Investice do rozvoje vzdělávání Č.J: 8856 /2008 - 41 ČR - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ŘÍDÍCÍ ORGÁN OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST (DÁLE OP VK) vyhlašuje VÝZVU k předkládání žádostí individuálních projektů ostatních o finanční podporu z OP VK, Prioritní osy 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj, oblast podpory 2.2 - Vysokoškolské vzdělávání 1. Číslo výzvy: Číslo výzvy v informačním systému: 07 2. Program, prioritní osa, oblast podpory: Program: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa programu: 2 - Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblast podpory: 2.2 - Vysokoškolské vzdělávání 3. Cíle programu a cíl prioritní osy programu: Cílem OP VK je rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji. Globálním cílem prioritní osy 2 je inovace v oblasti terciárního vzdělávání směrem k propojení s výzkumnou a vývojovou činností, větší flexibilitě a kreativitě absolventů uplatnitelných ve znalostní ekonomice a k vytvoření komplexních a efektivních nástrojů, které by podporovaly inovační proces jako celek. Globálním cílem oblasti podpory 2.2 je zvýšení kvality a prohloubení diverzifikace vysokých škol s důrazem na požadavky znalostní ekonomiky. 4. Podporované aktivity oblasti podpory 2. 2: Cílem oblasti podpory 2.2 zaměřené na vzdělávání pro praxi na VŠ jsou takové inovace stávajících studijních programů, které povedou k lepšímu uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce. Za tímto účelem je žádoucí průběžně inovovat studijní programy tak, aby byly zaměřeny na prohloubení vnitřní diferenciace a podporu zejména kvalitativního rozvoje studijních programů terciárního vzdělávání, spolupráci škol s podniky a dalšími institucemi z praxe a rozšíření prostupnosti terciárního vzdělávání, tj. aby odpovídaly požadavkům znalostní ekonomiky. Cílem je kromě jiného vytváření provázaných programů vzdělávání v rámci jedné nebo několika vysokých škol, modulární výstavba studijních programů, důraz na přenositelné kompetence absolventů (soft-skills, jazyková vybavenost atd.). Podporované aktivity: · Inovace studijních programů v souladu s požadavky znalostní ekonomiky a potřebami trhu práce prostřednictvím modularizace, rozšiřování nabídky kombinovaného a distančního studia, modernizace didaktických metod, realizace výuky v cizích jazycích, podpory podnikatelského přístupu atd. · Inovace, které přesahují rámec jednoho studijního programu a které zvyšují možnosti mezioborových studií. · Zapojení odborníků z praxe a zahraničí při vytváření a realizaci inovovaných studijních programů. · Podpora praxí a stáží studentů VŠ u budoucích zaměstnavatelů. · Tvorba, zavádění, realizace a vyhodnocování systémů zajišťování kvality. · Zavádění a inovace systémů monitoringu potřeb trhu práce pro absolventy studijních oborů. · Podpora spolupráce VŠ se základními a středními školami v rámci poskytování poradenských služeb a podpory talentovaných žáků. Cílem oblasti podpory 2.2 zaměřené na vzdělávání pracovníků VŠ je nabídnout vzdělávání zaměřené na zvýšení konkurenceschopnosti vysokých škol, jak po stránce vlastní odbornosti nabízené příslušnou institucí, tak i po stránce manažerské. Zároveň je cílem programu i zvýšení odborných kompetencí akademických pracovníků VŠ tak, aby cestou zvyšování jejich odbornosti mohlo dojít ke zvýšení pedagogické a vědecké úrovně vysokých škol, a tím zprostředkovaně i k možnosti nárůstu počtu studentů.Cílem je také podpořit tvorbu kvalitních akademických týmů. Podporované aktivity: · Podpora tvorby týmů. · Podpora intersektorální mobility akademických pracovníků. · Zvyšování manažerských dovedností v oblasti řízení vysokých škol. · Zdokonalování gramotnosti v oblasti ICT u akademických pracovníků a ostatních pracovníků V · Zvyšování jazykových kompetencí u akademických pracovníků a ostatních pracovníků V · Zvyšování odborných kompetencí akademických pracovníků VŠ. · Podpora spolupráce se zahraničními vzdělávacími a vědeckými institucemi, příprava zapojení jednotlivců do mezinárodních projektů a sítí. 5. Cílové skupiny: · studenti VŠ; · zájemci o studium na VŠ; · akademičtí pracovníci VŠ; · ostatní pracovníci VŠ; · pedagogičtí pracovníci základních a středních škol (v případě poskytování poradenských služeb a podpory talentovaných žáků). 6. Typy podporovaných projektů: · Individuální projekty ostatní 7. Oprávnění předkladatelé žádostí o finanční podporu · veřejné vysoké školy, státní vysoké školy a soukromé vysoké školy, kterým byl udělen státní souhlas MŠMT - viz § 39 zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách); ve znění pozdějších předpisů. 8. Partnerství: Žadatelé mohou předkládat návrh projektu samostatně nebo ve spolupráci s partnerskými organizacemi. Partneři žadatele se podílejí na přípravě a realizaci projektu. Oprávněnými partnery pro realizaci projektu jsou jen právnické osoby se sídlem v České republice splňující další kritéria oprávněnosti uvedená v Příručce pro žadatele o finanční podporu z OP VK platné od 30.6.2008. Vyžadováno je, aby příjemce dotace a jeho partneři uskutečnili převážnou část aktivit projektu (alespoň 51 % z celkového rozpočtu). Na zbytek objemu prostředků mohou být uzavřeny smlouvy o dodání zboží nebo služeb. 9. Oprávnění partneři: · vyšší odborné školy, · instituce vědy a výzkumu, · vývojová a inovační centra, · přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy, · kraje, · města a obce, · školy a školská zařízení, · zdravotnická zařízení, · nestátní neziskové organizace, · zaměstnavatelé, profesní organizace zaměstnavatelů, · odborové, zaměstnanecké a oborové profesní organizace, · organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství. 10. Finanční rámec: Forma financování V rámci OP VK bude poskytována podpora formou nevratné finanční pomoci (dotace). Vybraným příjemcům bude poskytnuta zálohová platba ve výši 25% odhadovaných výdajů. Příjemce nebo partner nesmí mít z realizace projektu žádné příjmy. (Příjmem se pro tyto účely rozumí jakákoliv operace zahrnující prodej, pronájem nebo poskytování služeb za úplatu). Na projekt, jemuž byla přiznána finanční podpora z OP VK, nelze čerpat podporu z jiného programu EU nebo ČR. Veřejná podpora · V rámci oblasti podpory 2.2 se nejedná o veřejnou podporu ve smyslu čl. 87 SES. Celková alokovaná částka na danou výzvu: 1 209 000 000 ,- Kč a) Omezení výše finanční podpory na 1 individuální projekt ostatní: · Minimální výše finanční podpory na 1 projekt: 1 000 000 ,- Kč · Maximální výše finanční podpory na 1 projekt: 20 000 000,- Kč b) Míra podpory: · výše finanční podpory na individuální projekt z OP VK dosahuje 100 % způsobilých výdajů projektu (85 % ze zdrojů ESF a 15 % z rozpočtu ČR). 11. Způsobilost výdajů: Z prostředků určených na Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost mohou být financovány pouze způsobilé výdaje. Za způsobilé výdaje se považují výdaje vzniklé nejdříve ode dne vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace z OP VK úspěšnému žadateli. Podrobný výčet způsobilých a nezpůsobilých výdajů projektu je uveden v Příručce pro žadatele o finanční podporu z OP VK, která je dostupná na stránkách www.msmt.cz. a) Křížové financování: V rámci této výzvy je možné v souladu s čl. 34, odst. 2 nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 využívat tzv. „křížového financování“, které představuje úhradu některých výdajů projektů financovaných z ESF, které jsou obvykle způsobilými výdaji pouze v rámci pravidel financování z Evropského fondu pro regionální rozvoj za podmínky, že tyto výdaje jsou nezbytné pro dosažení cílů realizovaných projektů a mají přímou vazbu na tyto projekty. Výdaje spadající do křížového financování musí být způsobilé v souladu s Příručkou pro žadatele o finanční podporu z OP VK. · v rámci této výzvy je umožněno využívat křížového financování do maximální výše 9 % celkových způsobilých výdajů individuálního projektu ostatního. Žadatel je povinen uvést v Žádosti o finanční podporu z OP VK míru využití křížového financování (v části „klíčové aktivity“ a „rozpočet projektu“). Maximální procentuální míra křížového financování ke způsobilým výdajům na schválený individuální projekt ostatní bude závazná, bude uvedena v Rozhodnutí o poskytnutí dotace z OP VK úspěšnému žadateli a bude sledována po celou dobu realizace projektu prostřednictvím žádostí o platbu a monitorovacích zpráv. 12. Kritéria pro výběr individuálních projektů ostatních: Specifická kritéria pro hodnocení individuálních projektů ostatních předložených v této výzvě jsou uvedena v Příloze č. 1 této výzvy. Obecná kritéria jsou definována v Příručce pro žadatele o finanční podporu z OP VK. 13. Doba trvání projektů: Doba trvání realizace projektu je maximálně 36 měsíců od data účinnosti Rozhodnutí o poskytnutí dotace. 14. Místo realizace projektů: Oblast podpory 2.2 je určena pro všechny regiony ČR spadající do Cíle Konvergence tzn., že všechny individuální projekty ostatní musí být realizovány na území České republiky mimo území NUTS II hl. město Praha. Sídlo žadatele může být na celém území České republiky včetně NUTS II hl. m. Praha. 15. Monitorování projektů: Příjemce finanční pomoci na individuální projekt ostatní je povinen v průběhu realizace projektu a v době udržitelnosti sledovat naplňování monitorovacích indikátorů. Seznam monitorovacích indikátorů pro oblast podpory 2.2 je uveden v Příloze č. 2 této výzvy. Monitorovací indikátory je nutné uvést v žádosti v aplikaci Benefit7. Naplňování indikátorů bude sledováno v průběhu realizace projektu prostřednictvím monitorovacích zpráv, závěrečná hodnota monitorovacích indikátorů bude sledována prostřednictvím závěrečné zprávy. 16. Udržitelnost individuálních projektů ostatních: Úspěšný žadatel je dle pravidel stanovených Evropským společenstvím povinen zajistit, aby aktivity a výstupy, které budou v rámci projektu podpořeny, byly udržovány ještě 5 let po ukončení financování projektu. Specifikace aktivit a výstupů, které povedou k udržitelnosti projektu, musí žadatel uvést v žádosti o finanční podporu z OP VK. Závaznost udržitelnosti bude rovněž uvedena v Rozhodnutí o poskytnutí dotace a následně bude předmětem kontroly ze strany subjektů uvedených v rozhodnutí uzavřeném s úspěšným žadatelem. Udržitelnost bude žadatel prokazovat po skončení financování z OP VK prostřednictvím ročních monitorovacích zpráv o udržitelnosti projektu. 17. Způsob výběru projektů a vyrozumění žadatele o výsledku: Žádosti budou po splnění formálních náležitostí a kritérií přijatelnosti bodově hodnoceny individuálními hodnotiteli certifikovanými Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (tzv. věcné hodnocení). Pokud budou zjištěny formální nedostatky, bude žadatel vyzván k doplnění nedostatků ve lhůtě 10 pracovních dnů od doručení výzvy k doplnění žádosti. Nedostatky v oblasti přijatelnosti jsou neopravitelné a žádost bude automaticky vyřazena. Na základě věcného hodnocení doporučí výběrová komise projekty pro poskytnutí dotace. Počet podpořených projektů bude limitován alokací finančních prostředků na tuto výzvu. Konečné schválení projektů vybraných k financování přísluší ministru školství, mládeže a tělovýchovy. 18. Způsob oznámení výsledku žadateli: Do 10 pracovních dnů od rozhodnutí ministra bude seznam schválených projektových žádostí vyvěšen na internetových stránkách MŠMT www.msmt.cz v části Evropská unie, Evropský sociální fond. Všichni žadatelé budou o výsledku hodnocení žádosti písemně informováni. 19. Termíny výzvy: Datum vyhlášení výzvy: 19. května 2008 Datum ukončení výzvy: 19. září 2008 v 15:00 hodin Žádosti o finanční podporu lze vyplňovat v aplikaci Bendit 7 od 19. května 2008. Všechny žádosti doručené po termínu ukončení výzvy budou automaticky vyřazeny. Rozhodující je datum doručení zásilky, nikoliv datum odeslání. 20. Formální podoba žádosti a způsob jejího podávání: Žádost se předkládá v zalepené obálce, na které musí být uvedeno: Povinné údaje na přední straně obálky (zároveň adresa pro doručení poštou) Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor CERA (46) Karmelitská 7 118 12 Praha 1 název a adresa žadatele upozornění „NEOTVÍRAT“ pod adresou žadatele Povinné údaje na zadní straně obálky název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost číslo prioritní osy 2 – Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj oblasti podpory: 2.2 – Vysokoškolské vzdělávání číslo výzvy: 07 název individuálního projektu ostatního: doplní žadatel Žádost o finanční podporu pro individuální projekty ostatní musí být vyplněna na předepsaném formuláři webové žádosti - Žádost o finanční podporu z OP VK – IP,, v programu Benefit7 pro oblast podpory 2.2. K dispozici je na webových stránkách www.eu-zadost.cz. Žádost v českém jazyce se předkládá elektronicky on-line (podrobný popis vyplnění viz Příručka pro žadatele o finanční podporu z OP VK), dále 1x v listinné podobě (originále) na adresu vyhlašovatele a 1 x v elektronické podobě ve formátu *.pdf na nosiči chráněném proti přepisu (na CD - R). Forma předkládání listinné verze žádosti a elektronické žádosti na CD-R: Na samostatném výtisku se předkládá žádost (tisk z aplikace Benefit7) a samostatně přílohy. Podepsaná žádost musí být sešita a přelepena páskou v levém horním rohu (na přední i zadní straně). Páska musí být označena na první a poslední straně podpisem a razítkem statutárního zástupce žadatele. Součástí žádosti je rovněž seznam příloh, kde musí být uveden počet listů každé přílohy. Všechny povinné a nepovinné přílohy musí být pevně spojené v jedné vazbě. Přílohy musí být sešity a přelepeny páskou v levém horním rohu (na přední i zadní straně). Páska musí být označena na první a poslední straně podpisem a razítkem statutárního zástupce žadatele. Úvodním listem spojených příloh je seznam příloh včetně počtu listů. Tento seznam bude orazítkován a samostatně podepsán oprávněným statutárním zástupcem žadatele. Všechny přílohy musí být: · předloženy v listinné podobě v originále (nebo úředně ověřené kopii) a nesmějí být starší tří měsíců k datu podání žádosti (netýká se živnostenského listu), · musí být dodrženo stanovené řazení příloh, · každá příloha musí být označena pořadovým číslem podle jejího umístění v seznamu příloh, který je nezbytnou součástí projektu, · pokud je to relevantní podepsány oprávněným statutárním zástupcem, · vícestránková příloha musí být pevně spojena. Seznam a řazení příloh: 1. Doklad o právní subjektivitě žadatele 2. Kopie o Rozhodnutí o udělení akreditace (v případě, že je projekt zaměřen na inovaci studijního programu/oboru) 3. Čestné prohlášení partnera s finančním příspěvkem – viz Příloha č. 3 této výzvy (dokládá se pouze v případě, že projekt má partnera/partnery a to pro každého partnera zvlášť) 4. Principy partnerství a prohlášení o partnerství - viz Příloha č. 4 této výzvy (dokládá se pouze v případě, že projekt má partnera/partnery a to pro každého partnera zvlášť) 5. Další nepovinné přílohy dle potřeb žadatele Všechny relevantní tištěné formuláře příloh žadatel vytiskne, zajistí jejich podpis a naskenované vloží ve formátu *.pdf do žádosti v aplikaci Benefit7 jako přílohu a následně originál (případně úředně ověřenou kopii) přiloží k listinné verzi žádosti jako jednu z příloh. Před vydáním Rozhodnutí o poskytnutí dotace v rámci této výzvy bude žadatel povinen doložit některé další přílohy: · Smlouvu o partnerství · Kopie smlouvy o zřízení samostatného účtu projektu · Čestné prohlášení o nesouběžném čerpání dotace finančních prostředků na předložený projekt z jiných dotačních programů · Případně další povinné náležitosti před samotným uzavřením smlouvy požadované Řídícím orgánem vyplývající z charakteru projektu. 21. Místo pro případné osobní odevzdání žádosti: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor CERA (46) U Lužického semináře 13 118 12 Praha 22. Další informace: Žadatelé se při přípravě projektových žádostí řídí touto výzvou, Příručkou pro žadatele o finanční podporu z OP VK s platností od 30.6.2008, Prováděcím dokumentem OP VK (v aktuálním znění) a Operačním programem Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Doplňující informace je možné nalézt na webových stránkách MŠMT www.msmt.cz, případně se obrátit na níže uvedená kontaktní místa. Kontaktní místo: · Kontaktním místem pro případné dotazy je odbor CERA. Dotazy lze pokládat osobně, v rámci dohodnutých konzultací, telefonicky nebo elektronicky na e-mail cera@msmt.cz . · Hlavní kontaktní osobou pro tuto výzvu je Ing. Jana Karpačová (tel.: 234 785 150, e-mail: karpacovaj@msmt.cz). · Kontaktní osobou pro konzultace týkající se věcného obsahu výzvy je Mgr.. Karolína Gondková (tel.: 257 193 673, e-mail: gondkova@msmt.cz) · Při problémech s vyplněním webové žádosti, kontaktujte help_opvk@msmt.cz 23. Kontakt na vyhlašovatele: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor CERA (46) 118 12 Praha 1 V Praze dne……………………….. Schválil: …………………………………….. ministr školství, mládeže a tělovýchovy