Plán rozvoje studijního programu Identifikace hodnoceného studijního programu Název Hospodářská politika Typ N: Navazující magisterský Profil Akademický Forma Prezenční Jazyk Český jazyk Fakulta ECON: Ekonomicko-správní fakulta Informace o hodnoticí schůzce Datum a místo konání hodnoticí schůzky: 11. 5. 2023, 11:00, Malá zasedací místnost, Ekonomicko-správní fakulta MU Jméno a příjmení účastníků* Zařazení Martin Kvizda Garant studijního programu Marie Hladká Zástupkyně vedení fakulty Mikuláš Luptáčik Hodnotitel Kamil Nejezchleb Hodnotitel Barbora Šofranková Hodnotitelka Zdeněk Tomeš Vedoucí garantující katedry Jan Jonáš Studijní poradce programu Jan Bláha Zástupce OpK RMU Tereza Kunešová Zapisovatelka * Doplňte řádky podle potřeby Plán rozvoje studijního programu Na základě výstupů sebehodnoticí zprávy a hodnoticí schůzky byly identifikovány a formulovány následující cíle pro další rozvoj hodnoceného studijního programu (uveďte cíl rozvoje studijního programu, navrhovaná opatření a předpokládaný termín implementace opatření): Shrnující komentář: Všichni tři hodnotitelé ve svých posudcích i v následné diskusi potvrdili kvalitu studijního programu i záměrů jeho rozvoje. Ve svých doporučeních k dalšímu rozvoji programu ve vzájemné shodě akcentují zejména: - ve výstupech z učení významně posílit schopnost samostatně se učit nové věci, rozvíjet zájem o obor a odbornou zvědavost, a schopnost klást relevantní otázky; - vnímat výuku a vědecko-výzkumnou činnost ve vzájemné provázanosti; - ve studijním plánu i v obsahu předmětů reagovat nejen na nové výzvy a požadavky hospodářské praxe, ale také přinášet nové impulzy do odborných hospodářskopolitických a společenských diskusí; - zvyšovat podíl interaktivních a diskusních forem výuky, samostatné individuální práce a četby a týmové práce; - zvýšit úroveň internacionalizace programu a mobility studentů i vědecko-pedagogických pracovníků a spoluprací na mezinárodních projektů. Sebehodnoticí zpráva i plán rozvoje studijního programu výše zmíněné body reflektuje a navrhuje opatření, která budou efektivně směřovat k jejich postupnému naplnění. Cíl rozvoje studijního programu (co) Opatření vedoucí k cíli (jak) Implementace opatření, rok nebo cyklus (kdy) Aktivní spolupráce s externími partnery. Aktivní zapojení do fakultní politiky partnerství, posílení smluvní spolupráce, zapojení externích odborníků do výuky a konzultací bakalářských prací. Postupně od ak. roku 2023/2024 Snížení míry studijní neúspěšnosti. Zvýšení podílu předmětů se seminární výukou oproti frontálním přednáškám. Postupně od ak. roku 2024/2025 Zvýšení míry výjezdů studentů na zahraniční pobyty. Motivace studentů, uznávání předmětů absolvovaných v zahraničí za plný ekvivalent dle studijního plánu; cílený výběr univerzit nabízejících uznatelné předměty. Postupně od ak. roku 2023/2024 Zvýšení počtu studentů na praxích a stážích. Provázání praxí s tématy diplomových prací, motivace studentů, rozvoj smluvní spolupráce s partnery. Postupně od ak. roku 2023/2024 Transparentní struktura studijního plánu umožňující lepší profilaci absolventů. Zavedení ucelených studijních bloků / specializací na politiku hospodářské soutěže, dopravní politiku, politiku udržitelnosti příp. Postupně od ak. roku 2024/2025 další podle aktuálního vývoje. Všechny předměty vybavit standardizovanou interaktivní osnovou. Posílit soft skills studentů, zejména schopnost týmové práce, řízení kolektivů, prezentace a prioritizace témat a pracovních postupů. Propojení závěrečných prací s externími partnery (konzultace prací, oponentury, stáže na pracovištích); motivace k zapojení studentů do univerzitních projektů (např. Start Your Business); motivace k zapojení do externích studentských soutěží. Zavedení specifické sociální sítě pro studenty programu. Postupně od ak. r. 2023/2024 Více propojit teoretická východiska výuky s praxí a aplikovatelností nabytých znalostí; posílení motivace a schopnosti k samostatnému řešení problémů. Zapojení externích odborníků z praxe do výuky, zvýšení podílu diskusních seminářů ve studijním plánu. Postupně od ak. r. 2023/2024 Posílit v profilu absolventa a ve výstupech učení schopnost samostatné práce na řešení problémů a aplikace dosažených výsledků. Upravit standardy diplomové práce, zaměřit práce méně teoreticky a více projektově, akcentovat metodologii řešení, pracovní postup a prezentaci výsledků. Od ak. roku 2024/2025