Zápis ze zasedání programové rady Název studijního programu: Podniková informatika Fakulta: Ekonomicko-správní fakulta MU Typ: bakalářský, prezenční Jméno, příjmení a titul garanta: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. Datum a místo zasedání programové rady: 27. 9. 2022, ESF MU Účast: Jméno Zařazení doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D. Garant studijního programu Ing. Mgr. Michal Krčál, Ph.D. Akademický pracovník z daného programu Ing. Jaromír Skorkovský, CSc. Akademický pracovník z daného programu Ing. Zdeněk Opršal Zástupce zaměstnavatelů Ing. Martin Lofaj Zástupce absolventů Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. Koordinátorka studijní úspěšnosti Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. Vedoucí KPH 1. Popište podstatné a nepodstatné změny, ke kterým došlo v rámci studijního programu za poslední hodnocené období. Komentář: Programová rada schválila tyto nepodstatné změny ve Studijního plánu od šk. roku 2022/23: · Změny v předmětu Jazyk I – úprava v rozdělení kreditů napříč čtyřmi semestry výuky tohoto předmětu. 2. Popište, do jaké míry se podařilo naplnit stanovené cíle, a zhodnoťte plán rozvoje, který jste vypracovali během posledního hodnocení. Komentář: Označení cílů dle zápisu jednání Prog. rady ze září 2021: 1) Vyhodnotit a na základě toho i upravit komunikaci prostřednictvím profilu na Linkedinu. Cíl byl dosažen jen částečně. Pro pravidelnější aktualizaci obsahu profilu chybí dostatečně motivovaná, tvůrčí osoba, která by o tuto oblast měla zájem (počítalo se zapojením studentů). Tento cíl/úkol je tak zařazen znovu do dalšího období. 2) Aktualizovat seznam partnerských zahraničních univerzit, které se věnují podnikové informatice a tyto univerzity pak doporučit studentům při volbě destinace ve výjezdových programech typu Erasmus. Zpracováno – studenti byli obesláni emailem s výzvou, aby primárně vybírali označené zahraniční VŠ na seznamu partnerských škol Erasmu. Vybrány byly VŠ ze západní Evropy a Skandinávie, které mají podobné studijní programy, jako je POIN. 3) Vyhodnotit novou podobu studijního programu (změna nastala před 3 lety) na základě zpětné vazby od prvních absolventů. Proběhlo emailové a osobní dotazování speciálně na zařazení předmětů Mikro/Makroekonomie do třetího ročníku. Studenti v prvním běhu inovovaného studijního programu právě na tuto věc upozornili (vyučující v některých předmětech zmiňovali Mikroekonomii při svém výkladu, odkazovali na analogické poznatky). Již loni byli vyučující byli upozorněni, že studenti POINu mají jiné pořadí kurzů. K těmto situacím by již docházet nemělo. Porozumět učivu lze i bez znalosti Mikroekonomie ( kurzy v kurikulu neobsahují Mikro/Makroekonomii jako formální prerekvizitu). Ze strany studentů se loni znovu poznámky k Mikroekonomii neobjevily. Absolventi pak celé své studium POINu hodnotili velmi pozitivně ,včetně nově zařazených kurzů (Úvod do studia podnikové informatiky, Podniková informatika). 3. Popište aktuální témata, problémy a výzvy, kterým čelí studijní program. Komentář: Z pohledu studijní nespěšnosti patří Podniková informatika mezi programy ESF MU s vysokou hodnotou tohoto ukazatele. Programová rada diskutovala tento jev, a to zejména v širším kontextu (dalších fakult MU), z pohledu časového průběhu ukončování studia (kdy k ukončování dochází) a možných příčin, které jsou v pozadí zanechání studia (nejčastější oficiální důvod ukončení studia je zanechání, nikoliv nesplnění studijních požadavků). 4. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Cíl rozvoje studijního programu Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření (rok nebo cyklus) Cíle pro šk. rok 2022/2023 1. Na základě dostupných údajů rozebrat studijní neúspěšnost na bc. POINu v novém šk. roce a letech minulých. Pokusit se identifikovat příčiny tohoto problému, které mohou být na straně POINu a které jsou v gesci Programové rady. 2. Snížit koncentraci vedení bc. prací u dvou hlavních vyučujících v POINu. 3. Informovat/motivovat studenty 3. ročníku o NMgr studiu – specializaci POIN v rámci PEMu. 4. Rozvíjet komunikaci POINu směrem ven z fakulty (prostřednictvím profilu na Linkedinu). 5. Zpracovat podklady za bc. POIN pro velké vnitřní hodnocení studijních programů na MU. Komentář: 5. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Komentář: n/a