Ptašínského 8, 602 00 Brno, Tel.: 541 261 433, Fax: 541 261 435 Email: info@brandbrothers.com, www.brandbrothers.cz, www.marketingovy-vyzkum.cz Vybrané reference Jedinečný způsob zpracování Easy & Precise * marketingové poznámky * marketingová doporučení * tržní příležitosti ,,Agentura Brand Brothers realizovala pro naši společnost několik průzkumů. Velmi nás překvapila vysoká kvalita i netradiční způsob zpracování výsledků. Naše společnost má zkušenosti s více výzkumnými agenturami a výsledky agentury Brand Brothers byly na nejvyšší úrovni." Václav Pech Marketingové analýzy Jihočeská plynárenská, a.s. Naše doporučení vedou k praktickým změnám a navýšení obratu ,,Agentura Brand Brothers pro Husqvarnu realizovala rozsáhlý výzkum. Bylo dosaženo nadprůměrné 94% response rate - tedy pouze 6% respondentů odmítlo na dotazník odpovídat. Výsledky jsou natolik konkrétní a přesvědčivě zpracované, že na jejich základě založíme propagační kampaň určenou pro zkoumaný segment." ,,Půl roku po uskutečnění výzkumu můžeme potvrdit, že výzkum přímo přispěl k nezanedbatelným nárůstům našich prodejů." Rastislav Klembara Obchodní ředitel Husqvarna Výzkum realizovaný pro Masarykovu univerzitu říjen ­ listopad 2007 Zadání projektu * Prohloubit spolupráci MU se zaměstnavateli formou studentských praxí a stáží * Mluví se o trendu nedostatku kvalifikované pracovní síly a nutnosti měnit personální politiku * Schopní absolventi mají sehnané zaměstnání už před státnicemi * Studenti mají po absolvování VŠ nedostatek praktických zkušeností Zadání projektu * Dotázání 200 firem z Jižní Moravy * Rozhovory s personálními řediteli a personalisty * Pouze sběr dat a kódování bez analýzy Cíle výzkumu * Získat objektivní data o vzorku firem s předpokládaným zájmem o absolventy fakulty právnické, ekonomicko-správní a informatiky * Sehnat pro MU konkrétní zájemce o spolupráci z řad zaměstnavatelů 1. krok: Vytvoření databáze * Databáze založená na Registru ekonomických subjektů * Firmy z Jihomoravského kraje * Vytipování oborů dle klasifikace OKEČ * Omezení dle počtu zaměstnanců 2. krok: Dotazník * Konzultace cílů se zástupcem MU * Vymezení klíčových oblastí * Schválení dotazníku s klientem * Pilotáž Dotazník: Klíčové oblasti * Využívání studentů v současnosti * Zájem o zaměstnávání absolventů VŠ * Zájem o studenty na praxi / stáž * Vnímání náročnosti shánění nových zaměstnanců * Co jsou firmy ochotny studentům nabídnout? * Co od studentů na praxi očekávají? Určitě ne 13% Spíše ne 28% Spíše ano 32% Určitě ano 27% M ěli byste zájem o spolupráci s M U ve formě studentských praxí a stáží? Graf č. 2 Zdroj: Výzkum Brand Brothers s.r.o., říjen - listopad 2007, n=211 Výrazně snazší 5% Trochu snazší 20% Je to stejné, nepozorujeme změnu 33% Trochu náročnější 21% Hledání schopných lidí je v ýrazně náročnější 21% Jak se firmám daří shánět nové zaměstnance s VŠ vzděláním ve srovnání s dobou před 2 lety? Graf č. 1 Zdroj: Výzkum Brand Brothers s.r.o., říjen - listopad 2007, n=211 92% 65% 8% 56%44% 35% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Kv alif ikov aná práce Vy užití jazy kov ých schopností Nekv alif ikov aná práce Ano Ne Jakou práci byste od studenta na praxi / stáži očekávali? Pouze firm y, které by m ěli o stážisty zájem Graf č. 3 Zdroj: Výzkum Brand Brothers s.r.o., říjen - listopad 2007, n=123 92% 65% 8% 56%44% 35% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Kv alif ikov aná práce Vy užití jazy kov ých schopností Nekv alif ikov aná práce Ano Ne Jakou práci byste od stude nta na praxi / stáži oče káv ali? Pouze firm y, které by m ěli o stážisty zájem Graf č. 3 Zdroj: Výzkum Brand Brothers s.r.o., říjen - listopad 2007, n=123 Přínosy výzkumu pro MU * Vhled do problémů a potřeb zaměstnavatelů * Kontakty na 123 personálních manažerů zainteresovaných firem * Návod jak koncipovat nabídky * Rozhodnutí zda koncipovat stáže jako placené * Jak koncipovat nabídky spolupráce firmám * Podklady pro zřízení kariérního centra