ZÁPIS ZE ZASEDÁNÍ PROGRAMOVÉ RADY Zvolte fakultu Název programu1 : Podnikový management Typ: Bakalářský Předseda rady: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. Počet studijních programů:1 Datum zasedání programové rady: 8. 9. 2023 Účast Jméno Zařazení Ondřej Částek Garant studijního programu Eva Švandová Akademická pracovnice z daného programu Renata Čuhlová Akademická pracovnice z daného programu Alena Šafrová Drášilová Akademická pracovnice z daného programu, poradkyně pro studijní neúspěšnost Jan Šplíchal Zástupce studentů Matěj Látal (omluven) Zástupce zaměstnavatelů Marcel Blaščák (omluven) Zástupce zaměstnavatelů Jakub Procházka Vedoucí KPEM, host * Doplňte řádky podle potřeby 1 V případě společné programové rady uveďte všechny související studijní programy 2/4 Zápis ze zasedání programové rady formulář verze leden 2023 1. Popište podstatné a nepodstatné změny, ke kterým došlo v rámci studijního programu za poslední hodnocené období (od poslední hodnoticí schůzky či od posledního projednaného záměru rozvoje). 2. Popište, do jaké míry se podařilo naplnit stanovené cíle, a zhodnoťte plán rozvoje, který jste vypracovali během posledního hodnocení. Komentář: K žádným podstatným změnám nedošlo. Nepodstatnými změnami jsou: Snížení kreditové dotace z 8 na 6 a souvisejícího rozsahu z 16 h na 12 h u předmětů Projektový management a Manažerské účetnictví. Zrušení předmětu Psychologie v managementu (3. semestr) a jeho náhrada předmětem Personální management, přesunutým ze 4. semestru, který se z PV změnil na P. Nový předmět Komunikace v podniku, řazen jako PV do 4. semestru náhradou za Personální managment. Zvýšení kreditové dotace Akademické a odborné psaní z 1 na 2 kredity. Noví garanti předmětů Základy managementu (J. Procházka), Obchodní právo (O. Špetík), Personální management (J. Procházka) a Vizualizace businessových dat (P. Lasák). Komentář: Byl stanoven jediný cíl, snížit studijní neúspěšnost. To se podařilo: Ročník Zapsaní Míra ukončení Do 1. sem Do 2. sem Do 3. sem Po 1. semestru Po 2. semestru 2021/2022 27 9 8 66,7 % 70,4 % 2022/2023 21 11 10 47,6 % 52,4 % 2023/2024 31 0 – – – K dosažení tohoto cíle byly stanoveny tyto čtyři cesty: Informovat studenty o náročnosti, kterou mohou očekávat (80 hodin přímé výuky za semestr; 750- 900 hodin zátěže za semestr) a důvodech, které k tomu vedou (akreditační podmínky, kvalita studia): - v rámci informačního balíčku v orientačním týdnu - v rámci neformálního setkání se studenty v orientačním týdnu - e-mailem na začátku studia 3/4 Zápis ze zasedání programové rady formulář verze leden 2023 3. Zhodnoťte uplynulý rok uskutečňování studijního programu (např. přijímací řízení, studijní neúspěšnost, státní závěrečné zkoušky, internacionalizaci). Věnujte se prosím specificky výsledkům studentského hodnocení kvality (předmětová anketa a další nástroje) a tomu, jaká opatření a s jakými výsledky byla přijata. 4. Formulujte další doporučení pro budoucí rozvoj studijního programu (v bodech či shrnujícím slovním komentářem). Cíl rozvoje studijního programu Opatření vedoucí k cíli Implementace opatření (rok nebo cyklus) Snížit studijní neúspěšnost Informovat studenty o náročnosti, kterou mohou očekávat (80 hodin přímé výuky za semestr; 750-900 hodin zátěže za semestr) a důvodech, které k tomu vedou (akreditační podmínky, kvalita studia): - v rámci informačního balíčku v orientačním týdnu Vždy s nástupem nové kohorty studentů. Je možné, že první semestr je příliš těžký. Proto zjistit počet, charakter, obsah a cíl seminárních prací a podobných úkolů plněných studenty mimo přímou výuku. Na základě zjištění případně konzultovat s jednotlivými vyučujícími úpravu. Je možné, že první semestr je příliš těžký. Prodiskutovat s vyučujícími, aby nezadávali seminární práce formou eseje, protože studenti ještě nemají absolvovaný předmět Akademické psaní. Pokusit se získat přesnější data o neúspěšných studentech (věk, profese) pro lepší adresování jejich potřeb. Všechny tyto aktivity byly provedeny. Závěr je, že seminární práce nejsou zadávány v nadměrném množství, ale z dotazování mezi neúspěšnými studenty je zřejmé, že hlavním a zdaleka nejdůležitějším faktorem předčasného ukončení studia jsou osobní důvody vedoucí k nedostatku času studovat (změny práce, stěhování, rozvody, „splnit si sen a získat licenci pilota“). Komentář: Studijní program má za sebou první dva roky vyučování, ale díky kohortě studentů přestupujících z CŽV dm drogerie markt také prvních pět úspěšných absolventů. Na podzim 2023 pak nastupuje další kohorta studentů z CŽV. Pro velkou míru ukončování v prvním semestru je těžké cílovat počty studentů. Ze studentského hodnocení kvality nevzešly žádné zásadní podněty pro úpravy na úrovni předmětů ani programu. 4/4 Zápis ze zasedání programové rady formulář verze leden 2023 - v rámci neformálního setkání se studenty v orientačním týdnu - e-mailem na začátku studia Pokusit se získat přesnější data o neúspěšných studentech (věk, profese) pro lepší adresování jejich potřeb. V každém akademickém roce Nové opatření: Zjistit účast na tutoriálech, navrhnout vyučujícím zvážení povinné účasti na důležitých tutoriálech. Podzim 2023 Nové opatření: Zjistit prostřednictvím zaslání dotazníku motivaci studentů. Podzim 2023 Reakce na nové podmínky Informovat vyučující o nových závěrečných pracích a o sloučení programů Podzim 2023 5. Prostor pro komentáře a postřehy nad rámec výše uvedených témat. Zpracoval: Ondřej Částek Dne: 20. 10. 2023 Komentář: Komentář: