Zadávací dokumentace: http://www.tacr.cz/dokums_raw/12_06_06_zadavaci_dokumentace_6.pdf Kontakt na TAČR: Lenka Pilátová, tel. 234611613, e-mail: pilatova@tacr.cz Projektová podpora na MU: Mgr. Jana Hájková, tel. 549 49 3319, email: hajkova@rect.muni.cz, Mgr. Kateřina Slámová, tel. 54949 5408, email: slamova@rect.muni.cz Zaměření a cíle: Výrazné zvýšení množství a kvality nových poznatků aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje v oblasti progresivních technologií, materiálů a systémů, energetických zdrojů, ochrany a tvorby životního prostředí a udržitelného rozvoje dopravy, které budou aplikovatelné v podobě inovací. Podprogramy: 1. Progresivní technologie, materiály a systémy 2. Energetické zdroje a ochrana a tvorba životního prostředí 3. Udržitelný rozvoj dopravy Soutěžní lhůta: 7. 6. 2012 – 24. 7. 2012 do 16:30 Způsobilí uchazeči: Výzkumné organizace mohou projekty podávat samostatně nebo ve spolupráci s dalšími účastníky, pokud prokáží schopnost projekt spolufinancovat z neveřejných prostředků. Způsobilost: Způsobilost prokazuje každý uchazeč (podnik, VŠ) samostatně, jedenkrát pro všechny své projekty. Prokázání způsobilosti Masarykovy univerzity zajistí RMU. Dokumenty se posílají poštou a k návrhu se nepřikládají ani elektronicky ani listině. Doba řešení projektů: Možné zahájení projektu – 1. 1. 2013 Délka trvání: Minimálně 2 roky (do 31. 12. 2014), maximálně 4 roky (do 31. 12. 2016) Výše podpory: - 490 mil. Kč - na 1. rok řešení - Max. 3 mil. EUR na jeden projekt na celou dobu řešení Míra podpory: - 65% uznaných nákladů za projekt - Zbylých 35% musí účastníci projektu vynaložit z vlastních neveřejných zdrojů. Doporučujeme požadovat pro MU 100% podpory, tj. finanční spoluúčast z neveřejných zdrojů za projekt celkem by zajistily spolupracující podniky. Metodický list Odbor výzkumu RMU TAČR 2013 – program ALFA 20.6.2012 Vypracovala Jana Hájková o pokud by se MU zavázala ke spolufinancování z neveřejných zdrojů, muselo by se jednat o zisk z komerční činnosti nebo o finanční dar (v tom případě je žádoucí mít uzavřenu darovací smlouvu předem, neboť z výzvy je zřejmé, že poskytovatel bude požadovat potvrzení o zajištění neveřejných zdrojů před schválením projektu k financování z dotace) - účinná spolupráce – projekt získá vyšší míru podpory o 15 procentních bodů (maximálně ale na 80%), pokud prokáže účinnou spolupráci podniku a výzkumné organizace, tzn. výzkumná organizace se musí podílet na uznaných nákladech min. 10% (=utratí min. 10% nákladů projektu) Způsobilé náklady: - osobní náklady - z projektu lze plánovat i osobní náklady na administrátory projektu (bod 6.2.1.2.), doporučujeme, abyste si naplánovali osobu, která bude mít na starost administrativu projektu po celou dobu řešení - investiční náklady do výše odpovídající nákladům na účetní odpisy po dobu realizace projektu a současně dle podílu využití pořizovaného majetku pro projekt - další provozní náklady - režie – MU uplatní skutečné nepřímé náklady (full cost) - cestovní náhrady - náklady na získání a uznání práv k výsledkům průmyslového vlastnictví - služby – max 20% z celkových způsobilých nákladů (pro výpočet tohoto limitu se do služeb nezapočítávají náklady na ochranu duševního vlastnictví) Návrh projektu: - elektronicky – elektronický formulář na stránkách https://vyzvy.tacr.cz/ - postupujte dle nápovědy, popř. dle příručky pro uchazeče - listinně – listinná podoba musí odpovídat elektronické verzi, podrobnosti ke způsobu vazby a odeslání najdete v zadávací dokumentaci (bod. 3.2.) - podpis statutárního zástupce – návrhy projektů bude podepisovat pan prorektor Dvořák na základě plné moci. Plná moc se přikládá elektronicky do přihlášky (bod. 9.2.) a originál nebo ověřená kopie plné moci musí být součástí tištěné verze návrhu. Plná moc již byla zajištěna. Scan je k dispozici v dokumentovém serveru na odkazu: http://is.muni.cz/do/rect/metodika/VaV/vyzkum/34372296/Plna_moc_MU.pdf?inf o Originál předám při podpisu návrhu. - Za účelem zajištění podpisů lze vytisknout titulní stranu předem. K tomu je nutno vyplnit v aplikaci zejména identifikační údaje uchazeče a dalších účastníků. Titulní strana se při tisku vygeneruje bez vodoznaku („pracovní verze“), zbytek projektu lze tisknout bez vodoznaku až po odeslání elektronické verze. K podpisu pana prorektora je nutná podepsaná průvodka z fakulty. DOPORUČENÍ RMU Dle stanoviska právního a ekonomického odboru doporučujeme, aby MU byla VŽDY v roli DALŠÍHO ÚČASTNÍKA, nikoliv příjemce. V případě, že by MU byla příjemcem, je nutné zajistit si souhlas fakulty, která tímto přebere zodpovědnost za rizika z takového projektu plynoucí. Zároveň každý projekt, kde by MU vystupovala jako příjemce, by byl předložen k posouzení Radě pro výzkumnou infrastrukturu. Rada posoudí rizikovost projektu a rozhodne, zda je možné projekt na MU realizovat či ne. Posouzení radou se vzhledem k lhůtám pro podávání projektů uskuteční až po podání projektu. V případě, že rada projekt nedoporučí, bude tento projekt stažen z hodnocení. Přílohy: 1. potvrzení potřebnosti řešení (bod 9.1) – letter of intent, průzkum trhu, studie, apod. 2. plná moc k podpisu – za MU pror. Dvořák (zajištěno na RMU) Smlouva o spolupráci: Návrh smlouvy o spolupráci se k návrhu nepřikládá. Dle zadávací dokumentace (bod 3.2. odst. 6) je nicméně nutné popsat spolupráci subjektů a specifikovat rozdělení práv k hmotnému a nehmotnému majetku pořízenému pro účely projektu a k duševnímu vlastnictví vytvořenému v rámci projektu. Tento popis se píše do pole přihlášky 6.1.4. a 6.1.5. Obsah tohoto popisu je pak závazný pro budoucí smlouvu o spolupráci, která se bude dokládat až v případě přijetí projektu. V dokumentovém serveru je k dispozici „vzor“, jaká ustanovení by se zde měla objevit. http://is.muni.cz/do/rect/metodika/VaV/vyzkum/34372296/ Je možné, že si spolupracující subjekty do těchto polí dodají vlastní formulace. Na RMU proběhne kontrola tohoto bodu před podpisem návrhu. Otázky spolupráce a duševního vlastnictví konzultujte buď s PhDr. Mgr. Monou Nechvátalovou (právní odbor RMU, 549 49 6461) nebo RNDr. Evou Janouškovcovou (CTT, 549 49 4654) Organizace podávání přihlášek na MU: Návrh projektu k podpisu předložte panu prorektorovi prostřednictvím Odboru výzkumu. Předcházet musí: 1. kontrola a schválení na fakultě – zejména finanční plán. Na fakultě získáte podpisy na průvodku z ISEP. (Doporučujeme předložit pracovní verzi návrhu, ještě před elektronickým odesláním, aby bylo možné opravit údaje nalezené při kontrole). TERMÍNY DODÁ FAKULTNÍ ODDĚLENÍ VaV 2. kontrola částí 6.1.4. a 6.1.5. na Právním odboru, popř. konzultace s CTT – PRŮBĚŽNĚ POSÍLEJTE PŘES ODBOR VÝZKUMU (hajkova@rect.muni.cz) LZE PŘINÉST TITULNÍ STRANU K PODPISU PŘEDEM (viz termíny níže) - podepsanou titulní stranu vydám zpět oproti podepsané průvodce z fakulty. Kontakty + přítomnost v době soutěžní lhůty: Odbor výzkumu (Mgr. Jana Hájková, 549 49 3319, hajkova@rect.muni.cz) -k dispozici do 27.6., 9.7. – 24.7. (v době nepřítomnosti volejte Ing. Ambrožovou 549 49 3115 – zajistí informace k podpisům) Právní odbor (PhDr. Mgr. Mona Nechvátalová, 549 49 6461, nechvatalova@rect.muni.cz) - k dispozici do 1.7., 9. – 13.7. Pan prorektor (prof. Ing. Petr Dvořák, CSc.) - k dispozici: - 25., 26., 29.6. - 2. a 3.7. - 18.- 23.7. ZAJIŠTĚNÍ PODPISŮ A KONTROLY V DOBĚ DOVOLENÝCH NENÍ SNADNÉ – PROSÍM VOLEJTE, ať předejdeme zdržení. Údaje za MU pro vyplnění přihlášky: Elektronický formulář přihlášky je velmi podrobný, držte se nápovědy. Následují printscreeny s údaji za MU. Bod 5.1.1.5. – vyberte fakultu nebo ústav Způsob vyúčtování režijních nákladů – vyberte možnost „Full – cost“. Procento režijních nákladů zjistíte na fakultním oddělení VaV.