1 Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů v doktorském studiu: agenda v Evidenci studia V IS MU Informace pro studenty Centrum pro doktorské studium a akademické záležitosti OV RMU Listopad 2024 2 Postup přípravy, schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Individuální studijní plán Hodnocení semestru Klíčové povinnosti • „Dohoda” mezi doktorandem, jeho školitelem a oborovou radou pro příslušný doktorský program • Určuje, co v rámci svého studia musí doktorand splnit a kdy • Upravuje se pouze ve zcela výjimečném případě • Studentův „report“ k plnění povinností vyplývajících ze schváleného ISP a k případným změnám vůči tomuto ISP • Hodnocení doktorandova výkonu školitelem a oborovou radou a následné schvalování postupu do následujícího semestru • Přehled stavu plnění klíčových povinností vyplývajících ze SZŘ MU (pro všechny aktéry doktorského studia) • Podpůrný nástroj pro kontrolu stavu plnění klíčových povinností vyplývajících ze SZŘ a konkrétně stanovených ve schváleném ISP (pro oborové rady) Vyplňujete na začátku studia Připravujete pravidelně každý semestr Můžete prohlížet průběžně Cesta: IS MU  Osobní administrativa  Student  Konec semestru  Individuální studijní plán Vyplnění textových polí doktorandem Vyjádření + (ne)souhlas školitele s postupem do dalšího semestru Vyjádření + (ne)souhlas oborové rady s pokračováním studia V průběhu celého semestru (pro podzimní semestr nejpozději do 20.12. a pro jarní semestr do 20.5.) Ke konci semestru (nejpozději do 31.12. pro hodnocení podzimního semestru a do 31.5. pro hodnocení jarního semestru) Na konci semestru (nejpozději do 31.1. pro hodnocení podzimního semestru a do 31.8. pro hodnocení jarního semestru) Zakliknutí zatržítka oborovou radou po kontrole (s)plnění jednotlivých klíčových povinností Přehled stavu plnění klíčových povinností pro všechny aktéry doktorského studia Průběžně bez omezení Průběžně bez omezení Vyplnění textových polí doktorandem Schválení ISP školitelem Schválení ISP oborovou radou Nejpozději do konce 1. semestru (vč. schválení školitelem a oborovou radou) Odemčeno k úpravám do doby, než ISP schválí školitel Nejpozději do konce 1. semestru Odemčeno k úpravám do doby, než ISP schválí oborová rada Nejpozději do konce 1. semestru Odemčeno k úpravám bez omezení Nastavení IS MU (pravý horní roh): Správně vybraná fakulta Správně zvolený semestr 3 Individuální studijní plán Jakožto student prvního ročníku musíte do IS MU zadat svůj individuální studijní plán. • V jednotlivých rubrikách rozepíšete konkrétní parametry plnění klíčových studijních a výzkumných povinností, informace ke konzultacím se školitelem, k financování Vašeho studia a případně vložíte též doplňující informace (ke studiu ve spolupráci s jinou institucí, etice nebo duševnímu vlastnictví). • Nejpozději do konce 1. semestru musí ISP schválit Váš školitel a oborová rada programu, ve kterém studujete. • Případné změny v průběhu studia se v ISP provádějí pouze ve zcela výjimečných případech (např. změna disertačního projektu či tématu, zásadní změna ve financování doktorátu nebo úprava dohody ke konzultacím se školitelem) a je třeba, aby změny opět schválil školitel a oborová rada. Jakékoliv ostatní méně zásadní odchylky reflektujte v části Hodnocení semestru. Klikněte na „Editovat ISP“ a postupně vyplňte jednotlivé rubriky ISP. U každé rubriky najdete návod (ikona „?“), který Vám s vyplňováním pomůže. Detailnější požadavky na vyplnění Vám může dát také Vaše fakulta nebo oborová rada. Vložené údaje můžete průběžně ukládat kliknutím na tlačítko „Uložit“. Při kliknutí na tlačítko "Uložit a oznámit školiteli" se kromě uložení také odešle informační e-mail školiteli, který má ISP schválit. Jakmile dojde ke schválení školitelem, v rámci daného semestru už nebudete moci dále editovat. V každém následujícím semestru však budete moci provést změnu ISP, bude-li to situace vyžadovat. 4 Individuální studijní plán Vzor vyplnění ECON MUNI Klíčové výzkumné a studijní povinnosti doktoranda Disertační práce Doplňte: Cíle, způsoby plnění dizertačního výzkumného projektu a související návrh časového harmonogramu přípravy disertační práce doktoranda. Příklad: Dizertační práce je zpracována na téma „Essays on procedural preferences“. Dizertační práce bude obsahovat soubor tří článků (esejů) na téma procedurálních preferencí. Články budou založené na metodě laboratorních experimentů. Jednotlivé články budou vznikat postupně během studia. Výzkum u každého článku bude probíhat ve čtyřech fázích: design experimentu, příprava experimentu a sběr dat, zpracování a analýza dat, napsání článku. Design první studie by měl být připraven ke konci 2. semestru a se sběrem dat se počítá ve 3. semestru. Rukopis článku by měl být připraven ke konci 4. semestru. Vznik dalších článků je plánován podobně vždy s ročním posunem. Publikační činnost Doplňte: Orientační plán publikační činnosti k dokončení a předložení dizertace, lze uvést i obecně dle požadavků konkrétního doktorského programu. Příklad: Doktorand se bude spoluautorsky podílet na článku s pracovním názvem „Strategic uncertainty attitiudes: Evidence from manipulation a strategic uncertainty within the game“. Článek bude nabídnut k publikace do konce roku 2024. Během studia je realistické publikovat první studii dizertační práce. Konference a odborná fóra Doplňte: Orientační plán prezentací výsledků výzkumu účastí na konferencích a/nebo odborných fórech. Příklad: Student bude pravidelně prezentovat svůj výzkum na každoročních konferencích relevantních pro experimentální komunitu (např. ESA, IABE-SAREP, ASFEE) a výzkumných seminářích. Teoretická příprava Doplňte: Doporučené předměty, kurzy a další formy teoretické přípravy (v souladu s požadavky programu). Příklad: Kromě povinných předmětů získá student znalosti z oblasti designu experimentů, jejich programování a statistického vyhodnocení (experimetrics). Tyto znalostí získá účastí na letních školách (např. CIMEO či podobné letní školy zaměřené na experimentální ekonomii), absolvováním vhodných předmětů NMgr. studia (Introduction to behavioral economics) a účastí na předmětech na blízkých univerzitách (např. kurz experimentální ekonomie na WU Vídeň). Stáže a mezinárodní spolupráce Doplňte: Plán splnění povinnosti mezinárodní zkušenosti (stáž, případně účast na mezinárodním projektu). Případně další tuzemské nebo zahraniční stáže a pobyty, včetně orientačního plánu financování. Příklad: Stáž v délce jednoho semestru je plánována na 5. až 7. semestr. Stáž se uskuteční na univerzitě s výzkumem v oblasti experimentální ekonomie (např. Univerzita Trento, Univerzita Bergen). Volba místa bude konkrétním výzkumným záměrem doktoranda. Student bude pravidelně diskutovat svůj výzkum s účastníky výzkumného semináře MUES během individuálních setkání. Pedagogické kompetence Doplňte: Získávání a rozvoj pedagogických kompetencí, a to prostřednictvím jak pomoci při výuce nebo vedení studentů, tak vzdělávání se v pedagogických dovednostech. Příklad: Student se bude účastnit výuky předmětu Microeconomics I. Jazykové kompetence Doplňte: Plán rozvoje jazykových kompetencí podle požadavků doktorského studijního programu. Příklad: Student prokazuje jazykové kompetence absolvováním 2 povinných doktorských předmětů v angličtině nebo získáním zápočtu za napsání cizojazyčné publikace pro časopis a zápočtu za přednesení cizojazyčné přednášky na kvalifikovaném odborném fóru. Přenositelné dovednosti a kariérní rozvoj Doplňte: Identifikace přenositelných dovedností (transferable & soft skills), ve kterých se bude doktorand rozvíjet s ohledem na plán budoucího kariérního uplatnění jako absolventa doktorského studia. Příklad: Ambicí doktoranda je pokračovat po skončení PhD. studia v akademické kariéře. Kariérní rozvoj proto bude směřován primárně k výzkumným dovednostem. Mimoto by měl být student schopen napsat návrh výzkumného projektu (systém interních grantů) a prezentovat svůj výzkum písemně (předmět academic writing, psaní vlastních článků) i ústně (aktivní vystoupení na konferencích a výzkumných seminářích). Další povinnosti (* volitelná rubrika) Doplňte: Další povinnosti vyplývající z požadavků doktorského programu. 5 Konzultace doktorand-školitel Konzultace doktorand – školitel Doplňte: Forma a frekvence komunikace a pravidelných konzultací školitele a doktoranda včetně způsobů předávání konstruktivní zpětné vazby. Příklad: Student konzultuje se školitelem pravidelně jedenkrát během dvou týdnů. V určitých fázích výzkumu se předpokládá, že budou konzultace častější. Během letních měsíců probíhají konzultace dle potřeby. Doplňující informace ke studiu Duševní vlastnictví a etika výzkumu (* volitelná rubrika) Doplňte: Práva a povinnosti s ohledem na vznik duševního vlastnictví a jeho využití a etické aspekty výzkumu. Příklad: Student při svém výzkumu respektuje oborové standardy a pravidla MUNI ohledně etiky výzkumu a práv duševního vlastnictví. Student je povinen na všech publikacích, na kterých pracuje během svého doktorského studia, uvést afiliaci k Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy Univerzity bez ohledu na to, zda jsou publikovány během nebo až po skončení studia. Specifická pravidla vedení doktoranda (* volitelná rubrika) Pokud je pro Vaše studium relevantní doplňte: Např. cotutelle, collaborative PhD, průmyslový doktorát apod. včetně informace o údajích, které mají být uvedeny v diplomu nebo v dodatku k diplomu absolventa. Příklad: Studium probíhá jako cotutelle ve spolupráci s KU Leuven. Student během svého studia stráví 2 semestry na KU Leuven pod vedením prof. Franka Verbovena. Během těchto dvou semestrů absolvuje předměty z doktorského kurikula KU Leuven. Financování Osobní příjmy doktoranda Doplňte: Rozvaha nad možnostmi financování daného doktorského studia (ve smyslu stipendium ano/ne; úvazek ano/ne, v jakém rozsahu a na jak dlouho; případné další zdroje, jako např. grant školícího pracoviště nebo zahraniční stipendium nebo vlastní grant, a na jak dlouho apod.). Neuvádí se konkrétní částky. V případě zásadních změn ve financování (např. získání/ztráta nároku na stipendium, úvazku, zahraničního grantu apod.) je třeba tyto změny zde evidovat (takové změny v ISP musí znovu schválit školitel a oborová rada). Příklad: Student bude financován stipendiem dle stipendijního programu fakulty. V případě získání projektu INTERFERENCE (OP JAK) se předpokládá zapojení studenta do tohoto projektu s úvazkem 0,25 až 0,5. V případě nefinancování tohoto projektu budou hledány další obdobné grantové zdroje (GAČR). Případné grantové financování nahrazuje část stipendia. Plán krytí nákladů souvisejících s výzkumem doktoranda Doplňte: Přímé náklady spojené s výzkumem, náklady na zahraniční stáž, účast na mezinárodních konferencích, hrazení publikačních poplatků (APC) apod. Finanční plánování na začátku studia obsahující orientační částky a informaci o tom, z jakých zdrojů bude možné tyto náklady hradit (fakultní / zahraniční stipendijní programy, granty, rozpočet pracoviště apod.). Příklad: Náklady výzkumu doktoranda a náklady zahraniční stáže jsou primárně kryty z interního grantového systému ECON MUNI. Sběr experimentálních dat pro jednu studii je kryt z projektu EXCELES. Projekt INTERFERENCE financuje, v případě jeho získání, sběr dat pro další studii a náklady účasti na konferencích souvisejících s tímto projektem. 6 Pokud je třeba vložit do ISP zásadní změnu, upravují se a následně schvalují pouze se změnou související rubriky (nikoliv kompletní ISP). Nezapomeňte, že jakoukoliv úpravu ISP musí znovu schválit Váš školitel i oborová rada. Pokud jste s aplikací pro ISP pracovali i v předchozí verzi, všechny dříve uložené údaje v nové verzi aplikace uvidíte, jen je nadále nelze editovat. V kartě ISP najdete i svůj původní ISP na celé období studia v původních rubrikách, které jsou už nyní přístupné pouze ke čtení. V případě, že budete potřebovat vložit zásadní změnu ISP, budete už pracovat s novou verzí. Navrhované změny vložíte do odpovídajících rubrik, finální uložení opět proběhne kliknutím na tlačítko „Uložit a oznámit školiteli“. Nezapomeňte, že i novou verzi ISP musí vždy schválit školitel a oborová rada. 7 Hodnocení semestru Každý semestr musíte vyplnit svoji zpětnou vazbu k hodnocení semestru. • V průběhu semestru, pro PS však nejpozději do 20.12. a pro JS do 20.5., vyplníte do jedné rubriky hodnocení končícího semestru a do druhé svůj plán následujícího semestru. • Zaznamenávejte plnění povinností vyplývajících ze schváleného ISP, změny oproti původnímu plánu (včetně řádného odůvodnění) i výsledky (nebo naopak plánované činnosti) nad rámec ISP. • Nejpozději do 31.12. pro hodnocení PS školitel v reakci na Vaši prezentaci aktuálního stavu výzkumu na interním výzkumném setkání před školitelem a OR a na Vaši vyplněnou zpětnou vazbu, a především na Vaši reálnou aktivitu v končícím semestru, zaeviduje svůj (ne)souhlas s Vaším postupem do následujícího semestru. Nejpozději do 31.5. pro hodnocení JS školitel v reakci na Vaši prezentaci aktuálního stavu výzkumu a studia před Thesis Advisory Committee (TAC) a na Vaši vyplněnou zpětnou vazbu, a především na Vaši reálnou aktivitu v končícím semestru, zaeviduje svůj (ne)souhlas s Vaším postupem do následujícího semestru. Školitel zároveň vyplňuje textové hodnocení za celou TAC. • Na konci každého semestru Vaši aktivitu hodnotí též oborová rada, která v agendě eviduje svůj (ne)souhlas s pokračováním Vašeho studia. Pokud nesouhlasí, musí zároveň vložit textové hodnocení. Klikněte na „Editovat hodnocení semestru“ a postupně vyplňte jednotlivé rubriky hodnocení. U každé rubriky najdete návod (ikona „?“, který Vám s vyplňováním pomůže. Detailnější požadavky na vyplnění Vám může dát také Vaše fakulta nebo oborová rada. Vložené údaje můžete průběžně ukládat kliknutím na tlačítko „Uložit“. Při kliknutí na tlačítko "Uložit a oznámit školiteli" se kromě uložení také odešle informační e-mail školiteli, který má plán schválit. Jakmile dojde ke schválení školitelem, údaje k danému semestru už nebudete moci dále editovat. 8 Pokud jste s aplikací pro ISP pracovali i v předchozí verzi, všechny dříve uložené údaje v nové verzi aplikace uvidíte, jen je nadále nelze editovat. V kartě Hodnocení semestru najdete i semestrální náplň ISP a hodnocení semestrálního plnění ISP v původních rubrikách, včetně Vaší zpětné vazby a hodnocení školitelem a oborovou radou. Tyto původní rubriky jsou nyní přístupné pouze ke čtení. Dále pokračujte tak, že • budete každý semestr (pro podzimní semestr však nejpozději do 20.12. a pro jarní semestr do 20.5.) vyplňovat svou zpětnou vazbu (hodnocení končícího semestru a plán následujícího semestru), a to podle postupu uvedeného výše pro novou verzi této agendy v IS MU, • a v jednotlivých svých aktivitách budete reflektovat pravidelné hodnocení školitele a oborové rady. Váš školitel každý semestr uděluje souhlas s Vaším postupem do následujícího semestru. Oborová rada každý semestr uděluje souhlas s pokračováním Vašeho studia. V kartě Hodnocení semestru naleznete informace k těmto souhlasům, nebo nesouhlasům, a případně též textová hodnocení školitele a předsedy oborové rady. 9 Klíčové povinnosti V průběhu studia si můžete kontrolovat aktuální stav plnění klíčových studijních a výzkumných povinností. • Tato karta je v agendě v IS MU zcela nová. Přehledně propojuje agendu ISP v IS MU s dalšími agendami IS MU. To znamená, že informace v této části zobrazené nejsou vkládány prostřednictvím agendy ISP, ale v rámci těchto dalších, propojených agend (týkajících se např. evidence zahraničních výjezdů, publikační činnosti, evidence předmětů apod.), a v této části si můžete jednotlivé informace prohlížet na jednom místě. • Tato část je využívána především oborovými radami, kterým slouží jako podpůrný nástroj pro zjednodušení záznamu o průběhu studia jednotlivých doktorandů. V rámci jednotlivých ročních hodnocení doktorandů může oborová rada zaznamenávat, které klíčové povinnosti (v návaznosti na specifické požadavky rady) doktorand už splnil. Zatržení určité klíčové povinnosti se automaticky projeví v prostoru na webové stránce zcela vpravo, kde se zobrazuje aktuální stav plnění povinností v podobě „checklistu“. • Do této části agendy nemůžete Vy ani školitel aktivně zasahovat (tedy editovat ji). I pro Vás se však může jednat o zajímavý nástroj zpřehledňující průchod doktorským studiem. Checklist slouží k rychlé kontrole stavu plnění klíčových povinností definovaných ISP a specifikovaných požadavky oborové rady. Pokud oborová rada označí vybranou klíčovou povinnost jako splněnou, informace se objeví na dvou místech – přímo v dané části agendy a v checklistu. 10 Pokud si nevíte rady s technickým nastavením  Na správný postup se zeptejte fakultního IStechnika.  Pokud najdete chybu nebo nefunkční část agendy, pište na istech@mail.muni.cz. Pokud tápete ve věcech správného průchodu doktorským studiem  Hledejte ve Studijním a zkušebním řádu nebo v jeho výkladu.  Komunikujte s fakultní koordinátorkou pro doktorské studium.  Obraťte se na školitele.  Pokud nikde nenajdete potřebné informace, napište na Centrum pro doktorské studium a akademické záležitosti Odboru výzkumu RMU, které garantuje doktorské studium na MU: phd@rect.muni.cz.