Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 1 (CELKEM 29) Č. j.: TACR/10441/2013 Příručka pro uchazeče (souhrn nápověd z elektronického systému pro podávání návrhů projektů) 1. veřejná soutěž ve výzkumu, vývoji a inovacích programu „GAMA“ 2014 Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 2 (CELKEM 29) Obsah 1. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE PROJEKTU...........................................................................................................................8 1.1. IDENTIFIKAČNÍ KÓD PROJEKTU ....................................................................................................................................... 8 1.2. NÁZEV PROJEKTU V PŮVODNÍM JAZYCE PROJEKTU ............................................................................................................. 8 1.3. NÁZEV PROJEKTU ANGLICKY.......................................................................................................................................... 8 1.4. VEŘEJNÁ SOUTĚŽ, DO KTERÉ JE DANÝ PROJEKT PODÁVÁN.................................................................................................... 8 1.5. PROGRAM, DO KTERÉHO JE DANÝ PROJEKT PODÁVÁN V RÁMCI SOUTĚŽE................................................................................ 8 1.6. PODPROGRAM, DO KTERÉHO JE DANÝ PROJEKT PODÁVÁN V RÁMCI PROGRAMU ...................................................................... 9 1.7. DATUM ZAHÁJENÍ A UKONČENÍ PROJEKTU........................................................................................................................ 9 1.7.1. Datum zahájení projektu............................................................................................................................... 9 1.7.2. Datum ukončení projektu.............................................................................................................................. 9 1.8. KÓD DŮVĚRNOSTI ÚDAJŮ ............................................................................................................................................. 9 1.9. HLAVNÍ OBOR PROJEKTU.............................................................................................................................................. 9 1.10. VEDLEJŠÍ OBOR PROJEKTU ........................................................................................................................................ 10 1.11. DALŠÍ VEDLEJŠÍ OBOR PROJEKTU ................................................................................................................................ 10 1.12. CÍLE ŘEŠENÍ PROJEKTU V PŮVODNÍM JAZYCE PROJEKTU................................................................................................... 10 1.13. CÍLE ŘEŠENÍ PROJEKTU V ANGLICKÉM JAZYCE ................................................................................................................ 10 1.14. KLÍČOVÁ SLOVA V PŮVODNÍM JAZYCE ......................................................................................................................... 10 1.15. KLÍČOVÁ SLOVA V ANGLICKÉM JAZYCE......................................................................................................................... 11 1.16. VÝSLEDKY A VÝSTUPY PROJEKTU................................................................................................................................. 11 1.17. NÁRODNÍ PRIORITY................................................................................................................................................. 12 1.17.1 Národní priority orientovaného výzkumu – poznámka .............................................................................. 13 1.18. OBOROVÉ ZAMĚŘENÍ PROJEKTU DLE CZ-NACE ............................................................................................................ 13 1.19. PŘEDMĚT ŘEŠENÍ NÁVRHU PROJEKTU.......................................................................................................................... 13 Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 3 (CELKEM 29) 2. PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU .....................................................................................................................................13 2.1 PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU ............................................................................................................................................. 13 2.2. RIZIKA DOSAŽENÍ CÍLE PROJEKTU.................................................................................................................................. 14 3. SYSTÉM KOMERCIALIZACE ...................................................................................................................................14 3.1. SYSTÉM KOMERCIALIZACE A JEHO VÝSLEDKY ................................................................................................................... 14 3.1.1. Popis systému komercializace ..................................................................................................................... 14 3.1.2. Dosavadní zkušenosti s managementem znalostí....................................................................................... 14 3.1.3. Popis rozdělení příjmů z komercializace...................................................................................................... 14 3.1.4. Příjmy z komercializace za poslední 3 roky.................................................................................................. 15 3.2. FINANCOVÁNÍ SYSTÉMU KOMERCIALIZACE A VÝZKUMNÉ KAPACITY...................................................................................... 15 3.2.1. Financování systému komercializace........................................................................................................... 15 3.2.2. Počet výzkumných pracovníků..................................................................................................................... 16 3.3. VAZBA NA PODNIKY A INFRASTRUKTURU VAVAI.............................................................................................................. 16 3.3.1. Vazba uchazeče na infrastrukturu VaVaI .................................................................................................... 16 3.3.2. Dosavadní spolupráce s podniky ................................................................................................................. 17 4. ŘÍZENÍ PROJEKTU.................................................................................................................................................17 4.1. ČLEN RADY PRO KOMERCIALIZACI ................................................................................................................................ 17 4.1.1. Tituly před jménem...................................................................................................................................... 17 4.1.2. Jméno .......................................................................................................................................................... 17 4.1.3. Příjmení ....................................................................................................................................................... 17 4.1.4. Tituly za jménem ......................................................................................................................................... 17 4.1.5. Sféra, za kterou je člen nominován ............................................................................................................. 17 4.1.6. Relevantní praxe.......................................................................................................................................... 17 Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 4 (CELKEM 29) 4.2. ZPŮSOB ZAJIŠTĚNÍ NEZÁVISLOSTI ČLENŮ RADY PRO KOMERCIALIZACI ................................................................................... 18 4.3. PRACOVIŠTĚ MANAGEMENTU ZNALOSTÍ ........................................................................................................................ 18 4.3.1. Způsob zapojení pracoviště managementu znalostí do systému komercializace........................................ 18 4.3.2. Prokázání zkušeností pracoviště managementu znalostí............................................................................ 18 4.3.3. Členové pracoviště managementu znalostí................................................................................................. 19 4.3.3.1. Tituly před jménem.................................................................................................................................................19 4.3.3.2. Jméno .....................................................................................................................................................................19 4.3.3.3. Příjmení...................................................................................................................................................................19 4.3.3.4. Tituly za jménem.....................................................................................................................................................19 4.3.3.5. Vzdělání ..................................................................................................................................................................20 4.3.3.6. Relevantní praxe.....................................................................................................................................................20 4.4. KONCEPCE PODPORY „PROOF-OF-CONCEPT“ DLE POŽADAVKŮ PROGRAMU GAMA ............................................................... 20 4.4.1. Popis navrženého způsobu výběru dílčích projektů ..................................................................................... 20 4.4.2. Popis navrženého způsobu schvalování a kontroly dílčích projektů ............................................................ 20 5. PLÁN UDRŽITELNOSTI AKTIVIT „PROOF-OF-CONCEPT“ ........................................................................................20 5.1. PŘEDPOKLÁDANÝ POČET DÍLČÍCH PROJEKTŮ ZAHÁJENÝCH V DANÉM ROCE ............................................................................ 20 5.2. OČEKÁVANÉ OBORY DÍLČÍCH PROJEKTŮ ......................................................................................................................... 21 5.3. ZPŮSOB SLEDOVÁNÍ UKONČENÝCH DÍLČÍCH PROJEKTŮ ...................................................................................................... 21 5.4. SYSTÉM FINANCOVÁNÍ „PROOF-OF-CONCEPT“ AKTIVIT PO UKONČENÍ PROJEKTU.................................................................... 21 6. UCHAZEČI PROJEKTU ...........................................................................................................................................21 6.1.1. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE UCHAZEČE............................................................................................................................... 21 6.1.1.1. Role uchazeče na projektu........................................................................................................................ 21 6.1.1.1.1. Vymezení činnosti dalšího účastníka v projektu.................................................................................... 21 6.1.1.2. IČ............................................................................................................................................................... 22 Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 5 (CELKEM 29) 6.1.1.3 Obchodní jméno ........................................................................................................................................ 22 6.1.1.4. Organizační jednotka ............................................................................................................................... 22 6.1.1.5. Kód organizační jednotky ......................................................................................................................... 22 6.1.1.6. Zařazení subjektu podle jeho právní formy .............................................................................................. 22 6.1.1.7. Typ výzkumné organizace......................................................................................................................... 23 6.1.2. STATUTÁRNÍ ORGÁN UCHAZEČE................................................................................................................................ 23 6.1.2.1. Tituly před jménem................................................................................................................................... 23 6.1.2.2. Jméno ....................................................................................................................................................... 24 6.1.2.3. Příjmení .................................................................................................................................................... 24 6.1.2.4. Tituly za jménem ...................................................................................................................................... 24 6.1.2.5. Telefon...................................................................................................................................................... 24 6.1.2.6. E-mail........................................................................................................................................................ 24 6.1.3. OSOBY S PODÍLEM V PRÁVNICKÉ OSOBĚ UCHAZEČE....................................................................................................... 24 6.1.3.1. Jméno/Název právnické osoby ................................................................................................................. 24 6.1.3.2. Rodné číslo/ IČ.......................................................................................................................................... 24 6.1.4. ÚDAJE O MAJETKOVÝCH ÚČASTECH UCHAZEČE V JINÝCH PRÁVNICKÝCH OSOBÁCH A JEJICH VÝŠE ............................................. 24 6.1.4.1. Název právnické osoby ............................................................................................................................. 24 6.1.4.2. IČ............................................................................................................................................................... 25 6.1.4.3. Výše podílu v %......................................................................................................................................... 25 6.1.5. ÚDAJE O PRÁVNICKÝCH OSOBÁCH, S NIMIŽ JE UCHAZEČ V KONCERNU (HOLDINGU) NEBO S NIMI MÁ UZAVŘENOU SMLOUVU O PŘEVODU ZISKU .............................................................................................................................................................. 25 6.1.5.1. Název právnické osoby ............................................................................................................................. 25 Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 6 (CELKEM 29) 6.1.5.2. IČ............................................................................................................................................................... 25 6.2. MANAŽERSKÝ TÝM PROJEKTU...................................................................................................................................... 25 6.2.1. Popis způsobu řízení projektu...................................................................................................................... 25 6.2.2. Členové manažerského týmu....................................................................................................................... 26 6.2.2.1. Role člena manažerského týmu projektu................................................................................................................26 6.2.2.2. Tituly před jménem.................................................................................................................................................26 6.2.2.3. Jméno .....................................................................................................................................................................26 6.2.2.4. Příjmení...................................................................................................................................................................26 6.2.2.5. Tituly za jménem.....................................................................................................................................................26 6.2.2.6. Rodné číslo..............................................................................................................................................................26 6.2.2.7. Státní příslušnost ....................................................................................................................................................26 6.2.2.8. Telefon....................................................................................................................................................................27 6.2.2.9. Mobilní telefon .......................................................................................................................................................27 6.2.2.10. E-mail....................................................................................................................................................................27 6.2.2.11. Stěžejní vykonávané činnosti při řešení hlavního projektu...................................................................................27 7. FINANČNÍ PLÁN/NÁKLADY - ZÁVAZNÉ PARAMETRY ............................................................................................27 NÁKLADY DÍLČÍCH PROJEKTŮ.............................................................................................................................................. 27 NÁKLADY ŘÍZENÍ PROJEKTU................................................................................................................................................ 27 CELKOVÉ NÁKLADY PROJEKTU ............................................................................................................................................ 27 8. PŘÍLOHY ZA PROJEKT ...........................................................................................................................................27 8.1. SEZNAM DOKUMENTŮ NUTNÝCH PRO DOLOŽENÍ DEKLAROVANÝCH INFORMACÍ V NÁVRHU PROJEKTU......................................... 27 Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 7 (CELKEM 29) Úvod Tato příručka pro uchazeče se vztahuje k 1. veřejné soutěži ve výzkumu a experimentálním vývoji a inovací programu GAMA, která byla vyhlášena dne 17. 1. 2014 Technologickou agenturou České republiky (dále jen poskytovatel). Příručka je koncipována jako souhrn nápověd z elektronického systému pro podávání návrhů projektů a jejím cílem je usnadnit přípravu návrhu projektu a podat jasné a stručné vysvětlení jednotlivých bodů formuláře pro podávání návrhu projektu. Návrhy projektů se podávají prostřednictvím elektronického systému pro podávání návrhů projektů dostupným na adrese https://vyzvy.tacr.cz/. Návrh projektu se předkládá v elektronické podobě prostřednictvím IS VaVal TA ČR. Po elektronickém odeslání návrhu projektu prostřednictvím IS VaVaI Technologické agentury České republiky si hlavní uchazeč vygeneruje list “Potvrzení podání elektronického návrhu projektu do IS VaVaI TA ČR”, kliknutím na ikonu razítka v sekci „Mé projekty“. Tento list obsahuje datum a čas odeslání uvedený také v elektronicky odeslaném návrhu projektu. Tyto data musí být shodné. Potvrzení podání elektronického návrhu projektu do IS VaVaI TA ČR, musí být odesláno do konce soutěžní lhůty z datové schránky hlavního uchazeče do datové schránky poskytovatele. Rozhodující je datum odeslání z datové schránky hlavního uchazeče. Založení nového projektu Po registraci do Informačního systému Technologické agentury České republiky budete informováni o vaší registraci a přístupovém jméně a hesle. Následně se můžete přihlásit do aplikace, ve které budete vyplňovat elektronickou přihlášku do veřejné soutěže. Po prvním přihlášení založte Nový projekt a vyplňte Základní údaje o projektu/Pracovní název projektu a podprogram do kterého je daný projekt podáván. Pracovní název projektu Tento pracovní název nijak nefiguruje ve výsledné tiskové sestavě návrhu projektu a slouží uchazeči pouze k orientačním účelům. Maximální délka pracovního názvu projektu je 64 znaků. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 8 (CELKEM 29) 1. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE PROJEKTU 1.1. Identifikační kód projektu Vygeneruje se automaticky po založení projektu. Číslo bude složené z označení kódu programu, pořadí veřejné soutěže, čísla podprogramu a pořadového čísla projektu dle jeho založení. 1.2. Název projektu v původním jazyce projektu Zadejte název projektu v jazyce, ve kterém bude projekt předložen. Název projektu zvolte tak, aby co nejlépe vystihoval Váš projekt. Může obsahovat jak číslice, tak písmena, popř. lomítka, podtržítka, pomlčky, mezery a další speciální znaky. Název začíná velkým písmenem. Název projektu zvolte uvážlivě, neboť jej v dalším průběhu veřejné soutěže, popřípadě v průběhu řešení projektu, již nelze měnit. Název projektu je identifikační údaj projektu a slouží pouze k tomuto účelu, podle názvu se projekt nehodnotí. Přesto pamatujte na to, že na veřejně publikovaných stručných seznamech (ať již tištěných či zveřejněných v rámci sítě Internet) je o Vašem projektu uvedeno jen jeho identifikační číslo a název. Maximální délka 254 znaků, doporučený rozsah cca poloviční. 1.3. Název projektu anglicky Název projektu v anglickém jazyce musí obsahově odpovídat názvu projektu uvedenému v údaji 1.2. Maximální rozsah 254 znaků, doporučený cca poloviční. 1.4. Veřejná soutěž, do které je daný projekt podáván Název veřejné soutěže, do které je daný projekt podáván, se vygeneruje automaticky: 1. veřejná soutěž programu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací GAMA. 1.5. Program, do kterého je daný projekt podáván v rámci soutěže Název programu, do kterého je daný projekt podáván, se vygeneruje automaticky: Program aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací GAMA. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 9 (CELKEM 29) 1.6. Podprogram, do kterého je daný projekt podáván v rámci programu Název podprogramu, do kterého je daný projekt podáván, se vygeneruje automaticky: Podprogram 1 „Proof-of-concept“. 1.7. Datum zahájení a ukončení projektu 1.7.1. Datum zahájení projektu Uveďte měsíc a rok zahájení řešení projektu. Řešení projektu může být zahájeno nejdříve v červenci 2014 a nejpozději 1. 1. 2015. Jedná se zároveň o datum, od kterého mohou být zahájeny aktivity spojené s příjmem žádostí o dílčí projekty. 1.7.2. Datum ukončení projektu Uveďte měsíc a rok ukončení řešení projektu. Minimální délka řešení projektů 36 měsíců a maximální délka řešení 60 měsíců. Období nebo část řešení projektu v závěrečném roce řešení může být kratší než 12 měsíců. K tomuto datu je nutné dokončit řešení všech přijatých dílčích projektů. 1.8. Kód důvěrnosti údajů Stupeň důvěrnosti údajů – Vyplňujte podle následujícího číselníku. Uvádí se kód důvěrnosti údajů poskytovaných do CEP (nikoliv samotného předmětu řešení projektu). S= úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhající ochraně zvláštních právních předpisů; C= předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 17 až 20 Obchodního zákoníku) 1.9. Hlavní obor projektu Kód z číselníku oborů platného pro CEP, CEZ a RIV; číselníková položka, vyberte z číselníku. Uveďte předpokládaný hlavní obor dílčích projektů, který bude dle Vašeho předpokladu mezi dílčími projekty převažovat. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 10 (CELKEM 29) 1.10. Vedlejší obor projektu Kód z číselníku oborů platného pro CEP, CEZ a RIV; číselníková položka, vyberte z číselníku. Uveďte předpokládaný vedlejší obor dílčích projektů, který bude dle Vašeho předpokladu mezi dílčími projekty převažovat. 1.11. Další vedlejší obor projektu Kód z číselníku oborů platného pro CEP, CEZ a RIV; číselníková položka, vyberte z číselníku. Uveďte předpokládaný další vedlejší obor dílčích projektů, který bude dle Vašeho předpokladu mezi dílčími projekty převažovat. 1.12. Cíle řešení projektu v původním jazyce projektu Hlavní cíle projektu se nesmí změnit ani v rámci veřejné soutěže ani v průběhu celého řešení projektu. Cíl projektu vyjadřuje záměr, který chcete tímto projektem realizovat, jedná se o konkrétní závazek, který bude součástí Smlouvy o poskytnutí podpory. Stanovenému a definovanému cíli projektu musí odpovídat konkrétní výsledky projektu a způsob jejich předání a zpracování. Definice cíle odpovídá na základní otázky: Co? Do kdy? Maximální rozsah je 800 znaků. 1.13. Cíle řešení projektu v anglickém jazyce Obsahově musí odpovídat cílům řešení projektu uvedeným v bodě 1.12, v anglickém jazyce. Maximální délka je 800 znaků. 1.14. Klíčová slova v původním jazyce Uveďte klíčová slova vystihující řešení projektu. Při vyplňování klíčových slov se doporučuje používat v maximální míře termíny, které se běžně vyskytují v renomovaných informačních zdrojích. Jako klíčové slovo je možné použít i sousloví (několik slov oddělených mezerami). Jednotlivé výrazy (klíčová slova) oddělujte středníkem. Maximální délka 254 znaků. Tři základní klíčová slova (komercializace výsledků výzkumu a vývoje; proof-of-concept; systém komercializace) jsou již předvyplněna. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 11 (CELKEM 29) 1.15. Klíčová slova v anglickém jazyce Obsahově musí odpovídat klíčovým slovům uvedeným v bodě 1.14, v anglickém jazyce. Jednotlivé výrazy (klíčová slova) oddělujte středníkem. Tři základní klíčová slova (commercialization of research and development; proof-of-concept; commercialization system) jsou již předvyplněna. Maximální délka 254 znaků. 1.16. Výsledky a výstupy projektu Výsledek projektu závisí na výsledcích budoucích dílčích projektů. Pokuste se v tomto bodě odhadnout očekávané druhy výsledků projektu a jejich počet. Pro daný výsledek zvolte jeho druh dle databáze Rejstřík informací o výsledcích (RIV), který je dostupný na www.vyzkum.cz, a připojte předpokládaný počet dosažených výsledků. Návrh projektu musí zahrnovat dosažení druhů podporovaných výsledků aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací definovaných v programu GAMA: P – počet patentů; G – počet technicky realizovaných výsledků – prototyp, funkční vzorek; Z – počet poloprovozů, ověřených technologií; R – počet softwarů; F – počet průmyslových a užitných vzorů; 0 - Ostatní výsledky („Ostatní výsledky“ jsou takové výsledky, které nesplňují definice ostatních druhů výsledků výzkumu, experimentálního vývoje a inovací) - počet zkušebních sérií - počet materiálů s ověřenými vlastnostmi - počet metodik s ověřenými vlastnostmi - počet uzavřených licenčních smluv - počet založených start-up společností Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 12 (CELKEM 29) - počet založených spin-off společností - počet dalších uzavřených smluv souvisejících s transferem duševního vlastnictví v oblasti výzkumu - PZ/ZZ Výstupem daného roku mohou být jak výsledky uznávané v RIV, tak výstupy v kategorii “ostatní výsledky”. Povinným výstupem každého roku je průběžná, resp. závěrečná zpráva z řešení projektu. Alespoň jednoho z výše uvedených výsledků musí být dosaženo při ukončení řešení dílčího projektu, tedy k datu uvedeném v bodě 1.7.2. Dalších výsledků projektu může být dosaženo i v rámci dlouhodobé implementace pozitivně vyhodnocených ukončených dílčích projektů. Z toho důvodu Vás žádáme o sdělení konkrétního praktického dopadu pozitivně vyhodnocených ukončených dílčích projektů po dobu tří let od ukončení dílčího projektu. Toto pole je možné vyplnit až po uvedení bodů 1.7.1. a 1.7.2. 1.17. Národní priority V souladu s Národními prioritami orientovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací byla navržena řada systémových opatření, jejichž realizace je významným předpokladem naplnění stanovených národních prioritních cílů. Program GAMA naplňuje dvě konkrétní systémová opatření. Zařaďte svůj návrh projektu nejméně pod jedno systémové opatření, jemuž návrh projektu nejvíce odpovídá: 5.2.3. Podporovat inovační proces jako celek Ke zlepšení efektivity využívání nových poznatků VaVaI v praxi je nutné podporovat zejména projekty, které zahrnují celý inovační cyklus, tj. od základního výzkumu, přes aplikovaný výzkum, experimentální vývoj až po využití nových poznatků v inovacích. Tímto způsobem zároveň dojde k zefektivnění činnosti výzkumných organizací a rozvoji jejich spolupráce s aplikační sférou, včetně vyššího zapojení podniků do výzkumu. 5.2.4. Posílit spolupráci mezi akademickým výzkumem, vysokými školami, aplikovaným výzkumem a aplikační sférou Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 13 (CELKEM 29) Ve všech nástrojích na podporu VaVaI je nutné rozvíjet a podporovat vazby mezi univerzitami a akademickými výzkumnými ústavy, výzkumnými organizacemi, kde je realizován aplikovaný výzkum, a aplikační sférou, což přispěje k účinnějšímu propojení základního výzkumu, aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací. K lepší provázanosti by měla přispět i úprava pravidel pro Dlouhodobý koncepční rozvoj výzkumných organizací na základě hodnocení jimi dosažených výsledků. V relevantních programech lze jako kritérium pro hodnocení projektů využít podíl soukromých prostředků získaných na jejich spolufinancování. 1.17.1 Národní priority orientovaného výzkumu – poznámka Popište, jakým způsobem naplňuje návrh projektu systémové opatření Národních priorit orientovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací uvedených v bodě 1.17. Maximální délka jednoho popisu je 500 znaků. 1.18. Oborové zaměření projektu dle CZ-NACE Vyberte možnost, která odpovídá zaměření dílčího projektu uchazeče. Tyto údaje poskytovatel povinně předává Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. 1.19. Předmět řešení návrhu projektu Jedná se o samotnou činnost uchazeče jako příjemce, která vede k dosažení deklarovaných výsledků a cílů projektu. Předmět může např. vypadat takto: „podpora procesů komercializace výsledků výzkumu a vývoje” nebo “identifikace komerčního potenciálu výsledků výzkumu a vývoje” aj. Maximální délka je 200 znaků. 2. PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU 2.1 Představení projektu Představte stručně návrh projektu. Shrňte způsob naplnění cíle programu, tj. podpořit a významně zefektivnit transformaci výsledků výzkumu a vývoje, dosažených ve výzkumné organizaci do podoby praktické aplikace umožňující jejich komerční využití a podpořit tak jejich zavedení do praxe. Maximální délka je 800 znaků. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 14 (CELKEM 29) 2.2. Rizika dosažení cíle projektu Uveďte významná rizika, která ohrožují dosažení cíle projektu definovaného v bodě 1.12. Ohodnoťte riziko dosažení cíle dle jeho významu (velmi významné – významné) a toto riziko popište. Navrhněte také způsoby eliminace anebo snížení dopadu identifikovaného rizika. Maximální délka je 800 znaků. 3. SYSTÉM KOMERCIALIZACE 3.1. Systém komercializace a jeho výsledky 3.1.1. Popis systému komercializace Popište stručně, jakým způsobem jsou zabezpečeny všechny fáze procesu transferu technologií uchazeče, který zahrnuje mimo jiné následující činnosti: - identifikace duševního vlastnictví a zhodnocení jeho využitelnosti; - administrativní zajištění jeho obchodovatelnosti; - zajištění právní ochrany duševního vlastnictví; - dojednání konkrétních smluvních podmínek s uživatelem duševního vlastnictví; - zajištění právního servisu při uzavírání smlouvy, jež zabezpečuje ochranu duševního vlastnictví; - provádění všech určených aktivit nezbytných pro celý proces komercializace. Tento systém komercializace je zpravidla uveden ve vnitřní směrnici uchazeče. Maximální délka je 800 znaků. 3.1.2. Dosavadní zkušenosti s managementem znalostí Popište dosavadní zkušenosti uchazeče s tvorbou a managementem znalostí a duševního vlastnictví. 3.1.3. Popis rozdělení příjmů z komercializace Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 15 (CELKEM 29) Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte tomuto bodu zvýšenou pozornost, přiložení správného dokumentu bude součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže. 3.1.4. Příjmy z komercializace za poslední 3 roky Uveďte příjmy z komercializace výsledků výzkumu a vývoje uchazeče za poslední tři kalendářní roky (fiskální roky), jejichž účetní uzávěrka je uzavřena. Za příjmy z komercializace výsledků jsou považovány zejména příjmy z prodeje licencí (licenční smlouvy), ze smluvního výzkumu, vzdělávacích kurzů pro aplikační sféru, z poskytování služeb konzultace a poradenství a příjmy generované spin-off/start-up společnostmi. Pokud uzávěrka za předchozí rok není k dispozici, uveďte alespoň za dva předcházející uzavřené roky s odhadem roku 2013. V případě, že některou z výše uvedených aktivit uchazeč nevykonává nebo z ní v příslušném roce žádné příjmy neplynuly, zadejte nulu. 3.2. Financování systému komercializace a výzkumné kapacity 3.2.1. Financování systému komercializace Popište v tomto bodě způsob financování systému komercializace uchazeče. Systém komercializace výzkumné organizace by měl mít v dostatečné míře zajištěn své financování. Mezi náklady komercializace výzkumu a vývoje patří například provozní náklady na činnost pracoviště managementu znalostí (např. centra technologického transferu), náklady na externí služby, marketingové aktivity, management ochrany duševního vlastnictví, zakládání spin-off společností aj. Pro pokrytí těchto nákladů by systém komercializace výzkumu a vývoje měl využívat nejen nástroje financované z veřejných zdrojů (národní programy, evropské Strukturální fondy), ale i vyvíjet aktivity pro vytváření vlastních finančních zdrojů, např. fondů pro komercializaci. V případě zapojení dvou a více uchazečů, systém automaticky přepíše text z bodu 6.1.1.1.1., kde další účastník vymezí svou činnost spojenou se systémy komercializace a vzájemnou návaznost na způsob financování hlavního uchazeče. Maximální délka je 800 znaků, doporučený rozsah cca poloviční. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 16 (CELKEM 29) 3.2.2. Počet výzkumných pracovníků Počet výzkumných pracovníků uchazeče dle definice ČSÚ. Výzkumnými pracovníky se rozumí ti pracovníci, kteří se zabývají nebo řídí projekty zahrnující koncepci nebo tvorbu nových znalostí, výrobků, procesů, metod a systémů. Jedná se převážně o zaměstnance, kteří jsou podle klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) zařazeni do hlavní třídy 2 (Specialisté). Mezi výzkumné pracovníky se nezahrnují techničtí pracovníci v rámci výzkumu a vývoje a ostatní pracovníci ve výzkumu a vývoji. Techničtí a odborní pracovníci v rámci výzkumu a vývoje uskutečňují vědecké a technické úkoly, aplikují koncepty a provozní metody, a to obvykle za dohledu výzkumných pracovníků. Mezi technické a odborné pracovníky patří i pomocníci výzkumných pracovníků, kteří sice plní zadané výzkumné úkoly, ale sami o sobě nevytvářejí či nerozšiřují stávající znalosti (nejsou uváděni jako spoluautoři výsledku). Ostatní pracovníci ve výzkumu a vývoji se podílejí nebo jsou začleněni do výzkumných a vývojových činností (např. řemeslníci, sekretářky a úředníci). Jsou zde zahrnuti i manažeři a administrativní pracovníci, jejichž činnosti jsou přímou službou výzkumu a vývoji. Maximální délka je 300 znaků. 3.3. Vazba na podniky a infrastrukturu VaVaI 3.3.1. Vazba uchazeče na infrastrukturu VaVaI Uveďte, zda se uchazeč účastní či v posledních 3 letech účastnil projektu na vybudování infrastruktury či velké infrastruktury VaVaI v ČR (podporovaného z Prioritní osy 1 a 2 Operačního programu Výzkum, vývoj a inovace nebo z programu Centra Kompetence Technologické agentury ČR aj.). Uveďte, o jakou infrastrukturu se jedná. Objasněte, zda a jak tato vazba přispívá k tvorbě komercializovatelných výsledků výzkumu a vývoje u uchazeče. Maximální délka je 800 znaků. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 17 (CELKEM 29) 3.3.2. Dosavadní spolupráce s podniky Popište stručně dosavadní spolupráci s podniky, zejména spolupráci, která vede k využití výsledků výzkumu a vývoje. Uveďte, zda spolupráce probíhá na základě dlouhodobých či krátkodobých kontaktů. Maximální délka je 800 znaků, doporučený rozsah je poloviční. 4. ŘÍZENÍ PROJEKTU 4.1. Člen Rady pro komercializaci Rada pro komercializaci musí být minimálně pětičlenným orgánem, složeným ze zástupců výzkumných organizací, zástupců aplikační sféry (podniky) a zástupců finanční sféry (banky, fondy rizikového kapitálu apod.). Zástupci výzkumných organizací smí tvořit maximálně 50 % členů Rady pro komercializaci. 4.1.1. Tituly před jménem Např. Bc., Mgr., Ing., RNDr., JUDr., MUDr., PaedDr., doc., prof., aj. 4.1.2. Jméno 4.1.3. Příjmení 4.1.4. Tituly za jménem Např. CSc., DrSc., Ph.D., MBA, atd. 4.1.5. Sféra, za kterou je člen nominován Vyberte sféru, za kterou je člen Rady pro komercializaci nominován. 4.1.6. Relevantní praxe Shrňte dosavadní pracovní zkušenosti či specializaci tohoto člena Rady pro komercializaci ve vztahu ke sféře, za kterou je tento člen nominován. Maximální délka je 300 znaků. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 18 (CELKEM 29) 4.2. Způsob zajištění nezávislosti členů Rady pro komercializaci Stručně popište jakým způsobem je zajištěna nezávislost členů Rady pro komercializaci. Zaměřte se na dodržení podmínky programu GAMA uvedené v Zadávací dokumentaci, že člen Rady pro komercializaci se nesmí účastnit jakéhokoliv rozhodování o dílčím projektu, vůči kterému je podjatý, zejména o takovém dílčím projektu, ve kterém má majetkové nároky (přímý beneficient) nebo je členem řešitelského týmu. Maximální délka je 400 znaků. Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte přiložení správného dokumentu a zadání přesného místa v dokumentu zvýšenou pozornost, neboť bude součástí splnění formálních náležitostí veřejné soutěže 4.3. Pracoviště managementu znalostí 4.3.1. Způsob zapojení pracoviště managementu znalostí do systému komercializace Prokažte ustanovení odpovědné osoby nebo existenci oddělení či pobočky uchazeče, která provádí management znalostí v minimálním rozsahu uvedeném v programu GAMA. Stručně popište, jakým způsobem je pracoviště managementu znalostí zapojeno do systému komercializace uchazeče. Osvětlete také rozsah jeho působnosti v návrhu projektu. Maximální délka je 800 znaků. Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, jmenovací listinu, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte přiložení správného dokumentu zvýšenou pozornost, neboť bude součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže. 4.3.2. Prokázání zkušeností pracoviště managementu znalostí Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 19 (CELKEM 29) Uveďte názvy a stručnou charakteristiku max. pěti projektů (aktivit) v administraci pracoviště managementu znalostí, které reprezentují jeho dosavadní zkušenosti s komercializací. Uvedené projekty (aktivity) by měly prokázat, že pracoviště managementu znalostí disponuje dostatečnými zkušenostmi pro vykonávání aktivit spojených s realizací dílčích projektů dle podmínek podprogramu 1 programu GAMA. Zaměřte se rovněž na aktivity spojené s managementem ochrany duševního vlastnictví. Příklad.: aktivity vůči podnikům a uživatelům výsledků výzkumu a vývoje v souvislosti s využíváním duševního vlastnictví; identifikace poznatků s možným komerčním potenciálem, provedení jejich evaluace a zajištění aktivit souvisejících s ochranou duševního vlastnictví; zajišťování smluvních vztahů týkajících se transferu technologií či správa licenčních smluv; šíření výsledků výzkumu a vývoje mezi potenciální uživatele; realizace zakládání a rozvoje technologicky založených firem, včetně spin-off firem. Maximální délka je 800 znaků. 4.3.3. Členové pracoviště managementu znalostí 4.3.3.1. Tituly před jménem Např. Bc., Mgr., Ing., RNDr., JUDr., MUDr., PaedDr., doc., prof., atd. 4.3.3.2. Jméno 4.3.3.3. Příjmení 4.3.3.4. Tituly za jménem Např. CSc., DrSc., Ph.D., MBA, atd. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 20 (CELKEM 29) 4.3.3.5. Vzdělání Uveďte nejvyšší dosažené vzdělání. Maximální délka je 300 znaků. 4.3.3.6. Relevantní praxe Uveďte relevantní praxi související s transferem technologií a ochranou duševního vlastnictví. Maximální délka je 500 znaků. 4.4. Koncepce podpory „proof-of-concept“ dle požadavků programu GAMA 4.4.1. Popis navrženého způsobu výběru dílčích projektů Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte přiložení správného dokumentu a zadání přesného místa v dokumentu zvýšenou pozornost, neboť bude součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže. 4.4.2. Popis navrženého způsobu schvalování a kontroly dílčích projektů Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte přiložení správného dokumentu a zadání přesného místa v dokumentu zvýšenou pozornost, neboť bude součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže. 5. PLÁN UDRŽITELNOSTI AKTIVIT „PROOF-OF-CONCEPT“ 5.1. Předpokládaný počet dílčích projektů zahájených v daném roce Udejte předpokládaný počet dílčích projektů v každém roce trvání projektu. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 21 (CELKEM 29) 5.2. Očekávané obory dílčích projektů Uveďte obory, ve kterých očekáváte dílčí projekty. Obory není třeba uvádět dle CEP, lze uvést např. nanotechnologie, aplikovaná kybernetika, kloubní náhrady apod. Maximální délka je 300 znaků. 5.3. Způsob sledování ukončených dílčích projektů Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte přiložení správného dokumentu a zadání přesného místa v dokumentu zvýšenou pozornost, neboť bude součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže. 5.4. Systém financování „proof-of-concept“ aktivit po ukončení projektu Odkažte se na přílohu, která tento popis dokládá, a vložte tuto přílohu návrhu projektu v části 8 a označte jej v rolovacím menu v tomto bodě. Zadejte např. vzor smlouvy, relevantní část směrnice, kde lze tuto problematiku v dokumentu dohledat (např. stránku, odstavec, kapitolu apod.). Věnujte přiložení správného dokumentu a zadání přesného místa v dokumentu zvýšenou pozornost, neboť bude součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže. 6. UCHAZEČI PROJEKTU 6.1.1. Identifikační údaje uchazeče Uchazečem projektu může být vždy jen jeden hlavní příjemce a libovolný (tj. i žádný) počet dalších účastníků. Pro každého uchazeče musíte doplnit podrobné údaje. 6.1.1.1. Role uchazeče na projektu Uchazečem projektu může být vždy jen jeden hlavní příjemce a libovolný (tj. i žádný) počet dalších účastníků. Pro každého uchazeče musíte doplnit podrobné údaje. 6.1.1.1.1. Vymezení činnosti dalšího účastníka v projektu Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 22 (CELKEM 29) V případě zapojení dalších účastníků do návrhu projektu objasněte jejich úlohu/zapojení do návrhu projektu. V případě zapojení dvou a více uchazečů, popište i jejich systémy komercializace a vzájemnou návaznost na způsob financování hlavního uchazeče. Maximální délka je 500 znaků. 6.1.1.2. IČ Je jednoznačnou identifikací organizace a musí vždy obsahovat 8 znaků - číslic např. 00020478. Načtená data prosím zkontrolujte a případně zeditujte. Uchazeč se sídlem mimo ČR vyplní toto pole samými nulami. 6.1.1.3 Obchodní jméno Vyplňte obchodní jméno, název uchazeče přesně podle platných dokumentů. Maximální délka 300 znaků. 6.1.1.4. Organizační jednotka Organizační jednotka uchazeče podílejícího se na řešení projektu. Vyplňujte, pouze pokud je relevantní. 6.1.1.5. Kód organizační jednotky Vyplňte kód organizační jednotky uchazeče podílejícího se na řešení projektu. Vyplňujte pouze, pokud je relevantní. 6.1.1.6. Zařazení subjektu podle jeho právní formy Výběr právní formy uchazeče dle uvedené nabídky. Jinou právní formu nelze vyplnit. NAD – Nadace (zákon č. 227/1997 s Sb., o nadacích a nadačních fondech a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů) OCS – Organizace cizího státu OPS – Obecně prospěšná společnost (zákon č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech) Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 23 (CELKEM 29) OSS – Organizační složka státu podle zákona č. 219/2000 Sb. PON – Jiná právnická osoba (tj. právnická osoba nezařaditelná podle předcházejících kódů) POO – Právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku (§ 2 odst. 2 písm. a) a § 27) SPO – Státní příspěvková organice (zákon č. 219/2000 Sb.) USC – Územně samosprávní celek VVI – Veřejná výzkumná instituce (zákon č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích) VVS – Veřejná nebo státní vysoká škola (zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů ZPS – Zájmové sdružení právnických osob (§ 20f až § 21 občanského zákoníku) 6.1.1.7. Typ výzkumné organizace Je nutné zařazení organizace do uvedených možností. VVS - veřejná vysoká škola AV ČR - Akademie věd ČR ostatní VVI - veřejná výzkumná instituce mimo AV ČR ostatní VO - výzkumná organizace mimo VVS a VVI 6.1.2. Statutární orgán uchazeče Uveďte člena statutárního orgánu, která je osobou oprávněnou jednat jménem či za uchazeče či za dalšího účastníka, s podpisovým právem za výzkumnou organizaci dle přiloženého výpisu z Obchodního rejstříku, Živnostenského rejstříku, zakládací listiny, zřizovací listiny), tj. zda mají podpisové právo za výzkumnou organizaci. Osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče/dalšího účastníka je člen statutárního orgánu. 6.1.2.1. Tituly před jménem Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 24 (CELKEM 29) Např. Bc., Mgr., Ing., RNDr., JUDr., MUDr., PaedDr., doc., prof., atd. 6.1.2.2. Jméno 6.1.2.3. Příjmení 6.1.2.4. Tituly za jménem Např. CSc., DrSc., Ph.D., MBA, atd. 6.1.2.5. Telefon 6.1.2.6. E-mail 6.1.3. Osoby s podílem v právnické osobě uchazeče Vyplňte všechny osoby (společníky), kteří mají majetkovou účast na základním kapitálu právnické osoby uchazeče, jenž podává návrh projektu do veřejné soutěže (např. v případě společnosti s ručením omezený společníky v s.r.o., u akciové společnosti akcionáře a.s., apod.). Vyplnění všech údajů za uvedenou položku je povinné. Pokud však z povahy právní formy konkrétního uchazeče vyplývá, že za danou položku údaje nemá, tuto nevyplňuje. Pro přidání nové osoby s podílem v právnické osobě uchazeče stiskněte tlačítko "Přidat". 6.1.3.1. Jméno/Název právnické osoby 6.1.3.2. Rodné číslo/ IČ 6.1.4. Údaje o majetkových účastech uchazeče v jiných právnických osobách a jejich výše Uveďte název (ve formě zapsané v obchodním rejstříku) a IČ všech právnických osob, ve kterých má vaše právnická osoba (firma/společnost) vlastnický podíl a uveďte zároveň jeho výši v procentech. Vyplnění všech údajů za uvedenou položku je povinné. Pokud však z povahy právní formy konkrétního uchazeče vyplývá, že za danou položku údaje nemá, tuto nevyplňuje. Pro přidání nové osoby s podílem v právnické osobě uchazeče stiskněte tlačítko "Přidat". 6.1.4.1. Název právnické osoby Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 25 (CELKEM 29) Název ve formě zapsané v obchodním rejstříku apod. 6.1.4.2. IČ V případě českého formátu IČ musí vždy obsahovat 8 znaků - číslic. Př. 00020478. Uchazeč se sídlem mimo ČR vyplní toto pole samými nulami. 6.1.4.3. Výše podílu v % Uveďte výši podílu v právnické osobě uvedené v bodě 6.3.1. 6.1.5. Údaje o právnických osobách, s nimiž je uchazeč v koncernu (holdingu) nebo s nimi má uzavřenou smlouvu o převodu zisku Uveďte název všech právnických osob (ve formě zapsané v obchodním rejstříku) a IČ (firmy/společnosti) nebo ekvivalent IČ u zahraničních právnických osob, se kterými jste v obchodním vztahu, a které mají z vašeho podnikání nebo jiné výdělečné činnosti prospěch, který je odlišný od prospěchu, který by byl získán mezi nezávislými osobami v běžných obchodních vztazích za stejných nebo obdobných podmínek. Jedná se např. o skutečnost, kdy je uchazeč členem koncernu (holdingu), nebo má uzavřenou smlouvu o převodu zisku s jinou společností dle § 190a Obchodního zákoníku. Vyplnění všech údajů za uvedenou položku je povinné. Pokud však z povahy právní formy konkrétního uchazeče vyplývá, že za danou položku údaje nemá, tuto nevyplňuje. Pro přidání nového údaje o právnických osobách stiskněte tlačítko "Přidat". 6.1.5.1. Název právnické osoby Název ve formě zapsané v obchodním rejstříku apod. 6.1.5.2. IČ V případě českého formátu IČ musí vždy obsahovat 8 znaků - číslic. Př. 00020478. Uchazeč se sídlem mimo ČR vyplní toto pole samými nulami 6.2. Manažerský tým projektu 6.2.1. Popis způsobu řízení projektu Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 26 (CELKEM 29) Popište, jakým způsobem bude zajištěno řízení projektu. V případě dalšího účastníka/ů popište také způsob koordinace. Maximální délka 800 znaků, doporučený rozsah cca poloviční. 6.2.2. Členové manažerského týmu 6.2.2.1. Role člena manažerského týmu projektu V manažerském týmu projektu mohou jeho členové vykonávat dvě role: a) Manažer projektu je fyzická osoba odpovědná za komunikaci mezi poskytovatelem a příjemcem, řízení návrhu projektu, jeho koordinaci, dohled nad plněním harmonogramu prací, apod. Manažer projektu musí být s hlavním příjemcem v pracovněprávním vztahu nebo musí na základě udělené podpory tento vztah vzniknout. Po uzavření smlouvy o poskytnutí podpory nebo vydání rozhodnutí o poskytnutí podpory bude hlavnímu příjemci odpovědný za celkovou úroveň řešení projektu. Osoba manažera projektu může být členem interního pracoviště managementu znalostí. Projekt může mít právě jednoho manažera projektu. b) Člen manažerského týmu projektu, který se podílí na řešení projektu. Člen manažerského týmu projektu musí být s hlavním příjemcem v pracovněprávním vztahu nebo musí na základě udělené podpory tento vztah vzniknout. Člen manažerského týmu projektu může být členem interního pracoviště managementu znalostí. 6.2.2.2. Tituly před jménem Např. Bc., Mgr., Ing., RNDr., JUDr., MUDr., PaedDr., doc., prof., atd. 6.2.2.3. Jméno 6.2.2.4. Příjmení 6.2.2.5. Tituly za jménem Např. CSc., DrSc., Ph.D., MBA, atd. 6.2.2.6. Rodné číslo Rodné číslo uveďte bez lomítka. 6.2.2.7. Státní příslušnost Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 27 (CELKEM 29) 6.2.2.8. Telefon 6.2.2.9. Mobilní telefon 6.2.2.10. E-mail 6.2.2.11. Stěžejní vykonávané činnosti při řešení hlavního projektu Uveďte hlavní činnosti, za které bude osoba v projektu odpovědná. Maximální délka 800 znaků. 7. FINANČNÍ PLÁN/NÁKLADY - Závazné parametry Veškeré částky se uvádějí v korunách (nikoliv v tisících). Náklady dílčích projektů Uveďte součet celkových očekávaných nákladů dílčích projektů v jednotlivém roce. Náklady řízení projektu Náklady řízení dílčího projektu jsou stanoveny do maximální výše na 6 % nákladů na dílčí projekty v příslušném roce. Jedná se vždy o 6 % ze schválených nákladů dílčích projektů. Celkové náklady projektu Jedná se o součet nákladů dílčích projektů a nákladů na řízení projektu v daném roce. Částka se vypočte automaticky. 8. PŘÍLOHY ZA PROJEKT 8.1. Seznam dokumentů nutných pro doložení deklarovaných informací v návrhu projektu. Seznam dokumentů nutných pro doložení deklarovaných informací v návrhu projektu. Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 28 (CELKEM 29) Přesný počet příloh není stanoven, je ovšem nezbytné požadované informace v některém z vnitřních předpisů/dokumentů doložit (tzn., pokud budou např. všechny požadavky programu GAMA doložitelné ve dvou dokumentech, přílohy postačí dvě). Přílohy v tomto bodě přikládejte ve formátu PDF, které bylo vytvořené z textového editoru a dá se v něm vyhledávat. Nascanované PDF přikládejte ve výjimečných případech. Je rovněž důležité, aby dokumenty dokládaly dodržení minimálních požadavků definovaných v programu GAMA a byly již schválené příslušným orgánem před podáním návrhů projektu do 1. veřejné soutěže programu GAMA. Součástí kontroly splnění formálních náležitostí veřejné soutěže je doložení těchto dokumentů: - Vnitřní předpis/předpisy, které upravují funkci komplexního systému pro využití výsledků výzkumu a vývoje, včetně ochrany duševního vlastnictví. - Dokument popisující rozdělení příjmů z komercializace. - Dokument, ze kterého vyplývá existence rozhodovacího orgánu uchazeče, tzv. Rady pro komercializaci. (Dokument by měl mj. obsahovat popis procesu výběru člena Rady pro komercializaci, především pro případ nutnosti jejího rozšíření či výměny členů v průběhu trvání projektu. Dále by mělo být zřejmé, jakým způsobem je Rada pro komercializaci zapojena do systému komercializace uchazeče, a jak bude zajištěna nezávislost členů při rozhodování o dílčích projektech - přímý beneficient.). - Dokument, ze kterého vyplývá ustanovení fyzické nebo právnické osoby (interního či externího), útvaru nebo pobočky uchazeče, která pro Vaši výzkumnou organizaci zajišťuje fáze procesu transferu technologií. (Dokument by měl mj. obsahovat popis zapojení pracoviště managementu znalostí do systému komercializace.) V případě externího pracoviště managementu znalostí doložte smlouvu. - Koncepce podpory „proof-of-concept“ z podprogramu 1 programu GAMA. (Dokument by měl mj. obsahovat popis navrženého způsobu výběru dílčích projektů a popis navrženého způsobu schvalování a kontroly dílčích projektů.). Číslo formuláře: F-055 Verze: 1 STRANA 29 (CELKEM 29) - Plán na udržitelnost aktivit „proof-of-concep“t minimálně po dobu pěti let po ukončení projektu. (Dokument by měl mj. obsahovat popis toho, kdo bude za sledování ukončených dílčích projektů odpovědný, způsob a zdroje financování případného dalšího výzkumu a vývoje a dalších marketingových aktivit. Dále popis aktivit, které plánuje uchazeč vyvíjet pro vytváření vlastních finančních zdrojů pro financování systému komercializace. Koncepce by měla věrohodným způsobem popisovat plán postupného nahrazování objemu finanční podpory aktivit „proof-ofconcept“ z prodprogramu 1 programu GAMA z vlastních zdrojů/příjmů.).