Vzorové otázky k přijímacím zkouškám do navazujícího magisterského studia obor Podniková ekonomika a management 1. Penetrační cenová strategie se vyznačuje: a) vysokou zaváděcí cenou a velkým množstvím b) nízkou zaváděcí cenou a malým množstvím c) vysokou zaváděcí cenou a malým množstvím d) nízkou zaváděcí cenou a velkým množstvím 2. Mezi organizační typy výroby nepatří: a) Proudová výroba b) Dílenská výroba c) Skupinová výroba d) Opakovaná výroba 3. Jestliže jedno zboží doplňuje druhé zboží, hovoříme o: a) substitučním zboží b) komplementárním zboží c) vzájemně se vylučujícím zboží d) kompletu služeb 4. Úkolem distribuční politiky je transformovat vyrobenou produkci do podoby odpovídající potřebám zákazníka. Tato transformace není: a) věcná b) časová c) kvantitativní d) kvalitativní 5. Slabá konkurence a slabá poptávka je charakteristická pro: a) tržní výklenek b) smršťující se trh c) trh budoucnosti d) masový trh 6. Vázání finančních prostředků v majetku (aktivech) podniku se označuje pojmem: a) financování b) investování c) nakupování d) zajišťování 7. Mezi znaky podniku nezávislé na hospodářském systému patří: a) princip finanční rovnováhy b) ziskový princip c) princip autonomie d) princip soukromého vlastnictví 8. Materiál, který vstupuje do produktu, ale netvoří jeho hlavní část, se nazývá: a) surovina b) pomocná látka c) provozní látka d) hotová součástka 9. Mezi orgány společnosti s ručením omezeným nepatří: a) valná hromada b) jednatel (jednatelé) c) dozorčí rada d) představenstvo 10. Jestliže je mzda na jednotku produkce konstantní, jedná se o: a) časovou mzdu b) úkolovou mzdu c) diferenciální kusou mzdu podle Taylora d) Rowanův prémiový mzdový systém