Sociální sítě a jejich využití ve veřejné správě Mgr. Jan Mandys, Ph.D., Ing. Jana Školudová, DiS. Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní XV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách 22. 6. 2012 Valtice Sociální sítě z jiného pohledu Sociální sítě – sociální interakce = vzájemné působení= vzájemné působení Normální život by byl nepředstavitelný, kdybychom museli o každé rutinní činnosti přemýšlet.Normální život by byl nepředstavitelný, kdybychom museli o každé rutinní činnosti přemýšlet. Potřeby klientů – formulace a řešení konkrétních zakázek Tvorba analýz a koncepcí, alokace veřejných zdrojů Rozvoj organizace nebo instituce, lidské zdroje Sociální sítě ve veřejné správě: 1.Evropský parlament profil na Facebooku 2.Ministerstvo obrany České republiky 3.Hasičský záchranný sbor ČR 4.Ministerstvo Vnitra ČR pořádá různé workshopy ohledně sociálních sítí: Evropě je 41,7 miliónu uživatelů s tím, že za loňský počet vzrostl jejich počet o 35 %. V roce 2012 by dle odhadů měl počet příznivců sociálních sítí přesáhnout 100 miliónů – není to moc bezpečné 5.„eGovernment“ Přehled počtu příznivců jednotlivých krajských měst na sociální síti Facebook Z rozeslaných 200 dotazníků se do výzkumu zapojilo 125 jedinců. Celkem 28 otázek. Z čehož 15 otázek je uzavřených (4 se týkají tvrdých dat), 5 polootevřených a 6 otázek otevřených. Do konceptu otázek jsme zařadili 2 postojové otázky. Výzkumný soubor šetření tvořilo 8 podnikatelů/marketérů. Do cílové skupiny jsme zařadili podnikatele/marketéry v ČR, kteří využívají sociální Přínos sociálních sítí – zkušenosti uživatelů a zkušenost marketérů skupiny jsme zařadili podnikatele/marketéry v ČR, kteří využívají sociální sítě v rámci podnikání. Celkem 36 otázek. Z čehož 21 otázek je uzavřených (5 se týká tvrdých dat), 8 polootevřených a 6 otázek otevřených. Do konceptu jsme zařadili 1 postojovou otázku. Doplněno o rozhovor s pracovníkem Social Media Agentury. •Větší možnost ve využití Public Relations. •Zviditelnění služeb, akcí, novinek, zajímavostí, produktů apod. •Budování dobrého jména, dlouhodobých vztahů a důvěry. •Možnost oslovení nových i stávajících uživatelů (fanoušků). •Účinná reklama zaměřená na cílovou skupinu (hypertargeting). •Interaktivní komunikace. •Vytvoření přátelské a otevřené atmosféry s uživateli. Proč má mít veřejná správa svůj profil na sociální síti? •Vytvoření přátelské a otevřené atmosféry s uživateli. •Lepší porozumění uživatelů, jejich zvyklostem a měnících se potřeb, přání. •Usnadňuje uživatelům získávat informace, které opravdu potřebují a chtějí. •Existence profiluje redukce náklady na propagaci, distribuci informací •Možnost měření úspěšnosti pomocí analytických a statistických nástrojů. !!! SOCIÁLNÍ SÍŤ VŠAK NENÍ POUZE PROFIL NA FACEBOOKU A PODOBNĚ !!! Děkuji za pozornost Mgr. Jan Mandys, Ph.D. Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní Ústav správních a sociálních věd Studentská 95, 532 10 Pardubice Tel: (+ 420) 466 036 171 E- mail: jan.mandys@upce.cz