ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ společné PROGRAMOVÉ RADY Zvolte fakultu Název studijního programu[1]: B_VES Veřejná ekonomika a správa, N-VES Veřejná ekonomika a správa Typ: Bakalářský a navazující magisterský Předseda programové rady: Vladimír Hyánek Počet studijních programů: 2 Datum zasedání programové rady: 5. 10. 2023 Účast Jméno Zařazení Vladimír Hyánek Garant studijního programu Robert Jahoda Akademický pracovník z daného programu Ivan Malý Akademický pracovník z daného programu Jiří Špalek Akademický pracovník z daného programu Tomáš Chlachula Zástupce studentů Kateřina Nováková Zástupce studentů Lukáš Šafář Zástupce studentů Zástupce zaměstnavatelů/absolventů Další osoby* * Doplňte řádky podle potřeby 1. Popište podstatné a nepodstatné změny, ke kterým došlo v rámci studijního programu za poslední hodnocené období (od poslední hodnoticí schůzky či od posledního projednaného záměru rozvoje). Komentář: Společná PR vzala na vědomí nepodstatné změny (viz příloha). 2. Popište, do jaké míry se podařilo naplnit stanovené cíle, a zhodnoťte plán rozvoje, který jste vypracovali během posledního hodnocení. Komentář: Bylo konstatováno, že poslední období bylo ovlivněno zejména pracemi souvisejícími s přechodem na společný celofakultní základ. Cíle, které přetrvávají, byly transformovány do dalšího plánu rozvoje, a to i s ohledem na výsledky velkého vnitřního hodnocení. 3. Zhodnoťte uplynulý rok uskutečňování studijního programu (např. přijímací řízení, studijní neúspěšnost, státní závěrečné zkoušky, internacionalizaci). Věnujte se prosím specificky výsledkům studentského hodnocení kvality (předmětová anketa a další nástroje) a tomu, jaká opatření a s jakými výsledky byla přijata. Komentář: Jako pozitivní lze hodnotit SZZ, jejichž průběh prokázal dobré nastavení současné podoby těchto zkoušek. Studentská anketa nepřinesla kvalitativně nové informace, nicméně v blízké budoucnosti se bude nutné zaměřit především na personální zabezpečení a kvalitu předmětů v souvislosti s SCFZ. 4. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Plán rozvoje B-VES Cíl rozvoje studijního programu* Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření, rok nebo cyklus Poskytovat srozumitelné, jasné a včasné informace budoucím studentům předmětů. Aktualizovat sylaby a interaktivní osnovy (termíny, témata). Průběžně a systematicky tyto dokumenty kontrolovat a udržovat aktuální. Průběžně. Zvýšení transparentnosti a předvídatelnosti hodnocení oborových předmětů Zkontrolovat, případně doplnit, tak, aby byly od počátku naprosto jasné podmínky absolvování předmětu. Tyto definovat tak, aby byly jednoznačné. Průběžně od podzimního semestru 2023. Zvýšit aktuálnost a mezinárodní relevanci vyučovaných předmětů. Vyšší zapojení aktuální české, a hlavně zahraniční literatury. Všechny tyto změny průběžně promítnout do IS. U vyučujících revidovat vykazované publikace, vyřadit nerelevantní, případně publikované v predátorských žurnálech. Průběžně od podzimního semestru 2023. Umožnit studentům rozložení povinností během semestru. Tam, kde je to možné, zvážit větší akcent na průběžnou práci a hodnocení. Diskutovat koordinaci studijní zátěže v rámci studijního programu. Od začátku jarního semestru 2024. Rozšíření internacionalizace Tam, kde to má smysl: výraznější zapojení zahraničních vyučujících a výzkumníků (online, prezenčně). Zapojení do výuky, případně tvorby dílčích podkladů pro výuku. Průběžně. Výraznější propojení výuky s relevantní praxí. Tam, kde to má smysl: rozšíření vstupů praktiků do výuky (ať už přímými vstupy, nebo pomoc při zpracování případových studií). Zpracovávat úkoly odpovídající praxi (analýzy, projekty, dotazníkové šetření, zpracování dat apod.) a ve spolupráci s praxí. Průběžně. Zvýšení povědomí o studijním programu. Propagace studijního programu přímo na středních školách. Rozhodnout o formách propagace do konce podzimního semestru 2023. Připoutat nadějné studenty ke studijnímu programu a více přiblížit vybraná témata studentům. Zapojovat studenty vyšších ročníků do výuky seminářů (asistenti vyučujícího). Využívat studenty k dílčím výzkumným úkolům (např. data-mining). Průběžně. Rozšířit kompetence studentů v navrhovaných oblastech Hodnotitelé navrhují: - K praktickým dovednostem připojit schopnost tvorby tzv. srozumitelných a jednoduchých textů. - Doplnit program o oblast elektronizace veřejné správy. - Doplnit oblast finanční kontroly a etiky ve veřejné správě Garant studijního programu probere další postup s garanty relevantních předmětů. Po diskusi průběžně s počátkem od jarního semestru 2024. Plán rozvoje N-VES Cíl rozvoje studijního programu* Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření, rok nebo cyklus Zlepšení systému vysílání studentů na praxi, efektivní využívání zpětné vazby. Vytvoření efektivnějšího systému propagace, podpory a zpětné vazby od studentů i zaměstnavatelů. Podzimní semestr 2024 (jde o důležitý, ale složitý proces, do kterého budou zapojeni i zaměstnavatelé). Motivace a připoutání studentů přicházejících do studijního programu z jiných škol, případně oborů. Přípravný workshop pro studenty z jiných škol/fakult/programů. S využitím kmenových studentů v kooperaci s učiteli. Od jarního semestru 2024. Poskytovat srozumitelné, jasné a včasné informace budoucím studentům předmětů. Aktualizovat sylaby a interaktivní osnovy (termíny, témata). Průběžně a systematicky tyto dokumenty kontrolovat a udržovat aktuální. Průběžně. Zvýšení transparentnosti a předvídatelnosti hodnocení oborových předmětů Zkontrolovat, případně doplnit, tak, aby byly od počátku naprosto jasné podmínky absolvování předmětu. Tyto definovat tak, aby byly jednoznačné. Průběžně od podzimního semestru 2023. Zvýšit aktuálnost a mezinárodní relevanci vyučovaných předmětů. Vyšší zapojení aktuální české, a hlavně zahraniční literatury. Všechny tyto změny průběžně promítnout do IS. U vyučujících revidovat vykazované publikace, vyřadit nerelevantní, případně publikované v predátorských žurnálech. Průběžně od podzimního semestru 2023. Umožnit studentům rozložení povinností během semestru. Tam, kde je to možné, zvážit větší akcent na průběžnou práci a hodnocení. Diskutovat koordinaci studijní zátěže v rámci studijního programu. Od začátku jarního semestru 2024. Rozšíření internacionalizace Tam, kde to má smysl: výraznější zapojení zahraničních vyučujících a výzkumníků (online, prezenčně). Zapojení do výuky, případně tvorby dílčích podkladů pro výuku. Průběžně. Výraznější propojení výuky s relevantní praxí. Tam, kde to má smysl: rozšíření vstupů praktiků do výuky (ať už přímými vstupy, nebo pomoc při zpracování případových studií). Zpracovávat úkoly odpovídající praxi (analýzy, projekty, dotazníkové šetření, zpracování dat apod.) a ve spolupráci s praxí. Průběžně. Zvýšení povědomí o studijním programu. Propagace studijního programu přímo na středních školách. Rozhodnout o formách propagace do konce podzimního semestru 2023. Připoutat nadějné studenty ke studijnímu programu a více přiblížit vybraná témata studentům. Zapojovat studenty vyšších ročníků do výuky seminářů (asistenti vyučujícího). Využívat studenty k dílčím výzkumným úkolům (např. data-mining). Průběžně. Rozšířit kompetence studentů v navrhovaných oblastech Hodnotitelé navrhují: - K praktickým dovednostem připojit schopnost tvorby tzv. srozumitelných a jednoduchých textů. - Doplnit program o oblast elektronizace veřejné správy. - Doplnit oblast finanční kontroly a etiky ve veřejné správě Garant oboru probere další postup s garanty relevantních předmětů. Po diskusi průběžně s počátkem od jarního semestru 2024. Komentář: Plán rozvoje vyplývá především z výsledků VVH. 5. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Komentář: Společná programová rada projednala záměr prodloužení oprávnění uskutečňovat studijní program Veřejná ekonomika a správa, s nímž souhlasí. Zpracoval/a: Vladimír Hyánek Dne: 13.10.2023 ________________________________ [1] V případě společné programové rady uveďte všechny související studijní programy