Program „Informace - základ výzkumu“ (program LR) Zadávací dokumentace pro 1. veřejnou soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích programu LR (Praha, 11. prosince 2012) 1. Obecné informace o programu 1.1 Legislativní rámec Program „Informace – základ výzkumu“ (dále jen „program LR“) je programem výzkumu, experimentálního vývoje a inovací podle § 2 odst. 2 písm. h) zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu a vývoje), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zák. č. 130/2002 Sb.“), vyhlašovaným Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Program LR byl schválen usnesením vlády ČR ze dne 30. května 2012 č. 389. Jeho úplné znění je k dispozici na internetové adrese http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu. Veřejná soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích (dále jen „veřejná soutěž“) programu je vyhlašována podle §§ 17 a násl. zák. č. 130/2002 Sb. a podle ostatních souvisejících právních předpisů. Tento zákon současně určuje způsob a podmínky podpory projektů výzkumu a vývoje programu LR. Na podporu programových projektů bude v rámci programu LR poskytována účelová podpora podle § 3 odst. 2 písm. b) zák. č. 130/2002 Sb., která nezakládá veřejnou podporu ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování EU. 1.2 Zaměření programu Program je zaměřen na průřezovou oblast výzkumu, experimentálního vývoje a inovací (dále též „VaVaI“) - infrastrukturu VaVaI v souladu s § 2 odst. 2 písm. e) zák. č. 130/2002 Sb. Program cíleně podporuje zpřístupňování základních elektronických informačních zdrojů nezbytných pro výzkum (dále jen „EIZ“) výzkumným organizacím v ČR, a to prostřednictvím rychle se rozvíjející informační infrastruktury výzkumu. Tato infrastruktura je nezbytná pro primární výzkumné nehospodářské činnosti výzkumných organizací. Program se soustřeďuje na formy účelného využívání zvýhodněných celostátních nebo národních multilicencí a hromadných oborových licencí. Jeho cíle uvedené níže pokrývají komplexní potřeby základního informačního zabezpečení českého výzkumu. Je proto programem podpory informační infrastruktury výzkumu a primárně nemá výzkumný charakter. Jednotlivé projekty však mohou dílčím způsobem podpořit vlastní výzkumné činnosti, vývoj nebo zavádění uživatelsky přívětivých nástrojů a služeb pro zpřístupňování EIZ podpořených z programu LR, prováděné samotným příjemcem podpory v rámci podpořeného projektu. Povinná finanční spoluúčast uchazeče je zárukou optimalizace nákupů a efektivního využívání pořizovaných EIZ a služeb a současně motivačním prvkem. Splněním povinnosti zpřístupnit podpořené EIZ a související informační služby příjemci podpory a ostatním uživatelům za stejných podmínek se zajistí, že nebudou narušovány podmínky volného trhu. Současně bude v ČR zajištěno plošné a efektivní využití pořízených EIZ a na ně přímo navazujících nezbytných informačních služeb pro výzkum. Projekty nesmí mít ekonomický charakter a mohou být příjemcem podpory realizovány pouze v rámci jeho nehospodářských činností. Jestliže bude v rámci projektu vytvořen výsledek VaVaI, musí být zveřejněn nejpozději do 1 kalendářního roku od ukončení projektu a poskytnut k využití všem zájemcům za stejných, nediskriminujících podmínek. Program LR není členěn na podprogramy. 1.3 Cíle programu Obecný cíl: Rozvoj informační infrastruktury a infrastrukturních služeb výzkumu – „Informace jako základní stavební kámen, bez něhož nelze stavět“, tj. vytvářet nové výsledky ve VaVaI. Dílčí cíle programu LR: 1. zpřístupnění základních EIZ výzkumným organizacím v ČR, 2. výzkum, vývoj a podpora implementace uživatelsky přívětivých nástrojů a služeb pro zpřístupňování EIZ podpořených z programu LR. 1.4 Předmět podpory a vymezení oblastí podpory Zásadní a nutnou podmínkou pro informační infrastrukturu výzkumu a naplňování výše uvedených cílů programu LR je zajištění kontinuity pro konsorciální licence a multilicence velkoplošných EIZ, jejich aktualizace a zajišťování optimalizovaného provozu včetně zajištění dostatečné informovanosti a proškolování uživatelů. Proto v rámci programu LR budou podporovány projekty, jejichž předmětem je: a) zpřístupňování a pořizování primárních a sekundárních multioborových EIZ, b) zpřístupňování a pořizování primárních a sekundárních oborových EIZ celostátního významu nebo zpřístupňování celostátních licencí a multilicencí pro jejich dlouhodobé sdílení, společné a ekonomicky efektivní využívání nebo veřejné zpřístupnění, c) zajištění integrovaného přístupu do citačních databází používaných pro hodnocení výsledků VaVaI v ČR a pro mezinárodní srovnávání národní úrovně, včetně zabezpečení podpůrných hodnotících nástrojů z těchto databází vycházejících. Doplňkově v přímé návaznosti na oblasti podpory uvedené výše v bodech a) až c) bude možné v rámci konkrétního projektu systémově podpořit implementaci a rozvoj nástrojů a služeb pro uživatelsky přívětivé a efektivní zpřístupňování a využívání EIZ. Při pořizování EIZ z prostředků programu LR je zejména nutné zajistit pro uživatele také možnost vzdáleného přístupu. Zde je preferována federativní autentizace na bázi Shibbolethu. Dále je třeba zajistit pravidelné poskytování a zveřejňování statistik o využívání EIZ jednotlivými uživateli podle standardu COUNTER a zajistit, aby obsah jednotlivých záznamů EIZ (tj. metadata a plné texty v rozsahu příslušného EIZ) mohl být zpřístupněn ve vyhledávacích rozhraních jednotlivých uživatelů. Přitom konkrétní podoba zpřístupnění vychází z možností producenta EIZ a je preferováno přispívání do centrálních indexů, popř. s podporou standardů Z39.50, SRU, OAI-PMH nebo poskytnutím přístupu k API vyhledávacího rozhraní EIZ. Na základě požadavku Evropské komise musí každý příjemce podpory zajistit, že podpora poskytnutá v rámci projektu programu LR bude použita výhradně na získávání plných licencí a zpřístupňování EIZ pouze oprávněným uživatelům dle příslušných licenčních smluv uzavřených s producenty EIZ a podmínek tohoto programu a že takto získané EIZ budou využívány výhradně pro základní výzkum^^[1]^ nebo k hodnocení výsledků VaVaI pouze v rámci nehospodářských činností příjemce podpory a jednotlivých uživatelů EIZ. Program LR systematicky navazuje na výzvu 4.3 Operačního programu „Výzkum a vývoj pro inovace“ (dále jen „OP VaVpI“) a svou délkou trvání pokrývá část pro ČR závazné doby udržitelnosti projektů podpořených v rámci OP VaVpI. Proto bude poskytovatel koordinovat čerpání národních a evropských finančních zdrojů za účelem eliminace dvojího financování stejného EIZ stejnému subjektu. V letech 2013 až 2017, tj. po dobu poskytování podpory z OP VaVpI a části období udržitelnosti těchto OP VaVpI projektů, bude možná podpora pouze těch EIZ a jejich mimopražských uživatelů, na které nebyla přiznána a čerpána podpora v rámci OP VaVpI. Účast ve veřejné soutěži programu LR v roce 2012 včetně čerpání podpory v následujících letech bude omezena tak, aby nedocházelo k dvojímu financování v rámci synergie s předmětem podpory programu LR a výzvy 4.3 v prioritní ose 3 OP VaVpI. Současně bude u každého projektu zkoumáno zachování motivačního účinku. Podpořené organizace z regionů dopadu OP VaVpI mohou programu LR, resp. licenčních výhod jednotlivých projektů programu LR, využít pouze jako uživatelé výsledků projektů programu LR, a to jen takovým způsobem, kdy nedojde z jejich strany k dvojímu čerpání přímých i nepřímých benefitů (zejména ekonomické povahy) při současném dodržení všech podmínek programu LR. V případě uplatnění předplatného se omezení vztahuje na celé předplácené období. Za splnění této podmínky je odpovědný příjemce podpory. Poskytovatel bude její splnění kontrolovat před poskytnutím podpory i v průběhu realizace projektů. V případě zjištění nesrovnalostí je poskytovatel oprávněn neposkytnout podporu, resp. zastavit její čerpání a požadovat její vrácení včetně příslušného penále. 1.5 Uživatelé výsledků Okruh uživatelů výsledků projektů programu LR, tj. uživatelů z programu LR podpořených EIZ, je omezen na subjekty z neziskové, zejména z akademické sféry, jako jsou výzkumné organizace[2] nebo specializované, odborné a vědecké knihovny, jejichž hlavní činností je poskytování knihovních služeb podle zvláštního právního předpisu[3], a dále na odbornou veřejnost – fyzické osoby, tj. akademické pracovníky a studenty všech typů vysokých škol a výzkumné pracovníky výzkumných organizací^2, splňující všechny licenční podmínky zpřístupňovaných EIZ. Za dodržování podmínek programu LR a licenčních podmínek zpřístupňovaných EIZ ze strany uživatelů výsledků odpovídá příjemce podpory. Právnické osoby v roli uživatele výsledků projektů programu LR, tj. subjekty bez přímé finanční spoluúčasti na čerpání podpory z programu LR, nejsou ve smyslu § 2 odst. 2 písm. j) zák. č. 130/2002 Sb. dalšími účastníky projektu. 1.6 Doba trvání programu a délka řešení projektů Program LR je schválen na léta 2013-2017 pro víceleté projekty. Řešení projektů musí být ukončeno nejpozději k 30. 9. 2017. Finanční vypořádání projektu musí být ukončeno nejpozději k 30. 11. 2017. K tomuto datu musí být provedena i finanční závěrka projektu a projekt zhodnocen v oponentním řízení. Vyhodnocení programu LR proběhne po zhodnocení všech podpořených projektů a bude zveřejněno ve II. polovině r. 2018. 2. Obecné informace o veřejné soutěži 1. 2.1 Vyhlášení veřejné soutěže První veřejná soutěž programu LR je vyhlašována dne 19. prosince 2012. Soutěžní lhůta, v níž je možné podávat návrhy projektů (žádosti uchazečů o poskytnutí účelové podpory), začíná dne 20. prosince 2012 a končí dne 4. února 2013 ve 14:30 hodin. Hodnotící lhůta, ve které poskytovatel zajistí zhodnocení návrhů projektů, rozhodne a vyhlásí výsledky veřejné soutěže, začíná dne 5. února 2013 a končí dne 30. května 2013 zveřejněním výsledků veřejné soutěže na internetových stránkách poskytovatele. Příjemcem podpory z programu LR se může stát každý uchazeč, který současně splňuje všechny podmínky pro poskytnutí podpory podle zák. č. 130/2002 Sb., všechny podmínky programu LR vyhlášené ve veřejné soutěží a obsažené v této zadávací dokumentaci. Na poskytnutí podpory není právní nárok. Rozhodnutí poskytovatele o výsledku veřejné soutěže je konečné a nelze se proti němu odvolat. Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Doručovací adresa poskytovatele: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor financování výzkumu a vysokých škol Oddělení financování výzkumu a vývoje Karmelitská 7 P. O. Box 78 118 12 Praha 1 Kontaktní osoba: Ing. Jana Hakenová (tel.: 234 811 560, e-mail: hakenova@msmt.cz) Internetové stránky poskytovatele: www.msmt.cz. Internetové stránky programu LR: http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu. 2.2 Informační podpora uchazečům Poskytovatel v době soutěžní lhůty uspořádá pro uchazeče dva informativní semináře: dne 10. ledna 2013 v 9:30 a dne 24. ledna 2013 v 9:30 hodin v zasedací místnosti E 106 budovy E Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Karmelitská 7, Praha 1. Poskytovatel si vyhrazuje právo termíny a místo konání seminářů změnit a změnu zveřejnit na internetových stránkách programu LR na adrese http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu nejpozději 3 pracovní dny před jejich konáním. Zájemci se mohou semináře zúčastnit pouze na základě předchozí registrace, která je z důvodu omezených prostorových kapacit nezbytná. Registrace bude poskytovatelem ukončena při naplnění kapacity sálu a nejpozději 3 pracovní dny před konáním semináře. Poskytovatel si současně vyhrazuje právo v případě překročení kapacity zasedací místnosti omezit účast zájemců na dvě osoby příslušející k jednomu uchazeči, popř. i stanovit náhradní termín pro opakování semináře pro již registrované zájemce. V takovém případě bude tyto registrované zájemce informovat elektronickou poštou přímo. Na semináři obdrží zástupce uchazeče všeobecné informace k vyhlášení veřejné soutěže programu LR a ke zpracování a způsobu předložení návrhu projektu. Přednostně budou na semináři zodpovězeny dotazy uchazečů, které byly poskytovateli předem elektronicky zaslány. S ohledem na zajištění rovných podmínek všem zájemcům budou dotazy a odpovědi na ně zveřejněny na internetových stránkách programu na adrese http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu. Po celou dobu soutěžní lhůty pak budou kontaktní osobou zodpovídány pouze dotazy technického a formálního rázu. Nevyužije-li některý z uchazečů informační a technické pomoci, nemůže na základě této skutečnosti namítat znevýhodnění ve veřejné soutěži. Způsob registrace a zasílání dotazů Uchazeč zašle poskytovateli na e-mailovou adresu hakenova@msmt.cz elektronickou zprávu s názvem předmětu „LR-SEMINAR“, která bude obsahovat: jméno a příjmení vyslané osoby, vč. titulů, její e-mailovou adresu a telefon pro případ změny místa či termínu konání semináře, název uchazeče, kterého vyslaná osoba reprezentuje, a případné dotazy vztahující se ke zpracování a předložení návrhu projektu. V případě, že odesílatel elektronicky nedoručí požadovanou registraci a své případné dotazy nejpozději 3 pracovní dny před konáním semináře, nebo neuvede v předmětu e-mailové zprávy předepsaný název, nemusí být zpráva včas identifikována a poskytovatel nezaručuje možnost účasti vyslané osoby na semináři, popř. zodpovězení dotazů. 3. Soutěžní podmínky 3.1 Předmět veřejné soutěže Předmětem této veřejné soutěže programu LR je podpora informační infrastruktury výzkumu určená k realizaci projektů naplňujících cíle programu LR. Ve veřejné soutěži budou posuzovány návrhy projektů předkládaných uchazeči v souladu s vyhlášenými podmínkami programu LR, které jsou obsaženy v této zadávací dokumentaci. Návrhy projektů budou hodnoceny z hlediska popisovaných cílů, plánovaných aktivit, potřebnosti, účelnosti a možnosti využití jejich předpokládaných výsledků a výstupů. V průběhu veřejné soutěže nelze akceptovat změnu návrhu projektu ani požadovat navýšení podpory. V případě, že dojde v průběhu veřejné soutěže ke změnám, které se dotýkají právní subjektivity uchazeče, údajů požadovaných pro prokázání způsobilosti nebo které by mohly mít vliv na řešení projektu, je uchazeč povinen tyto skutečnosti neprodleně písemně oznámit poskytovateli. 3.2 Uchazeči O podporu se mohou ucházet výzkumné organizace nebo specializované knihovny se samostatnou právní subjektivitou. Projekt může mít pouze jednoho uchazeče a každý uchazeč se může účastnit veřejné soutěže podáním nejvýše jednoho návrhu projektu. V případě projektů, orientovaných na licenční zpřístupňování EIZ vícečlenným konsorciálním uskupením uživatelů, musí uchazeč plnit úlohu hlavního koordinátora a administrátora konsorcia a zajišťovat pro toto konsorcium veškeré nákupy EIZ jako jediný příjemce podpory. Na každého uchazeče se vztahuje povinnost prokázat svoji způsobilost k realizaci navrhovaného projektu podle § 18 zák. č. 130/2002 Sb. způsobem upřesněným v čl. 3.3 této zadávací dokumentace. 3.3 Způsobilost uchazečů 3.3.1 Podmínky způsobilosti Podporu na projekt v programu LR mohou obdržet pouze uchazeči, kteří splňují všechny podmínky programu LR a současně všechny podmínky způsobilosti vyhlášené v této veřejné soutěži. Uchazeč je způsobilý, pokud současně: 1. má odborné předpoklady k řešení projektu, tj. jestliže: a) je právnickou osobou se sídlem na území ČR se samostatnou právní subjektivitou a současně je výzkumnou organizací ve smyslu § 2 odst. 2 písm. d) zák. č. 130/2002 Sb. nebo je specializovanou knihovnou, jejíž hlavní činností je poskytování knihovních služeb na národní úrovni v souladu se zvláštním právním předpisem^3, zajišťující ekonomicky výhodné licenční zpřístupnění EIZ výzkumným organizacím na celostátní úrovni, (tj. uchazeč buď prokáže v souladu s metodikou uplatňovanou Radou pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI), že splňuje v době vyhlášení veřejné soutěže programu LR podmínky definice výzkumné organizace podle zák. č. 130/2002 Sb., nebo prokáže, že zastává v ČR pozici ústřední knihovny s celostátní působností zřízené ústředním orgánem státní správy, jejíž hlavní činností je poskytování knihovních služeb dle zvláštního právního předpisu^3, která má platnou registraci u Ministerstva kultury ČR); b) doloží, že prokazatelně vykonával v uplynulém kalendářním roce a měl příslušné platné oprávnění v uplynulém kalendářním roce pro činnost ve výzkumu a vývoji nebo v oblasti systematického získávání, zpracovávání a zpřístupňování EIZ pro potřebu a využití v akademické sféře a v oblasti VaVaI nebo činnosti spojené s technickým a technologickým zabezpečením informační infrastruktury výzkumu (např. kopií příslušného platného oprávnění, registrace, rozhodnutí o evidenci nebo jiným prokazatelným způsobem), c) disponuje řešitelským týmem s dostatečnou kvalifikací a personální kapacitou, tj. pro účely úspěšného řešení projektu uchazeč ustaví řešitelský tým, odpovídající svým složením, kvalifikací i počtem členů rozsahu navrhovaného projektu, současně uchazeč v návrhu projektu identifikuje mezi členy řešitelského týmu osobu odpovědnou za řešení projektu a pověřenou komunikaci s poskytovatelem, tzv. řešitele projektu ve smyslu § 9 odst. 1 písm. e) zák. č. 130/2002 Sb. a uvede v návrhu projektu jeden z jeho nejvýznamnějších výsledků úspěšně zrealizovaného projektu obdobného charakteru či jiných obdobných aktivit za poslední tři uplynulé kalendářní roky, 2. má příslušné oprávnění k činnosti, je-li vyžadováno zvláštním právním předpisem, 3. není v likvidaci a jeho úpadek nebo hrozící úpadek není řešen v insolvenčním řízení, 4. má vypořádány splatné závazky ve vztahu ke státnímu rozpočtu nebo rozpočtu územního samosprávného celku a další splatné závazky vůči státu, státnímu fondu, zdravotní pojišťovně nebo k České správě sociálního zabezpečení, 5. nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání (činnosti) nebo pro trestný čin hospodářský, nebo trestný čin proti majetku, nebo se na něj tak podle zvláštních právních předpisů hledí, 6. nebyl v posledních třech letech disciplinárně potrestán podle zvláštních právních předpisů upravujících výkon odborné činnosti, pokud tato činnost souvisí s předmětem veřejné soutěže, Nesplnění některé z podmínek způsobilosti uchazeče podle této zadávací dokumentace je důvodem k vyřazení návrhu projektu z veřejné soutěže, resp. neuzavření smlouvy nebo nevydání rozhodnutí o poskytnutí podpory na řešení projektu. 3.3.2 Způsob prokazování způsobilosti Podmínka způsobilosti způsob jejího prokázání při podání návrhu projektu před uzavřením smlouvy o poskytnutí podpory nebo vydáním rozhodnutí o poskytnutí podpory 1. odborné předpoklady: a) - výzkumná organizace Uchazeč vyplní prohlášení^^[4] v příslušném formuláři pro podání návrhu projektu, který je součástí této zadávací dokumentace a opatří ho příslušným razítkem a podpisy všech členů statutárního orgánu uchazeče. Uchazeč dále nedokládá - ověřuje poskytovatel v seznamu výzkumných organizací posouzených RVVI. b) - knihovna · Subjekty vykonávající činnosti specializované knihovny podle zvláštního právního předpisu^3 doloží k datu vyhlášení veřejné soutěže programu LR platnost registrace u MK ČR pro výkon knihovních služeb prostou kopií Rozhodnutí o evidenci knihovny vydaného tímto úřadem. Uchazeč dále nedokládá – ověřuje poskytovatel nebo členové odborného poradního orgánu poskytovatele u MK ČR. odborné předpoklady c) – personální zajištění (řešitelský tým) · Uchazeč v příslušném formuláři návrhu projektu identifikuje jmenovitě řešitele projektu, tj. fyzickou osobu, která je zaměstnancem uchazeče a která je odpovědná za odbornou úroveň a realizaci celého projektu, agendu spojenou s administrací projektu a za komunikaci s poskytovatelem. · Uchazeč současně identifikuje v návrhu projektu přehledně a jmenovitě všechny členy řešitelského týmu^^[5], jejich pracovní pozice, požadovaný kvalifikační stupeň, rozsah pracovní činnosti, kterou budou vykonávat v rámci projektu programu LR, a vymezí tomu odpovídající pracovní kapacitu a roli v řešitelském týmu. · Uchazeč uvede v příloze návrhu projektu strukturovaný profesní životopis řešitele a identifikuje jeden z jeho nejvýznamnějších výsledků úspěšně zrealizovaného projektu obdobného charakteru či jiných obdobných aktivit za uplynulé 3 kalendářní roky souvisejících s odborným zaměřením projektu k doložení kvalifikačních předpokladů řešitele pro úspěšné dokončení projektu. (Uchazeč vyplní prostřednictvím webové aplikace Vklap údaje pro IS VaVaI do příslušného formuláře a zašle podle pokynů poskytovatele.) Dále se nedokládá - posuzuje poskytovatel a dále odborní oponenti a členové odborného poradního orgánu poskytovatele z dostupných informačních systémů, výroční zpráv uchazeče a dalších dokumentů. 2. oprávnění k činnosti a výkon činností · Uchazeč přiloží prostou kopii dokladu o oprávnění k podnikání nebo jiného průkazného oprávnění^^[6] k návrhu projektu. - Oprávnění k činnosti nedokládají subjekty zřízené zvláštním právním předpisem a jmenovitě uvedené v tomto předpisu[7] (např. veřejné a státní vysoké školy nebo veřejné výzkumné instituce). · Dokládá se ověřenou kopií, ne starší než 90 kalendářních dnů, dokladu o oprávnění k činnosti[8]^ anebo výpisem, ne starším než 90 kalendářních dnů, z obchodního rejstříku nebo jiné zákonem stanovené evidence - tento doklad se nepožaduje od uchazeče, který je organizační jednotkou ministerstva provádějící výzkum a vývoj nebo veřejnou nebo státní vysokou školou nebo veřejnou výzkumnou institucí^ zřízenými podle zvláštních právních předpisů^7; · dále písemným oznámením peněžního ústavu a čísla samostatného bankovního účtu, který uchazeč vyčlenil výhradně pro účely vedení účetní evidence uznaných nákladů programu LR; a dále prověřuje poskytovatel. v informačních systémech státní správy 3. likvidace, úpadek · Uchazeč vyplní a potvrdí příslušným razítkem a podpisy oprávněných osob čestné prohlášení v příslušném formuláři pro podání návrhu projektu, který je součástí této zadávací dokumentace. Uchazeč dále nedokládá. 4. vypořádané závazky · Uchazeč vyplní a potvrdí příslušným razítkem a podpisy oprávněných osob čestné prohlášení v příslušném formuláři pro podání návrhu projektu, který je součástí této zadávací dokumentace. Uchazeč dále nedokládá. 5. pravomocné odsouzení · Uchazeč vyplní a potvrdí příslušným razítkem a podpisy oprávněných osob čestné prohlášení v příslušném formuláři pro podání návrhu projektu, který je součástí této zadávací dokumentace. Uchazeč dále nedokládá - ověřuje poskytovatel v Rejstříku trestů dálkovým přístupem. 6. disciplinární potrestání · Uchazeč vyplní a potvrdí příslušným razítkem a podpisy oprávněných osob čestné prohlášení v příslušném formuláři pro podání návrhu projektu, který je součástí této zadávací dokumentace. Uchazeč dále nedokládá. Při ověřování splnění podmínky podle bodu 1. písm. a) čl. 3.3.1 této zadávací dokumentace je poskytovatel oprávněn prověřit výsledek posouzení uchazeče RVVI pro fázi 1 – tedy formální posouzení splnění znaků definice výzkumné organizace podle zák. č. 130/2002 Sb. a následného výsledku posouzení RVVI, zda subjekt splňuje či nesplňuje podmínky pro zařazení do seznamu výzkumných organizací a vyžádat si od uchazeče doplňující informace a doklady v období po vyhlášení výsledků veřejné soutěže. Jestliže v průběhu veřejné soutěže poskytovatel shledá, že uchazeč nesplňuje podmínky výzkumné organizace pro fázi 1, bude to bez ohledu na předložené čestné prohlášení uchazeče pro poskytovatele důvodem k vyloučení projektu z hodnocení pro nesplnění podmínek způsobilosti uchazeče podle této zadávací dokumentace. Při ověřování podmínky 5. písm. a) čl. 3.3.1 této zadávací dokumentace si poskytovatel zajistí v rozsahu příslušného oprávnění podle jiného právního předpisu^^[9]) výpis z evidence Rejstříku trestů. Bezúhonnost se prokazuje u každé z osob, které vykonávají funkci statutárního orgánu nebo jsou členy uchazeče, který je právnickou osobou, pokud nejsou pro výkon funkce statutárního orgánu nebo jeho člena stanoveny jiným právním předpisem^^[10] obdobné podmínky jako podmínky způsobilosti uvedené v § 18 odstavci 2 písm. e) a f) zák. č. 130/2002 Sb. V této souvislosti má poskytovatel právo vyžádat si u těchto osob upřesňující osobní údaje nezbytné pro prokázání trestní bezúhonnosti v období po ukončení hodnotící lhůty a před uzavřením smlouvy nebo vydáním rozhodnutí o poskytnutí podpory. Doklady k prokázání způsobilosti před uzavřením smlouvy o poskytnutí podpory nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory je uchazeč povinen doručit poskytovateli neprodleně po vyhlášení výsledků veřejné soutěže, nejpozději však do 10 pracovních dnů ode dne jejich zveřejnění poskytovatelem na internetových stránkách programu LR (http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu). Ve stejné lhůtě je uchazeč povinen vyplnit prostřednictvím webové aplikace Vklap údaje pro IS VaVaI do příslušného formuláře a doručit je podle pokynů poskytovatele. Pokud nastanou v době po podání návrhu projektu a před uzavřením smlouvy nebo vydáním rozhodnutí o poskytnutí podpory změny, které se dotýkají právního postavení uchazeče či údajů požadovaných pro prokázání způsobilosti nebo které by mohly mít vliv na rozhodování poskytovatele, je uchazeč povinen písemně informovat poskytovatele o těchto změnách do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl. Nesplnění povinnosti informovat poskytovatele o změnách týkajících se způsobilosti uchazeče je důvodem k okamžitému vyřazení návrhu projektu z veřejné soutěže a neposkytnutí podpory. V případě zjištění nesrovnalostí mezi náležitostmi uvedenými v návrhu projektu a předloženými doklady o prokazování způsobilosti uchazeče si poskytovatel vyhrazuje právo neuzavřít s takovýmto uchazečem smlouvu nebo nevydat rozhodnutí o poskytnutí podpory. 3.4 Návrh projektu 3.4.1 Obecné informace Žádostí uchazeče o poskytnutí účelové podpory na realizaci projektu programu LR je návrh tohoto projektu zpracovaný na předepsaných formulářích podle této zadávací dokumentace. Navržené cíle, projektové aktivity a předmět podpory, které jsou obsahem návrhu projektu, musí naplňovat cíle programu LR uvedené v čl. 1.3 a splňovat všechny vyhlášené soutěžní podmínky obsažené v této zadávací dokumentaci. Návrh projektu musí také obsahovat seznam pořizovaných a zpřístupňovaných EIZ s uvedením producenta a odpovídajících nákladů, včetně rozpisu jejich uživatelů a jejich celkového podílu na kofinancování EIZ. Součástí návrhu projektu musí být i analýza potřeb uživatelů EIZ zpracovaná a vyhodnocená na národní úrovni, zahrnující analýzu potřeb oborového a regionálního pokrytí, zmapování okruhu, skupin a množství uživatelů a kvalifikovaný odhad možného využití doložený vyhodnocením mezinárodně uznávaných standardizovaných statistických zjištění minimálně za uplynulý kalendářní rok (upřednostňuje se systém COUNTER). Návrh projektu, resp. v něm popsaný způsob naplňování cílů programu LR a efektivní využití plánovaných finančních prostředků, je předmětem hodnocení ve veřejné soutěži. Formuláře pro zpracování návrhů projektů jsou po celou dobu soutěžní lhůty dostupné pro uchazeče na internetové adrese programu http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu nebo je lze získat u kontaktní osoby na adrese poskytovatele uvedené v čl. 2.1 této zadávací dokumentace. Úspěšnost návrhu projektu ve veřejné soutěži závisí na schopnosti uchazeče správně zvolit a navrhnout konkrétní cíle projektu a způsob jejich naplnění v čase, důvěryhodně popsat všechny aktivity projektu včetně jejich finančního, materiálně technického a personálního zabezpečení a prokázat, že jím navrhovaný způsob pořizování a zpřístupňování EIZ je efektivní a významný pro zajištění informační infrastruktury výzkumu v ČR. Cíle projektu musí být stanoveny na základě erudovaně provedené analýzy a správné interpretaci jejích zjištění a závěrů. Dále je třeba v návrhu projektu prokázat, že uchazeč má k dispozici kvalitní řešitelský tým odborníků, dobrou strategii a koncepci pro akviziční řízení i optimalizaci informačního zajištění uživatelských potřeb, že jeho koncepce je vyvážená z hlediska zájmů uživatelů EIZ, jejich reálných možností využití zpřístupňovaných EIZ i z hlediska českého výzkumu obecně. Uchazeč musí současně v návrhu projektu specifikovat náklady projektu a odůvodnit jejich způsobilost, a dále prokázat, že plánované finanční prostředky jsou pro úspěšné dokončení projektu dostatečné a že je schopen zajistit minimálně 25% kofinancování projektu z dalších finančních zdrojů a tyto identifikovat a vyčíslit. Uchazeči o podporu jsou povinni zajistit, aby jimi předkládaný návrh projektu současně zcela odpovídal obecně závazným právním předpisům. 3.4.2 Podmínky přijetí návrhu projektu do veřejné soutěže programu LR 1. Návrh projektu byl podán na poskytovatelem předepsaných formulářích v kompletní tištěné (listinné) a elektronické podobě, které jsou navzájem obsahově shodné, a to ve formátech, v nichž byly formuláře poskytovatelem zveřejněny nebo v plně kompatibilním ekvivalentu těchto formátů („*.docx/*.doc“ nebo „*.xlsx/*.xlsx“). (Tištěná verze se předkládá nevázaná! K spojování stránek může být výjimečně akceptováno použití kancelářských svorek nebo jiného, bez poškození stránky snadno odstranitelného kancelářského spojovacího materiálu, nebo popř. použití běžné kancelářské sešívačky.) 2. Návrh projektu byl předložen v českém jazyce. Výjimkou mohou být pouze dokumenty uváděné v přílohách, které byly vytvořeny prvotně v angličtině a které není třeba převádět do českého ekvivalentu. 3. Návrh projektu byl předložen úplný, tj. obsahuje všechny požadované údaje, povinné přílohy, včetně dokladů o způsobilosti uchazeče, příslušných razítek a podpisů dle popisu uvedeného ve formulářích. 4. Návrh projektu v listinné a elektronické podobě byl doručen poskytovateli v uzavřené obálce s adresou poskytovatele opatřené výrazným nápisem „Program LR – veřejná soutěž – NEOTVÍRAT!“, a to nejpozději do 14:30 hodin v den ukončení soutěžní lhůty uvedené v čl. 2 této zadávací dokumentace. Elektronická verze návrhu projektu byla předána poskytovateli na CD nebo jiném elektronickém nosiči v jedné obálce společně s tištěnou formou. 5. Návrh projektu byl zkoncipován jako víceletý projekt s datem zahájení realizace nejdříve dne 1. 8. 2013 a ukončením řešení nejpozději k 30. 9. 2017. 6. Návrh projektu deklaruje pouze jednoho uchazeče, který se v případě úspěšnosti ve veřejné soutěži stane jediným příjemcem podpory. Veškeré údaje o uchazeči, řešiteli projektu a uživatelích obsažené v návrhu projektu byly poskytnuty v souladu s podmínkami veřejné soutěže a byla jimi dostatečně prokázána způsobilost uchazeče při podání návrhu projektu podle této zadávací dokumentace. U právnických osob zřízených podle zvláštního právního předpisu uchazečem poskytnuté údaje souhlasí s příslušnou právní normou. 3.5 Finanční náležitosti návrhu projektu 3.5.1 Způsobilé náklady a jejich uznatelnost V každém návrhu projektu musí být vymezeny konkrétní projektové aktivity a jim odpovídající náklady. Způsobilými náklady projektu mohou být jen takové náklady a výdaje, které jsou v souladu s § 2 odst. 2 písm. l) zák. č. 130/2002 Sb. a jsou pro projekt nezbytné a které vynakládá příjemce podpory v souladu s cíli programu a pouze v přímé souvislosti s řešením projektu za účelem úspěšného splnění cílů stanovených v projektu. Způsobilé náklady vymezí uchazeč v návrhu projektu a jsou předmětem posuzování ve veřejné soutěži. Jejich položky musí odpovídat věcnému obsahu návrhu projektu, musí být konkrétně specifikované, zdůvodněné a přiřazené ke konkrétním projektovým aktivitám členů řešitelského týmu jmenovitě uvedeným v návrhu projektu. Dále musí být vymezen finanční zdroj, z něhož budou v rámci projektu přiřazené náklady hrazeny. Způsobilé náklady musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým a musí být vynakládány v souladu s principy hospodárnosti (minimalizace výdajů při respektování cílů projektu), účelnosti (přímá vazba na projekt a nezbytnost pro realizaci projektu) a efektivnosti (maximalizace poměru mezi výstupy a vstupy projektu). Finanční položky způsobilých nákladů se v návrhu projektu uvádějí pro celou dobu jeho řešení. V průběhu veřejné soutěže nelze akceptovat změnu návrhu projektu, nebo požadovat navýšení podpory, a to ani v případě legislativních nebo kurzových změn. Do způsobilých nákladů projektu lze zahrnout náklady a výdaje pouze prokazatelně přímo spojené s realizací projektu. O uznatelnosti nákladů a výdajů projektu rozhoduje poskytovatel. Při vícezdrojovém financování bude poskytovatel zohledňovat všechny povolené možnosti kofinancování a křížového financování podle pravidel dalších poskytovatelů, včetně operačních programů. V žádném případě však nebude z programu LR podporována aktivita, která je současně financována z jiného veřejného finančního zdroje nebo takové EIZ, kde není zajištěna zbývající část nákladů na jejich pořízení nebo zpřístupnění. Příjemce podpory musí sám zajistit, aby při vícezdrojovém financování projektu nedocházelo k dvojímu financování téže aktivity z veřejných prostředků. Do způsobilých nákladů lze zahrnout a) osobní náklady nebo výdaje na výzkumné a vývojové pracovníky, akademické pracovníky, techniky a další pomocný personál, jež se podílí na řešení projektu, a jim odpovídající náklady na povinné zákonné odvody a příděl do fondu kulturních a sociálních potřeb nebo sociálního fondu. Osobní náklady nesmí být cíleně navyšovány pro účely projektu, musí odpovídat předem schválenému a platnému mzdovému nebo platovému předpisu uchazeče. Za způsobilý náklad projektu může být poskytovatelem výjimečně uznána i jednorázová odměna řešiteli „konsorciálního“ projektu[11] maximálně do výše 50 tis. Kč a řešiteli běžného projektu maximálně do výše 20 tis. Kč v přepočtu na 1 osobu a 1 plný úvazek odborného pracovníka podílejícího se na řešení projektu, a to na základě doporučení oponentní rady při oponentním řízení nebo odborného poradního orgánu poskytovatele. Do osobních nákladů nebo výdajů lze započítat: a1) osobní náklady zaměstnanců v pracovním poměru, odpovídající jejich úvazku na řešení projektu, a2) ostatní osobní náklady nebo výdaje hrazené na základě dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce v přímé souvislosti s řešením projektu nebo náklady na stipendia přidělovaná podle zvláštního právního předpisu[12] studentům, kteří se podílejí na řešení projektu. b) kapitálové náklady nebo výdaje na pořízení a obnovu dlouhodobého hmotného majetku nezbytného pro řešení projektu ve výši odpovídající době a rozsahu použití v projektu; c) kapitálové náklady nebo výdaje na pořízení a obnovu dlouhodobého nehmotného majetku nezbytného pro řešení projektu ve výši odpovídající době a rozsahu použití v projektu (např. technické poznatky, patenty, software apod.); d) běžné provozní náklady nebo výdaje vzniklé v přímé souvislosti s řešením projektu, zejména náklady a výdaje na pořízení, provoz, údržbu a opravy krátkodobého hmotného a nehmotného majetku, na materiál a drobný hmotný majetek v době a rozsahu nezbytném výhradně pro řešení projektu; e) další provozní náklady nebo výdaje vzniklé v přímé souvislosti s řešením projektu jako jsou zejména: e1) cestovní náhrady členů řešitelského týmu v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, vzniklé v přímé souvislosti s řešením projektu členům řešitelského týmu, e2) přímé náklady na zajištění publicity projektu a prezentace výsledků, náklady nebo výdaje na jejich zveřejnění a uplatnění výsledků projektu (vč. konferenčních poplatků při aktivní účasti člena řešitelského týmu atp.), e3) náklady nebo výdaje na získání a uznání práv k výsledkům projektu, včetně nákladů a výdajů na zajištění ochrany duševního vlastnictví, které je výsledkem projektu a které uplatňuje příjemce, e4) jiné provozní náklady; f) náklady nebo výdaje na služby externích dodavatelů, vč. nezbytných doprovodných informačních a zabezpečovacích služeb pro zpřístupnění EIZ, které vzniknou v přímé souvislosti s řešením projektu za předpokladu, že dodavatelem zakázek není člen řešitelského týmu ani jiný zaměstnanec uchazeče nebo osoba s nimi spojená. Uchazeč v návrhu projektu zdůvodní nezbytnost těchto nákladů nebo výdajů ve vztahu k plnění konkrétního cíle projektu a též odůvodní, proč tyto práce nemůže zajistit v rámci vlastních kapacit. g) doplňkové náklady nebo výdaje, rozumí se jimi dodatečné nepřímé (režijní) náklady nebo výdaje vzniklé bezprostředně v důsledku řešení projektu (např. administrativní náklady, výdaje na pomocný personál a infrastrukturu, energii a služby atp.), pokud již nejsou uvedené v jiných kategoriích a nelze je vykázat jiným způsobem jako náklady přímé. Doplňkové náklady nebo výdaje se musí vztahovat k projektu, musí být vykazovány v souladu s metodikou vykazování skutečných nepřímých nákladů, tzv. „full cost model“. Pokud uchazeč tuto metodiku neuplatňuje, musí být režijní výdaje vykazovány v souladu s platnou a běžně užívanou metodikou uchazeče schválenou pro vykazování skutečných nepřímých nákladů a jejich způsobilost je omezena maximální výší 20 % z celkových ročních způsobilých běžných nákladů projektu. Z přidělené podpory lze však doplňkové náklady hradit maximálně do výše 10 % ze způsobilých celkových běžných nákladů projektu ročně. Způsobilým nákladem nezbytným pro realizaci projektu může být též předplatné (jako výdaj běžného roku), a to i v posledním roce realizace projektu. Jestliže je příjemce podpory plátcem daně z přidané hodnoty a uplatňuje-li její odpočet nebo jeho poměrnou část, nelze tyto náklady započítat do způsobilých nákladů projektu. Pokud uchazeč zahrne do způsobilých nákladů projektu také náklady na pořizování a opravy standardního a běžného doplňkového vybavení kanceláří (zejména kancelářský nábytek, ledničky, vařiče atp.) nebo náklady na pořizování a opravy běžné kancelářské výpočetní techniky, přenosné výpočetní techniky a spotřební elektroniky a dalšího běžného personálního vybavení (zejména serverů, PC, monitorů, tiskáren, notebooků, notepadů, osobních kalkulátorů, iPadů, elektronických diářů, mobilních telefonů atp.) nebo na pořizování a opravy standardního vybavení knihoven a informačních středisek (zejména čteček, digitalizační techniky, scannerů, kopírovacích strojů, projektorů atp.) nelze tyto hradit z podpory přidělované v rámci programu LR a uchazeč musí v projektu identifikovat jiné finanční zdroje ve výši potřebné na jejich úhradu. Nezpůsobilé náklady Do způsobilých nákladů projektu zásadně nelze započítávat náklady na marketing, prodej a distribuci výrobků, zisk, dluhy a úroky z dluhů, náklady za nemovitosti a pozemky nebo jejich části, náklady na finanční pronájem a pronájem s následnou koupí převyšující povolenou výši podpory, úhrady leasingových služeb nebo jiných typů finančních závazků, které nesouvisejí s řešením projektu, a to ani jako součást nepřímých nákladů. 3.5.2 Podpora, její forma, výše a způsob poskytování Forma poskytování podpory Poskytování podpory na řešení projektů se řídí § 4 odst. 1 písm. b) zák. č. 130/2002 Sb. Podpora bude poskytována úspěšným uchazečům formou dotace nebo zvýšením výdajů, je-li uchazečem organizační složka státu, organizační složka územního samosprávného celku nebo organizační jednotka ministerstva zabývajících se výzkumem a vývojem. Tato podpora bude poskytnuta jako účelová podpora podle § 7 odst. 3 zák. č. 130/2002 Sb. po provedení veřejné soutěže dle § 17 a následujících ustanovení zák. č. 130/2002 Sb. Podpora v rámci programu LR může být přidělena jen uchazeči, který současně splňuje podmínky programu LR vyhlášené v této veřejné soutěži a obsažené v této zadávací dokumentaci a současně všechny další podmínky pro poskytnutí podpory vyplývající ze zák. č. 130/2002 Sb. Míra a výše podpory Míra podpory je stanovena jako procento z celkových uznaných nákladů projektu. Její maximální hodnota nesmí za celou dobu řešení projektu překročit hranici 75 % z celkových uznaných nákladů projektu[13]. Maximální výše podpory se na jeden projekt a jednoho uchazeče v souhrnu za celou dobu řešení projektu omezuje na 580 mil. Kč[14]. Míru podpory a její výši u jednotlivých projektů stanoví poskytovatel na základě výsledků hodnocení návrhů projektů. Přiznaná výše podpory může být v průběhu řešení projektů snížena, popř. i odebrána v případě, že poskytovatel na základě výsledků periodického hodnocení projektů v souladu se zák. č. 130/2002 Sb. a vyhlášenými podmínkami programu LR zjistí, že dílčí cíle projektu nejsou plněny v souladu se schváleným harmonogramem řešení projektu a není na úrovni projektu průběžně dosahováno plánovaných hodnot jednotlivých ukazatelů. Přidělení podpory Základní a nutnou podmínkou pro přidělení podpory na řešení projektů programu LR je splnění podmínek uvedených v této zadávací dokumentaci a naplňování cílů programu LR. Cíle, očekávané výsledky a přínos každého projektu musí odpovídat očekávaným výsledkům a přínosům celého programu LR a sledovat jeho obecný cíl. Podrobnosti k očekávaným výsledkům a přínosu projektů a způsobu vykazování výsledků včetně povinných indikátorů jsou uvedeny v čl. 5 této zadávací dokumentace. 3.6 Vymezení údajů ke zveřejnění Informace důvěrného charakteru, jako jsou podrobnosti řešené problematiky a způsob řešení, jména oponentů a jejich hodnocení a osobní údaje o řešitelích poskytovatel nezveřejní. Informace o projektech nepřijatých k podpoře se nezveřejňují, s výjimkou základních identifikačních informací zveřejňovaných poskytovatelem při vyhlášení výsledků veřejné soutěže jako je název projektu, uchazeč, jméno řešitele, předmět řešení a požadovaná výše podpory. Příjemce je dle § 31 odst. 3 zák. č. 130/2002 Sb. a nařízení vlády 397/2009 Sb., o informačním systému výzkumu, experimentálního vývoje a inovací povinen každoročně předávat údaje o projektech a jejich výsledcích poskytovateli, který je předá do IS VaVaI. V období soutěžní a hodnotící lhůty veřejné soutěže jsou veškeré údaje uvedené v návrhu projektu považovány za informace důvěrného charakteru. Poskytovatel je oprávněn poskytovat a zveřejňovat údaje o projektech v rozsahu a způsobem podle §§ 30 až 32 zák. č. 130/2002 Sb., zejména pak zveřejňovat název a předmět řešení projektu, příjemce podpory, řešitele jako osobu odpovědnou za řešení projektu, dobu řešení projektu, celkové uznané náklady projektu a jejich členění, výši podpory, stupeň důvěrnosti údajů a po ukončení řešení projektu výsledek jeho zhodnocení poskytovatelem. 4. Hodnocení návrhů projektů Předmětem hodnocení při výběru projektů ve veřejné soutěži je pouze návrh projektu, včetně doručených příloh a dokumentů prokazujících způsobilost uchazeče, předložený poskytovateli v soutěžní lhůtě a podle požadavků stanovených v této zadávací dokumentaci. Hodnocení návrhů projektů proběhne způsobem podléhajícím ustanovením § 21 zák. č. 130/2002 Sb., podle kterých budou návrhy projektů nejprve vyhodnoceny komisí pro přijímání návrhů projektů z hlediska splnění podmínek pro přijetí návrhu projektu do veřejné soutěže uvedených v čl. 3.4.2 této zadávací dokumentace. Jednotlivé podmínky budou vyhodnoceny binárně, tj. způsobem: „ANO- návrh podmínku splňuje“ / „NE – návrh podmínku nesplňuje“. Pokud návrh projektu nesplní některou ze stanovených podmínek, nebude podle § 21 odst. 2 zák. č. 130/2002 Sb. do veřejné soutěže programu LR přijat. Návrhy projektů splňující podmínky pro přijetí návrhu projektu do veřejné soutěže budou postoupeny odbornému poradnímu orgánu poskytovatele. Jednání odborného poradního orgánu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ustaveného k programu LR, jeho složení, způsob nakládání s údaji obsaženými v návrzích projektů a další pravidla činnosti odborného poradního orgánu poskytovatele v souvislosti s hodnocením návrhů projektů jsou upraveny vnitřním předpisem poskytovatele, jímž je příkaz ministra školství, mládeže a tělovýchovy, zveřejněný na internetové stránce programu http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu. Poskytovatel ke každému návrhu projektu, který splnil všechny podmínky pro přijetí návrhu projektu do veřejné soutěže, zajistí odborné posudky dvou nezávislých oponentů, kteří nesmí být ve vztahu k předmětu veřejné soutěže nebo k uchazečům podjati, zejména se nesmí podílet na zpracování projektu, nesmí mít osobní zájem na rozhodnutí o poskytnutí podpory určitému projektu a s uchazeči je nesmí spojovat osobní ani pracovní či jiný obdobný poměr. V odůvodněných případech si odborný poradní orgán poskytovatele může vyžádat doplňkový posudek dalšího nezávislého oponenta. Posudky oponentů jsou podkladem pro hodnocení návrhu odborným poradním orgánem. V případě, že poskytovatel na základě zdůvodněného doporučení odborného poradního orgánu rozhodne, že návrh projektu nebude ze zásadních důvodů dále hodnocen a bude vyřazen z veřejné soutěže, nebudou k tomuto návrhu projektu posudky oponentů zajišťovány. Odborný poradní orgán objektivně a nezaujatě zhodnotí návrhy projektů podle vyhlášených pravidel a kritérií veřejné soutěže s přihlédnutím k posudkům oponentů. U každého návrhu projektu se posuzuje vhodnost volby cílů projektů, navržený způsob jejich plnění a očekávané výstupy ve vztahu k naplňování stanovených cílů programu LR i ve vztahu k objemu navrhovaných finančních prostředků projektu, dále kvalita a složení navrhovaného řešitelského týmu, management, strategie a koncepce akvizičních řízení, schopnost uchazeče flexibilně optimalizovat využívání zpřístupňovaných EIZ dle popisu uvedeného v návrhu projektu, schopnost uchazeče řídit rizika projektu a předpoklady úspěšného dokončení projektu. Kritéria a způsob jejich vyhodnocení jsou uvedeny níže v tabulce. O výsledku veřejné soutěže rozhodne poskytovatel. Výsledek veřejné soutěže bude uchazeči oznámen na internetové stránce programu na adrese http://www.msmt.cz/vyzkum/program-informace-zaklad-vyzkumu. Prostřednictvím této stránky budou úspěšní uchazeči vyzváni k uzavření smlouvy o poskytnutí podpory a k prokázání způsobilosti před uzavřením této smlouvy nebo před vydáním rozhodnutí o poskytnutí podpory v souladu s příslušnými ustanoveními čl. 3.3.2 této zadávací dokumentace. Kritéria pro vyhodnocení návrhu projektu Popis kritéria Způsob vyhodnocení a) Věcná příslušnost k programu Věcnou příslušností k programu LR se rozumí naplnění jeho obecných a dílčích cílů a splnění požadavků na způsobilost uchazeče podle požadavků stanovených v této zadávací dokumentaci. (vylučovací kritérium) Vyhodnotí se binárně, formou ANO/NE. Pokud návrh projektu splní toto kritérium, bude návrh projektu postoupen k dalšímu posuzování oponentům. V opačném případě bude takovýto návrh projektu z dalšího posuzování vyloučen. b) Přítomnost motivačního účinku V návaznosti na platné evropské předpisy^^[15] se přítomnost motivačního účinku posuzuje takto: Program LR podpoří jen takové aktivity popsané uchazečem v návrhu projektu, které se soustřeďují na zpřístupňování kvalitních a aktualizovaných verzí důležitých EIZ a komplexních informačních služeb pro výzkum, které by bez veřejné podpory a koordinace stimulované právě prostřednictvím pobídek formulovaných v dílčích cílech programu LR nebylo možné uživatelům zajistit především s ohledem na jejich rozsah a finanční i koordinační náročnost. Na jedné straně musí projekty programu LR umožnit zajištění dostupnosti rozsáhlých multioborových i multifunkčních EIZ, včetně nezbytných doprovodných informačních, evaluačních a publikačních služeb pro velký okruh uživatelů EIZ a rozšířit ji v dalších oblastech a regionech. Na straně druhé musí iniciovat a umožnit další optimalizaci a zvýšení efektivity při jejich pořizování a využívání. Program LR je pobídkou ke společné koordinaci nákupů EIZ v ČR, a to zejména mezi výzkumnými organizacemi a vysoce specializovanými a kvalitně vybavenými odbornými informačními pracovišti. Koordinace a sdružení finančních prostředků na zpřístupnění EIZ prostřednictvím projektů programu LR musí zajišťovat mnohem efektivnější způsob využití veřejných prostředků VaVaI, než kdyby byly tyto EIZ a přístupy k nim pořizovány jednotlivými výzkumnými organizacemi nebo dokonce jednotlivými osobami z prostředků jejich individuálních výzkumných projektů, a umožnit kvalitativně i kvantitativně lepší dostupnost EIZ v rámci ČR. Za motivující prvek v návrzích projektů program LR může být považováno i to, že naplňováním svých cílů nepřímo významně přispějí k vyrovnávání nově vznikajících nebo již existujících rozdílů mezi jednotlivými regiony. (vylučovací kritérium) Toto kritérium se vyhodnotí binárně, formou ANO/NE. Pokud návrh projektu splní toto kritérium, bude postoupen k dalšímu posuzování oponentům; v opačném případě bude takovýto návrh projektu z dalšího posuzování vyloučen. c) Kvalita předloženého návrhu projektu Posuzuje se kvalita a vhodnost navrženého způsobu plnění uchazečem zvolených cílů projektu, očekávané výstupy, fundovanost, složení a zkušenosti navrhovaného řešitelského týmu, řízení projektu a harmonogram jeho realizace, strategie a koncepce plánovaných akvizičních řízení, schopnost uchazeče flexibilně optimalizovat využívání zpřístupňovaných EIZ dle popisu uvedeného v návrhu projektu i celková úroveň zpracování předloženého návrhu projektu. (kvantifikace) Výsledek posouzení podle tohoto kritéria se kvantifikuje přidělením bodů v rozmezí od 0 do 30. d) Potřebnost realizace projektu a jeho výsledků Na základě uchazečem provedené a vyhodnocené analýzy, která je součástí návrhu projektu, se posuzuje potřebnost realizace navrženého projektu a jeho očekávaný přínos ve vztahu k naplňování stanovených cílů programu LR, očekávaný přínos projektu pro uživatele výsledků (oborové a regionální pokrytí; okruh a rozsah uživatelů, oborové / profesní skupiny uživatelů, reálné možnosti a schopnost popsaného okruhu uživatelů využít EIZ, které mají být zpřístupňovány. Vyhodnocuje se i riziko možných duplicit v pořizování EIZ v ČR. (kvantifikované kritérium) Výsledek posouzení podle tohoto kritéria se kvantifikuje přidělením bodů v rozmezí od 0 do 30. e) Relevance finančního zabezpečení a způsobilost nákladů projektu Relevance finančního zabezpečení projektu se posuzuje z hlediska struktury a výše navrhovaných nákladů projektu a požadované výše podpory ve vztahu k očekávaným výsledkům projektu. Požadavky na výši podpory, míra podpory a způsobilost nákladů projektu se posuzují podle ustanovení čl. 3.5 této zadávací dokumentace. (kvantifikované kritérium) Výsledkem posouzení, kromě bodového ohodnocení v rozmezí 0 až 30 bodů může být i odůvodněný návrh na snížení uchazečem navrhovaných celkových nákladů projektu i na snížení uchazečem požadované výše podpory. f) Proveditelnost projektu Posuzuje se schopnost uchazeče a jeho reálné možnosti zajistit podmínky pro úspěšné dosažení cílů projektu, rizika projektu, kvalita uchazečem zpracované analýzy rizik, způsob jejich řízení navržený v návrhu projektu, celkové předpoklady úspěšného naplnění všech stanovených cílů projektu a jeho úspěšné dokončení. (kvantifikované kritérium) Výsledek posouzení podle tohoto kritéria se kvantifikuje přidělením bodů v rozmezí od 0 do 30. Kritéria uvedená pod písmeny c) až f) mají stejnou váhu. Odborní oponenti posuzují návrh projektu pouze podle kritérií c) až f). V případě projektu efektivně sdružujícího mnohačlenná konsorciálních uskupení uživatelů EIZ, kterému bude odborným poradním orgánem poskytovatele nebo oponenty přisuzována mimořádná důležitost s celostátním dopadem, může být odborným poradním orgánem poskytovatele uplatněna bodová bonifikace od 0 do 10 bodů. V případě, že uchazeč byl v předcházejících třech letech příjemcem podpory na řešení obsahově obdobného projektu, k jehož řešení byly vzneseny v minulosti odbornými poradními orgány poskytovatele vážné výhrady, má odborný poradní orgán poskytovatele právo k tomuto faktu přihlédnout při hodnocení nově podaného návrhu projektu takového uchazeče a uplatnit bodovou sankci až do výše 10 bodů nebo v případě, že shledá tento fakt jako významně rizikový pro realizaci podaného návrhu, má právo doporučit poskytovateli návrh projektu z dalšího posuzování zcela vyloučit. Uplatnění bodové bonifikace nebo sankce musí být vždy písemně zaznamenáno do protokolu o výsledku hodnocení návrhu projektu. Pořadí hodnocených návrhů projektů vznikne na základě aritmetického průměru bodového ohodnocení návrhů projektů odborným poradním orgánem poskytovatele a bodového ohodnocení návrhů projektů oponenty a jejich následným prostým sestupným seřazením. Návrh projektu nesmí být v průběhu veřejné soutěže měněn. Za změnu návrhu projektu se nepovažuje, pokud poskytovatel neuzná část uchazečem navržených nákladů projektu nebo sníží celkovou míru podpory z veřejných prostředků. Snížení navržených nákladů projektu nebo míry podpory z veřejných prostředků musí být uvedeno v protokolu o výsledku hodnocení návrhu projektu. 5. Očekávané výsledky projektů a způsob jejich vykazování 5.1 Očekávané výsledky projektů programu LR Očekávané výsledky a přínosy jednotlivých projektů programu LR musí být reálně dosažitelné pouze aktivitami popsanými v návrhu projektu a v podmínkách, které návrh projektu popisuje. Očekávané výsledky projektů musí být měřitelné a hodnotitelné. Za tímto účelem uchazeč musí ve svém návrhu projektu zvolit konkrétní ukazatele z níže uvedených, které se použijí pro sledování plnění jím stanovených dílčích cílů projektu, a stanovit jejich minimální cílovou hodnotu. Tyto uchazečem nastavené hodnoty budou předmětem hodnocení návrhu projektu i měřítkem hodnocení úspěšnosti realizace projektu a plnění jeho cílů. Uchazeč si v návrhu projektu může zvolit a identifikovat i další ukazatele pro vyhodnocování úspěšnosti svého projektu a plnění jeho cílů, a to v souladu s Metodikou hodnocení výsledků výzkumných organizací a hodnocení výsledků ukončených programů (platné pro léta 2010 a 2011 a rok 2012), která byla schválena usnesením vlády ČR ze dne 13. června 2012 č. 411 (dále jen „Metodika“). Očekávaným výsledkem každého projektu je optimální způsob a rozsah zajištění kvalitního přístupu českých výzkumníků ke konkrétním národním nebo světovým EIZ, které jsou pro VaVaI v ČR klíčové. Rozsah, typ a počet zpřístupněných EIZ, počet získaných licencí a uplatněných přístupů pro jednotlivé EIZ se bude lišit dle jednotlivých vědních oborů a musí vycházet z výsledků aktuálně provedené analýzy potřeb potenciálních uživatelů EIZ. Základním kritériem pro hodnocení úspěšnosti každého realizovaného projektu je míra naplnění vyhlášených cílů programu LR a míra dosažení stanovených cílů. V průběhu realizace bude probíhat hodnocení periodických a závěrečných zpráv jednotlivých projektů v souvislosti s plněním stanovených cílů. Po ukončení realizace každého projektu bude vypracována zpráva, v níž bude zhodnocena úspěšnost každého jednotlivého projektu jak kvalitativně z hlediska přínosů a dopadů, tak i kvantitativně. Dosažené výstupy a výsledky budou vyhodnoceny pomocí zadaných kvantifikovatelných ukazatelů, tzv. indikátorů projektu. 5.2 Způsob kvantifikace očekávaných výsledků - Indikátory projektu a) Počet zpřístupněných EIZ a jejich kolekcí, v členění na multioborové a oborové EIZ, resp. počet pořízených licencí a přístupů/ nakoupených titulů - povinný indikátor; b) počet skutečných uživatelů EIZ - akademických pracovníků nebo výzkumných pracovníků, kteří využili podpořené EIZ, v poměru k počtu všech pracovníků ve výzkumu v ČR (dle oficiálně zveřejněného údaje ČSÚ pro daný kalendářní rok) – povinný indikátor; c) počet realizovaných přístupů a výpůjček plných textů v přepočtu na jednoho uživatele dle standardizovaných statistik – povinný indikátor; d) počet skutečných uživatelů EIZ – studentů doktorských nebo magisterských studijních programů, kteří využili podpořené EIZ, v poměru k počtu všech studentů doktorských nebo magisterských studijních programů dané vysoké školy zapsaných pro daný kalendářní rok (u oborově specializovaných EIZ lze uvádět oborové rozlišení) – nepovinný indikátor; e) změna/nárůst (sledování vývoje) v počtech publikovaných výsledků VaVaI českých autorů-uživatelů zpřístupněných EIZ ročně (v daném oboru, popř. v dané uživatelské organizaci) – nepovinný indikátor, který se uplatňuje jen v případě citačních a publikačních databází – nepovinný indikátor; f) změna/nárůst citovanosti českých autorů – nepovinný indikátor, který se uplatňuje jen v případě citačních databází – nepovinný indikátor; g) míra využití pořízených EIZ konečnými uživateli v % (ročně - dle použitých statistik za uživatele, resp. za titul) – nepovinný indikátor; h) rozsah oborového pokrytí EIZ v důsledku realizace konkrétního projektu, okruh uživatelů a jeho rozsah ve vztahu k národním potřebám a prioritám ČR ve VaVaI – nepovinný indikátor. Výše uvedené ukazatele jsou hlavními ukazateli na úrovni jednotlivých projektů a podkladem pro kvalitativní vyhodnocení úspěšnosti celého programu LR a jejich sledování a vyhodnocování za jednotlivé kalendářní roky bude poskytovatelem vyžadováno jak v průběhu realizace projektu, tak po ukončení jeho realizace, tj. za poslední rok realizace. Souhrnně bude podle zadaných ukazatelů vyhodnocen i celý program LR a bude zpracována zpráva o výsledku vyhodnocení programu LR v souladu s § 13 a 21 zák. č. 130/2002 Sb. Dosažení cílů projektů i programu LR bude pravidelně sledováno a hodnoceno. Povinností každého příjemce podpory bude i pravidelné vyhodnocování využití zpřístupňovaných EIZ na základě nezávislých a standardizovaných statistik. Pro vyhodnocení statistik tam, kde je to možné, bude povinně vyžadován jako standard systém COUNTER vzhledem k možnostem jeho uplatnění a jeho všeobecnému rozšíření (uchazeč si musí splnění tohoto požadavku zajistit u dodavatelů statistických dat, tj. producentů EIZ). Poskytovatel si v této souvislosti vyhrazuje právo úpravy požadavků na zpracování výstupů ze statistik i na způsob předávání informací o naplňování ukazatelů na úrovni projektu. Pravidelnou průběžnou kontrolou využívání EIZ pořízených z programu LR založenou na objektivním statistickém sledování a vyhodnocování přístupů přímo producenty (tedy nezávisle na příjemci podpory) umožní příjemci podpory zajistit, aby míra využívání těchto EIZ neklesla pod 60 % ročně[16]. Současně umožní optimalizaci při akvizičních řízeních a zajistí vysokou efektivitu využití vkládaných finančních prostředků. V závislosti na frekvenci využívání EIZ a následných optimalizačních opatřeních se může měnit počet jejich uživatelů v průběhu řešení projektů. Počet uživatelů musí být proto průběžně sledován a na úrovni jednotlivých projektů statisticky vyhodnocován, případně podle potřeb optimalizován. Výsledky statistických analýz včetně seznamů zpřístupňovaných EIZ budou příjemcem podpory povinně ročně zveřejňovány současně s anotací realizovaných projektů a jejich výsledků na internetových stránkách projektů nebo jednotlivých příjemců a v centralizovaném registru akvizice EIZ. Informace o projektech a jejich výsledcích budou současně evidovány v IS VaVaI spravovaném Radou pro výzkum, vývoj a inovace. 5.3 Očekávané přínosy programu LR Přínosy programu LR mají jak věcný, tak ekonomický aspekt a lze je charakterizovat ve třech rovinách: I. Zachování kontinuity, dostatečného rozsahu, oborového pokrytí a aktualizace přístupů k nejnovějším poznatkům VaVaI ve světě prostřednictvím EIZ, což je nezbytné pro informační zabezpečení výzkumu v ČR, včetně implementace nových technologií a služeb. II. Racionální, efektivní a hospodárné využívání EIZ založené na koordinaci nákupů licencí a multilicencí, společném sdílení specializovaných EIZ, vytváření a sdílení informačních metazdrojů, propojování informačních portálů do integrovaného systému pro efektivní vyhledávání vědeckých informací III. Zabezpečení přístupu do stěžejních databází zajišťujících informace pro nezbytné hodnocení a porovnávání výsledků a výkonnosti jednotlivých vědeckých pracovišť za účelem evaluace produktivity výzkumné práce v ČR a nezbytného porovnání výsledků a úrovně výzkumu a vývoje v ČR se světem. Poskytování aktuálních a kvalitních informačních služeb přímo každému výzkumníkovi „kdykoli a kdekoli“, dále zefektivní jejich vlastní vědeckou práci a umožní další zvýšení produktivity ve výzkumných a vývojových činnostech; nepřímo se proto očekává pozitivní vliv i na inovační procesy v ČR jako celku i v jednotlivých regionech. 5.4 Kontrola průběhu řešení a výsledků projektů programu LR Výsledky a plnění cílů projektů finančně podpořených v rámci programu LR budou průběžně pravidelně kontrolovány a vyhodnocovány ve spolupráci s OPO, a to na základě stanoveného souboru indikátorů. Roční vyhodnocení a kontrola plnění stanovených cílů bude probíhat v souladu se zákonnými předpisy, zejména § 13 zák. č. 130/2002 Sb., a podle pokynů poskytovatele nejprve na úrovni jednotlivých projektů. Dle zvyklostí a zákonných požadavků budou podrobnosti specifikovány již ve smlouvě o poskytnutí podpory na realizaci projektu, kterou poskytovatel uzavírá s uchazeči úspěšnými ve veřejné soutěži tam, kde poskytovatel o poskytnutí podpory rozhodl kladně. Průběžná hodnocení podpořených projektů budou zahajována vždy po ukončení každého kalendářního roku jejich řešení. Hodnocení bude zahrnovat zejména plnění cílů projektu na základě stanovených indikátorů s ohledem na cíle programu LR a splnění dalších podmínek podle § 13 zák. č. 130/2002 Sb. Příjemce k tomuto účelu předkládá periodickou zprávu o řešení projektu. V posledním roce řešení projektu se předkládá závěrečná zpráva, která je podkladem pro závěrečné vyhodnocení projektu. Průběžné a závěrečné hodnocení podpořených projektů bude probíhat ve dvou stupních: I. Monitoring – provádí se kontrola souladu prací na projektu s plánovaným harmonogramem, dosažených dílčích výsledků a souladu způsobu využití prostředků s plánovaným rozpočtem projektu na základě periodické zprávy předložené příjemcem podpory a dalších příjemcem veřejně zpřístupněných dat. Poskytovatel si vyhrazuje právo v případě vytvoření a zavedení centralizovaného registru akvizice EIZ nebo jeho pilotního projektu, který bude evidovat informace o nákupech, zpřístupňování a využívání EIZ v rámci resortu nebo případně na celostátní úrovni, používat tento registr i pro účely kontroly projektů programu LR a jejich výsledků a požadovat od příjemce podpory předávání informací do tohoto registru o EIZ podpořených z projektu, včetně statistik dokladujících jejich využívání v systému COUNTER. Informace o zpřístupňovaných EIZ bude příjemce podpory zasílat a umožňovat jejich zveřejnění v požadovaném rozsahu a termínech podle průběžně sdělovaných pokynů poskytovatele. Poskytovatel bude vyžadovat předložení kopie licenční nebo jiné smlouvy upravující vzájemné vztahy mezi producentem EIZ a příjemcem podpory, zejména finanční spoluúčast příjemce a uživatelů EIZ na jejich nákupech, způsob a rozsah zpřístupňování EIZ a podíly příjemce a uživatelů na využití licenčních přístupů k pořizovaným EIZ, Rovněž bude sledováno plnění povinností o předávání informací do IS VaVaI podle § 31 zák. č. 130/2002 Sb. II. Evaluace - hloubkové vyhodnocení řešeného projektu nebo jeho etapy provádí poskytovatel ve spolupráci s odborným poradním orgánem poskytovatele, a to na základě podrobné průběžné nebo závěrečné zprávy předložené příjemcem, veřejně přístupných dat a kontrolou na místě nebo v oponentním řízení. Při tomto hodnocení budou podrobně kontrolovány dosažené výsledky ve VaVaI, průběh plnění stanovených indikátorů projektu, soulad uskutečněných aktivit se schváleným harmonogramem prací, soulad využití prostředků s plánovaným rozpočtem, význam pořizovaných a zpřístupňovaných EIZ pro informační zabezpečení výzkumu v ČR a efektivita jejich využití, důsledky a kvalita použité akviziční strategie, optimalizace přístupů k EIZ a jejich nákupů a další skutečnosti podle schváleného projektu. Hodnocení projektů ve II. stupni bude prováděno poskytovatelem vždy při zjištění nesouladu v I. stupni hodnocení a vždy v závěru posledního kalendářního roku řešení každého projektu. Hodnocení ve II. stupni bude v souladu se zák. č. 130/2002 Sb. prováděno rovněž po uplynutí prvních 24 měsíců ode dne zahájení řešení projektu. Obsah: 1. Obecné informace o programu. 2 1.1 Legislativní rámec. 2 1.2 Zaměření programu. 2 1.3 Cíle programu. 3 1.4 Předmět podpory a vymezení oblastí podpory. 3 1.5 Uživatelé výsledků. 4 1.6 Doba trvání programu a délka řešení projektů. 4 2. Obecné informace o veřejné soutěži 4 2.1 Vyhlášení veřejné soutěže. 4 2.2 Informační podpora uchazečům.. 5 3. Soutěžní podmínky. 6 3.1 Předmět veřejné soutěže. 6 3.2 Uchazeči 6 3.3 Způsobilost uchazečů. 7 3.4 Návrh projektu. 11 3.5 Finanční náležitosti návrhu projektu. 12 3.6 Vymezení údajů ke zveřejnění 16 4. Hodnocení návrhů projektů. 16 5. Očekávané výsledky projektů a způsob jejich vykazování 20 5.1 Očekávané výsledky projektů programu LR. 20 5.2 Způsob kvantifikace očekávaných výsledků - Indikátory projektu. 20 5.3 Očekávané přínosy programu LR. 22 5.4 Kontrola průběhu řešení a výsledků projektů programu LR. 22 ________________________________ [1]) Pojem „základní výzkum“ je chápán ve smyslu definice uvedené v čl. 2.2 písm. e) Rámce Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2006/C 323/01) platného od 1. 1. 2007. [2]) Pojem „výzkumná organizace“ je zde chápán ve smyslu definice dle § 2 odst. 2 písm. d) zák. č. 130/2002 Sb. [3]) Zákon č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných knihovnických a informačních služeb (knihovní zákon), ve znění pozdějších předpisů. [4]) Prohlášení na poskytovatelem předepsaném formuláři se vztahují k doložení způsobilosti v rozsahu ustanovení v bodech 1, 3 až 6 a 10 čl. 3.3.2. této zadávací dokumentace a podle § 18 odst. 2 písm. c) až f) zák. č. 130/2002 Sb., přičemž způsobilost uvedená v § 18 odst. 2 písm. e) a f) zák. č. 130/2002 Sb. se v případě právnických osob prokazuje u těchto právnických osob a současně u všech fyzických osob, které vykonávají funkci statutárního orgánu uchazeče nebo jeho člena s výjimkou osob, u kterých jsou pro výkon funkce statutárního orgánu nebo jeho člena stanoveny jiným právním předpisem platným v ČR obdobné podmínky jako podmínky způsobilosti uvedené v § 18 odst. 2 písm. e) zák. č. 130/2002 Sb. - organizační jednotky ministerstva vyplňují čestné prohlášení pouze jako pro právnické osoby. [5]) V případě záměru uchazeče vytvořit novou pracovní pozici a obsadit ji až po zahájení řešení projektu na základě výsledků výběrového řízení je nutno tuto skutečnost v návrhu projektu výslovně popsat, vč. termínu vypsání výběrového řízení, kvalifikačních požadavků a předpokládaného termínu nástupu nového pracovníka - v tomto případě se konkrétní jméno pracovníka neuvádí. Řešitelským týmem se rozumí všichni zaměstnanci příjemce podpory, kteří se podílejí na řešení projektu, na vytváření jeho výsledků a jejichž osobní náklady jsou hrazeny z projektu. [6]) Např. kopie zřizovací nebo zakládací listiny, společenské smlouvy, stanov nebo jiného zakladatelského dokumentu uchazeče vydaného podle některého zákona platného v ČR, kterým je živnostenský zákon, nebo Obchodní zákoník nebo zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 207/2004 Sb., o ochraně, chovu a využití pokusných zvířat, ve znění vyhlášky č. 39/2009 Sb., nebo jiný zvláštní zákon, pokud je jím žadatel zřízen. [7]) Např. zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, nebo zákon č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích, ve znění pozdějších předpisů. [8]) Např. úředně ověřenou kopií dokladu o oprávnění k podnikání, zřizovací listiny, zakládací listiny, dokladu o zřízení nebo založení či jiného dokumentu se stejnou vypovídací schopností podle živnostenského zákona nebo Obchodního zákoníku nebo zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů nebo vyhlášky č. 207/2004 Sb., o ochraně, chovu a využití pokusných zvířat, ve znění vyhlášky č. 39/2009 Sb. [9]) Zákon č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů. [10]) Např. § 17 odst. 4 zákona č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích, ve znění pozdějších předpisů. [11]) „Konsorciálním“ projektem se zde rozumí projekt, zajišťující licenční zpřístupňování EIZ mnohačlenným uskupením uživatelů-právnických osob, kde příjemce podpory plní úlohu hlavního koordinátora a administrátora konsorcia a zajišťuje pro toto konsorcium veškeré nákupy EIZ. [12]) Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů. [13]) V případě zpřístupňování EIZ konsorciálním způsobem, kdy z podpory přidělené příjemci v rámci projektu LR mají prospěch další subjekty, tj. další uživatelé EIZ, nesmí míra jejich benefitu (včetně nepřímého) překročit hranici maximální povolené výše podpory stanovené v této zadávací dokumentaci. [14]) Stanovený limit respektuje evropské legislativní předpisy a odpovídá ekvivalentu 20 mil. EUR vypočtenému ke dni schválení programu LR vládou ČR. [15]) Např. čl. 1 Rámce Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2006/C 323/01) platného od 1. 1. 2007 a čl. 8 Nařízení Komise (ES) č. 800/2008 ze dne 6. srpna 2008, kterým se v souladu s články 87 a 88 Smlouvy o ES prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné se společným trhem (obecné nařízení o blokových výjimkách) [16]) V případě omezených licenčních přístupů se porovnává počet uskutečněných přístupů s počtem nakoupených přístupů; v případě neomezeného přístupu se porovnává počet skutečných přístupů k celkovému počtu registrovaných uživatelů (zaměstnanci+zapsaní studenti); v případě úzce oborově zaměřených EIZ se zohledňuje oborové zastoupení uživatelů (např. u VŠ lze akceptovat přepočet registrovaných uživatelů na úrovni jednotlivých oborově zaměřených fakult). U tohoto indikátoru je příjemce podpory povinen vždy podrobně popsat použitou metodiku.