Adaptace - proces nástupu nového zaměstnance Tato metodika popisuje aktivity, které je nutné v souvislosti s nástupem nového zaměstnance realizovat, a to včetně orientačního harmonogramu a zodpovědností v rámci daného procesu. Odkazuje také na materiály, které adaptační proces doplňují a je vhodné je použít. Kdo Co Kdy Ve spolupráci s: Personální Telefonický kontakt s novým zaměstnancem - Potvrzení přijetí a data nástupu - Domluva termínu podpisu smlouvy - Jaké dokumenty je potřebné před nástupem vyplnit a doručit na HR - Kdy a kam se první den dostavit a kde se hlásit - Jak se dopravit, kde případně zaparkovat - Program pro první dny Před nástupem Personální Uzavření pracovní smlouvy Personální administrativa - Popis práce - Mzda - Pracovní doba, docházka - Pravidla oblékání - Zákonná školení - Interní předpisy/postupy - Dokumenty pro HR Před nástupem /v den nástupu Personální Předání brožury a kontrolního listu novému zaměstnanci Před nástupem – link na web/v den nástupu Personální Předání podkladů pro vstupní lékařskou prohlídku Před nástupem Personální Odeslání zaměstnance na focení na zaměstnaneckou kartu V den nástupu/??? Personální Vygenerování a předání zaměstnanecké karty Do X dnů po nástupu Personální Vyplnění Prohlášení poplatníka daně z příjmu FO a domluva na poskytnutí dokladů potřebných pro výpočet mzdy V den nástupu Mzdová účtárna Personální a/nebo vedoucí Vygenerování a předání hesla do PC a informačních systémů MU V den nástupu Personální a/nebo vedoucí Zajištění speciálních aplikací/systémů a přístupových práv do interních systémů ESF/MU Před nástupem CIKT/RMU/UVT Personální a/nebo vedoucí BOZP školení V den nástupu Správa budov Personální a/nebo vedoucí Informování o nástupu nového zaměstnance vedoucí jednotlivých pracovišť (kde relevantní) Před nástupem/v den nástupu Vedoucí Příprava pracovního místa (kancelář, stůl, židle) Před nástupem Tajemník/Správa budov PC, notebook, telefon, mobil Před nástupem CIKT/Správa budov Klíče (jsou-li potřeba) Před nástupem Správa budov Vedoucí Kancelářské potřeby Před nástupem Ekonomické oddělení Vedoucí Seznámení s pracovišti/kolegy V den nástupu Vedoucí Školení na interní systémy (IS/Magion/Umbraco) – bude-li zaměstnanec pro výkon své práce potřebovat Před nástupem (domluva) Děkanát/RMU/CIKT apod. Vedoucí Vyhodnocení zkušební doby Nastavení cílů a plánu rozvoje do konce roku Cca 1 týden před ukončením ZK Personální Hodnocení adaptace 1 týden po ukončení ZK Podpůrné materiály Co HR Nadřízený Buddy Nováček Adaptace – metodika x x Kontrolní list - vedoucí x x Kontrolní list – nový zaměstnanec x Brožura pro nové zaměstnance x Tipy pro první dny x Cíle pro adaptační období x x Dotazník – vyhodnocení adaptace x * Podpůrné materiály jsou uloženy na sdíleném disku V:/HR Award/Adaptace a zaměstnaneckém portále portal.muni.cz/