nezaručím.
Daniela Boudová
3. 5. 2019 15:51nové
TSP 2019 - varianta 3 - příklad č. 30
Zdravím,
do dob obdržení výsledků TSP jsem si byla stoprocentně jistá, že mám příklad dobře. I teď nevím, jak jinak by se měl počítat. Pořád mi vychází jako správná odpověď e), ne b), jak je vyhodnoceno. Však když se z jejich tratí vypočítá průměrná rychlost, vyjde u obou stejná. Jak to může být nepravdivé tvrzení?
3. 5. 2019 20:19nové

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že Alex projede celou trasu za 125 minut, kdežto Ctibor za 100 minut, nemůže být jejich průměrná rychlost shodná.

Jediná správná odpověď, tedy nepravdivé tvrzení, se skrývá v možnosti b). Úloha je v pořádku.
Matěj Garbolinský
5. 5. 2019 10:46nové
TSP 2019 - varianta 01 - příklad 33
Dobrý den,
chtěl jsem se jen zeptat na řešení příkladu 33 ve variantě 01 TSP 2019. Ať to zkouším, jak zkouším, stále mi vychází více možných řešení. Kdyby to tak vycházelo pouze mně, řekl bych si, že někde dělám chybu, ale ke stejným závěrům dochází více lidí z mého okolí včetně mých učitelů nezávisle na mém úsudku. Mohl by zde prosím někdo uvést postup, jakým se na to mělo jít?
Předem děkuji a přeji krásný den.
5. 5. 2019 21:04nové

Dobrý den,

v úloze je třeba vybrat nesprávnou odpověď. Stačí jít popořadě a ověřovat, zda jsou jednotlivé možnosti přípustné či nikoliv. Přípustné jsou všechny kromě možnosti c).

Ta nám říká, že Tonda má myš i želvu. Ze zadání ale víme, že pokud má Tonda myš, má i králíka. Pokud má ale králíka, pak nemá želvu. Není tedy možné, aby měl myš i želvu. Možnost c) je tedy v rozporu s informacemi uvedenými v zadání, proto je správnou odpovědí.

Úloha je v pořádku.
Josef Ryšánek
25. 4. 2019 18:28nové
Jak řešit úlohy v testu studijních předpokladů?

Věda v umění a sportu: Důležitou charakteristikou koncertních i divadelních sálů je jejich akustika.Vyberte správné tvrzení, resp. argumentaci.

Dle mého názoru jsou zde dvě správné odpovědi. A to:

1)Akustika sálu závisí na mnoha faktorech, například i na tom, zda je hlediště prázdné, nebo je zaplněno diváky či posluchači. - kterou máte za správnou

2)Pro dobrou akustiku je nezbytné, aby stěny sálu pohlcovaly zvukové vlnění co nejméně. Toho je možné dosáhnout například dřevěným obložením sálu. - kterou bych považoval za správnou také a to z praktické zkušenosti ve Zlíně, kdy památník Tomáše Bati byl za socialismu přestavěn na koncertní sál pro filharmonii Bohuslava Martinů a jelikož zde byla špatná akustika, byl kvůli tomu sál obložen dřevem.
změněno 25. 4. 2019 21:31 nové

řekl bych, že to není úloha na prokázání znalosti, ale na jednoznačnost a argumentaci...

pak to, že akustika závisí na mnoha faktorech, je prostě naprosto nezpochybnitelné

to, jestli je pro dobrou akustiku skutečně nezbytné (tedy, že to není možné jinak), aby stěny co nejméně pohlcovaly, už nemusí být tak neotřesitelné (vzpomeňme antické divadlo, kde stěny nejsou)...

a mimochodem záleží i na frekvencích a odrazech, "dobrá" akustika pro divadlo (je třeba nést frekvenci řeči a ostatní potlačit) nemusí být totéž jako pro hudbu (dokonce různá hudba může využívat důraz na různé frekvence) zároveň odrazy nemusí být vždy žádoucí, aby nedocházelo k ozvěnám se zpožděním... ale to už se dotýkáme těch znalostí a o tom si myslím, že ta otázka nebyla (spíše jde o to si uvědomit, že obecnější tvrzení bude hůře vyvratitelné)
26. 10. 2008 21:45nové
Numerické myšlení
26. 10. 2008 21:45nové
Prostorová představivost
26. 10. 2008 21:45nové
Symbolické myšlení
změněno 27. 10. 2008 13:18 nové
Ostatní týkající se TSP
Vlákno: Studium na MU/
Martin Lipka
18. 5. 2019 18:34nové
Průběh kombinovaného studia (Fyzika..)

Dobrý den,

byl jsem přijat ke studiu Fyziky - Nanotechnologií. Nyní mě čeká vyjednávání s nadřízeným, zda mi studium umožní a potřebuji mu poskytnout alespoň hrubé info o průběhu..
Chci se proto zeptat:
Jak často je potřeba navštěvovat školu? (kolik dní v měsíci)
Kdy se dozvíme přesnější rozvrh - během zápisu v červenci?
Jsou někde k dispozici informace o průběhu třeba právě komb.fyziky z letošního roku? Kde?

Snad jsem trefil správnou diskuzi a nic nikde nepřehlédl :)
Děkuji za jakékoliv (i obecné) info
24. 5. 2019 09:04nové

Dobrý den,
všeobecná pravidla kombinovaného studia na fyzikální sekci jsou k nahlédnutí na

http://www.physics.muni.cz/studium/kombinovane_studium_navod_2019.pdf

V podstatě kromě praktik se dá vše domluvit individuálně, a pro praktika alespoň poskytujeme kombinovaným studentům právo přednostního výběru seminární skupiny.

Pedagogickým zástupcem pro nanotechnologie je doc. Dvořák na UFE (UČO 16711), můžete se pro detaily obrátit na něj.

S pozdravem, D. Hemzal.
Karolína Voborná
25. 5. 2019 00:22nové
Z dvojoboru na jednoobor
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je v průběhu studia možné přejít z dvojoboru na jednoobor? Tím myslím zrušit si vedlější obor studia.
Děkuji
25. 5. 2019 14:06nové

Dobrý den,

informujte se prosím na Studijním oddělení Vaší fakulty, kontakty najdete na https://is.muni.cz/podpora/studijni.