Pravidelná Příloha akademie12 Úterý 17. února 2015 LIDOVÉ NOVINY icelandnorway liechtenstein Získejte stipendium nebo finanční podporu pro realiZaci meZinárodního vZdělávacího projektu Zapojené země: norsko, island a lichtenštejnsko Podporované aktivity: projekty mobilit a stáže; projekty institucionální spolupráce Termín výzvy pro předkládání žádostí o grant: 26. 1. 2015 – 26. 3. 2015 Více na: www.dzs.cz/cz/norske-fondy-a-fondy-ehp/ Dům zahraniční spolupráce | Na Poříčí 1035/4, Praha 1 program spolupráce škol a stipendia (norské fondy a fondy ehp) je určen jak pro jednotlivce, tak i pro instituce na primární, sekundární a terciární úrovni vzdělávání. www.tcmlongmen.cz Kontakt: tel.: 603 572 738 email: skola.longmen@seznam.cz 龙门 TCM Longmen Škola radiční ínské edicínyT Č M Brána draka Nový ročník zahajujeme 4.9.2015 Adresa učebny: Podnikatelské centrum Hradecká 1151/9 500 03 Hradec Králové T u zkušenost udělali téměř všichni, kdo nastoupili po škole do praxe: Ze znalostí, co jsme za léta studií získali, upotřebíme většinou jen malý zlomek. Analytici Střediska vzdělávací politiky Pedagogické fakulty UK, kteří se zabývají uplatněním absolventů VŠ, zjišťovali, kolik vysokoškoláků zastává místa odpovídající bakalářskému, magisterskému nebo doktorskému diplomu. Někteří respondenti uvedli, že by jejich práci zvládl člověk jen s maturitou, nebo dokonce bez ní. Možná se tedy většinu věcí učíme zbytečně. Potíž je, že se neshodneme které. T abulky, které dnes otiskujeme, přinášejí ale víc informací o uplatnění absolventů a všechny jsou zajímavé. Asi by se měly dělat pravidelně a vyvěšovat například na webových stránkách ministerstva školství. Ostatně slovenské ministerstvo si je u našeho střediska objednalo a už je vyvěšu- je. N ení studium jako studium. Všichni vědí, že existují obory, které lze vystudovat poměrně snadno, a jiné, které dají člověku zabrat. Mezi ty druhé patří bezesporu medicína. Přesto i na medicíně najdeme takzvané doublestudenty. Není jich prý tak docela málo. Mluvčí 1. lékařské fakulty nám nedávno zmínila, že mají studenty, kteří paralelně stíhají studovat ještě Vysokou školu ekonomickou, nebo dokonce Matematicko-fyzikální fakultu UK. Jeden medik stačil vedle lékařství vystudovat i konzervatoř. Obdivuhodné. RADKA KVAČKOVÁ V prvních pěti letech po vysoké škole mají absolventi průměrný příjem zhruba 31 200 korun. Na tuto částku však dosáhne jen třetina z nich. Příjem, který má alespoň polovina absolventů, je 27 000 korun. Průměr zvyšují například platy bývalých studentů Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, kteří si v prvních pěti letech po absolutoriu přijdou téměř na padesát tisíc. Vyplývá to z rozsáhlého šetření, které provedlo Středisko vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jeho výsledky dnes přinášíme i proto, že už za několik dní začnou uchazeči o vysokoškolské studium posílat přihlášky a jistě uvítají každou informaci, která jim může před konečným rozhodnutím, kam nasměrovat své další úsilí, ještě pomoci. Dotazníky byly anonymní „Původně iniciovala taková šetření Evropská komise už v polovině devadesátých let,“ říká jeden z autorů materiálu Jan Koucký. Česká republika byla v roce 1998 první nečlenskou zemí, která dostala možnost se do projektu za evropské peníze a s evropským know-how zapojit, dokonce několikrát. To poslední šetření, v letech 2013/2014, se už ale konalo za peníze z rozpočtu ministerstva školství. Jakým způsobem čísla, která přinášíme v tabulkách, vznikají? „Pracujeme s absolventy, na které mají kontakty jen školy. Ty nám je sice nedají, ale obešlou své bývalé studenty s výzvou, aby vyplnili náš anonymní internetový dotazník,“ vysvětlil Jan Koucký společně s dalším autorem materiálu Martinem Zelenkou. Sledováno bylo na 35 000 absolventů v období prvních pěti let po ukončení školy, a to z několika hledisek: jestli našli zaměstnání, jaká je výše jejich výdělku, jestli využívají to, co se ve škole naučili, jak vnímají svou práci z hlediska náročnosti a jak jsou s ní spokojeni. Některé výsledky se uvádějí v procentech: procento nezaměstnaných, procento těch, kteří pracují v oboru nebo v příbuzném oboru, procento vyjadřující míru využívání nabytých znalostí a dovedností v práci, v procentech je uvedena i míra spokojenosti s prací. Trochu jinak se prezentuje kvalifikační náročnost v tabulkách jednotlivých fakult. Ta je kombinací dvou otázek. První se ptá na vykonávanou profesi a druhá zní: „Jaké vzdělání považujete za nejvhodnější pro svou současnou práci?“ Respondenti vybírali z šesti možností: doktorský stupeň, magisterské vzdělání, bakalářské vzdělání, vyšší odborné, středoškolské s maturitou, nebo dokonce středoškolské bez maturity. Výsledkem je klasifikace od jedné do osmi. Čím vyšší číslo, tím je práce náročnější na kvalifikaci. „Nikoho nepřekvapí, že absolventi vysokých škol pracují na kvalifikovanějších pozicích než lidé s nižším vzděláním. Celkem 81 procent jich pracuje v nejvyšších kvalifikačních úrovních šest až osm. Přesto téměř 20 procent absolventů do pěti let po ukončení studia pracuje na místech, která nevyžadují ani bakalářské vzdělání. Část jich dokonce pracuje na zcela nekvalifikovaných pozicích. Jde například o absolventky, které chodí na částečný úvazek uklízet,“ konstatují autoři vý- zkumu. Sekretářky s diplomem V posledním políčku naleznete jakýsi výsledek neboli „celkový index uplatnění“, který ovšem není jen obyčejným součtem nebo průměrem předchozích ukazatelů. Je konstruován tak, aby bylo možné srovnávat hodnoty získané z různých podmínek co nejobjektivněji. Aby se zohlednila například délka praxe nebo skutečnost, že škola je zaměřená hlavně na bakalářské programy. Průměr je nula. Takže pokud má škola celkový index uplatnění 0,67, jsou na tom její absolventi velmi dobře, pokud má minus 0,76, je to o dost horší. Je třeba dodat, že v tabulkách nenajdeme úplně všechny školy. Například ty umělecké se projektu nezúčastnily, protože jejich absolventi jsou většinou na volné noze. Také tu nejsou soukromé vysoké školy, i když některé z nich sledovány byly. Jejich studenti totiž často nastupují ke studiu už ze zaměstnání a práci mají ještě před absolu- toriem. Vzhledem k tomu, že se šetření (nese jméno Reflex) opakuje, bude možné časem vysledovat některé tendence. Několika změn si ostatně autoři projektu všimli už teď. Například toho, že zatímco na přelomu tisíciletí by majitelka vysokoškolského diplomu zřejmě nepovažovala za adekvátní uplatnění v pozici asistentky nebo třeba recepční, dnes je za adekvátní mnohdy považuje. Základem je správná vejška! ◦ IT ◦ Ekonomika ◦ Právo ◦ MBA (www.lepsiMBA.cz) www.vsmiep.cz Dny otevřených dveří: 19.2. a 19.3.2015 ŠKOLA Radky Kvačkové Čerstvý diplom a vysoký plat. Najít odpovídající zaměstnání je v některých oborech hračka. FOTO PROFIMEDIA inzerce Většinu věcí se učíme zbytečně Absolventi VŠ berou až 50 tisíc Hlásíte se na vysokou školu? Podívejte se, jaké jsou vaše vyhlídky na profesní uplatnění Vysoká škola Míra nezaměstnanosti Hrubýměsíční příjem Spokojenost sprací Celkovýindex uplatnění Univerzita Karlova v Praze 2,6 % 34 025 75 % 0,32 Jihočeská univerzita v Č. Budějovicích 5,4 % 24 350 73 % -0,15 Univerzita J. E. Purkyně v Ústí n. Labem 5,3 % 24 952 71 % -0,10 Masarykova univerzita 4,9 % 28 860 73 % 0,09 Univerzita Palackého v Olomouci 5,0 % 26 768 75 % 0,11 Veterinární a farmaceutická univerzita Brno 4,1 % 25 712 72 % 0,18 Ostravská univerzita v Ostravě 7,3 % 23 252 74 % -0,11 Univerzita Hradec Králové 3,2 % 28 396 74 % -0,06 Slezská univerzita v Opavě 9,9 % 24 765 69 % -0,38 České vysoké učení technické v Praze 2,8 % 38 650 75 % 0,15 Vysoká škola chemicko-technologická v Praze 2,9 % 35 048 77 % 0,22 Západočeská univerzita v Plzni 3,0 % 29 934 76 % 0,07 Technická univerzita v Liberci 3,2 % 31 306 72 % 0,01 Univerzita Pardubice 6,6 % 28 063 73 % -0,24 Vysoké učení technické v Brně 3,5 % 34 018 74 % 0,08 VŠ báňská – Technická univerzita Ostrava 7,6 % 29 667 71 % -0,24 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 6,0 % 27 740 72 % -0,24 Vysoká škola ekonomická v Praze 2,7 % 43 323 77 % 0,18 Česká zemědělská univerzita v Praze 6,2 % 31 206 72 % -0,31 Mendelova univerzita v Brně 8,5 % 25 577 71 % -0,48 Univerzita obrany v Brně 1,0 % 33 689 72 % -0,14 Celkem 4,8 % 31 239 74 % 0,00 Uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce (0 až 5 let po absolvování) Míra nezaměstnanosti 2,6 % 5,4 % 5,3 % 4,9 % 5,0 % 4,1 % 7,3 % 3,2 % 9,9 % 2,8 % 2,9 % 3,0 % 3,2 % 6,6 % 3,5 % 7,6 % 6,0 % 2,7 % 6,2 % 8,5 % 1,0 % 4,8 % Spokojenost sprací 75 % 73 % 71 % 73 % 75 % 72 % 74 % 74 % 69 % 75 % 77 % 76 % 72 % 73 % 74 % 71 % 72 % 77 % 72 % 71 % 72 % 74 % LIDOVÉ NOVINY Úterý 17. února 2015 AKADEMIE 13 PRAHA | PLZEŇ | LIBEREC | HRADEC KRÁLOVÉ Dominika Bilová Vnější vztahy ŠKODA AUTO a.s. PODLE INZERÁTU SIVYSOKOU ŠKOLU NEVYBÍREJTE ZKUŠENOSTI A NÁZORY ABSOLVENTKY OBORU MEZINÁRODNÍ VZTAHY A EVROPSKÁ STUDIA NAJDETE NA WWW.MUP.CZ Think Value Accredited Degrees Practical and Critical Thinking Orientation International Faculty and Student Body Career office EDUCATING TOMORROW’S LEADERS www.unyp.cz The American University of Prague Get a bachelor’s degree in: Business Administration | Communication and Mass Media | International Economic Relations | Psychology IT Management | English Language and Literature | Marketing | Finance | Online Marketing Tourism Management Accreditations: Memberships: Atraktivní studijní obory Zahraniční studijní zkušenosti Kontakt s praxí Bohatá stipendijní podpora Kvalitní technické zázemí Vynikající uplatnění na trhu práce Vysoké nástupní platy absolventů UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK / Bakalářské studium 28.2.2015 / Navazující magisterské studium 30.4.2015 ZAKOUSNI SE DO EKONOMIE! inzerce Typ fakult Fakulta Míra nezaměstnanosti Hrubý měsíční příjem Podíl pracujících v oboru Míra využití znalostí a dovedností v zaměstnání Spokojenost s prací Kvalifikační náročnost Celkový index uplatnění Přírodovědné Matematicko-fyzikální fakulta UK v Praze 1,3% 49 592 93% 79% 80% 7,5 0,57 Fakulta aplikovaných věd ZČU v Plzni 4,9% 42 576 94% 72% 77% 7,0 0,36 Přírodovědecká fakulta JU v Českých Budějovicích 4,6% 26 448 87% 82% 78% 7,5 0,31 Přírodovědecká fakulta UK v Praze 2,1% 31 209 85% 75% 75% 7,4 0,21 Přírodovědecká fakulta MU 4,2% 27 233 80% 72% 76% 7,1 0,05 Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci 7,2% 25 690 80% 68% 77% 6,7 0,04 Přírodovědecká fakulta OU v Ostravě 12,0% 26 537 57% 64% 79% 6,3 -0,02 Přírodovědecká fakulta UJEP v Ústí nad Labem 6,2% 25 303 53% 50% 68% 6,0 -0,18 Fakulta životního prostředí UJEP v Ústí nad Labem 6,8% 25 528 54% 56% 72% 5,6 -0,42 Celkem 4,7% 31 791 81% 72% 76% 7,0 0,15 Informatické a elektrotechnické Fakulta informatiky MU 2,7% 47 233 96% 74% 82% 6,9 0,67 Fakulta informačních technologií VUT v Brně 6,1% 46 499 97% 72% 80% 6,9 0,60 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice 3,7% 31 830 96% 73% 75% 6,7 0,54 Fakulta informatiky a statistiky VŠE v Praze 2,4% 44 980 80% 65% 77% 6,6 0,37 Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze 1,0% 47 444 91% 66% 74% 6,6 0,32 Fakulta elektrotechniky a informatiky VŠB-TU Ostrava 4,8% 33 700 89% 64% 70% 6,5 0,15 Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně 1,2% 35 906 87% 61% 75% 6,4 0,10 Fakulta elektrotechnická ZČU v Plzni 2,2% 33 953 83% 63% 78% 6,4 0,06 Fakulta aplikované informatiky UTB ve Zlíně 4,1% 31 808 79% 63% 77% 6,3 0,02 Celkem 2,5% 40 356 88% 65% 76% 6,6 0,27 Strojní Fakulta strojní ZČU v Plzni 0,3% 39 587 95% 71% 72% 6,4 0,19 Fakulta strojní TU v Liberci 2,6% 44 707 94% 62% 77% 6,5 0,16 Fakulta strojní ČVUT v Praze 3,6% 40 185 88% 64% 74% 6,5 0,11 Fakulta strojního inženýrství VUT v Brně 1,0% 34 142 88% 65% 74% 6,4 0,09 Fakulta strojní VŠB-TU Ostrava 8,5% 31 951 78% 64% 80% 6,3 0,04 Celkem 3,0% 36 510 87% 65% 75% 6,4 0,10 Stavební a architektonické Fakulta architektury ČVUT v Praze 6,1% 34 665 82% 81% 75% 6,9 0,28 Fakulta stavební VŠB-TU Ostrava 0,0% 27 491 85% 69% 72% 6,4 0,23 Fakulta stavební VUT v Brně 5,4% 31 375 92% 68% 74% 6,5 0,12 Fakulta stavební ČVUT v Praze 3,2% 32 623 90% 69% 74% 6,5 0,07 Celkem 4,1% 31 955 90% 70% 74% 6,5 0,13 Chemicko- -technologické Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT v Praze 0,0% 45 238 95% 75% 83% 7,4 0,57 Fakulta potravinářské a biochemické technologie VŠCHT v Praze 4,2% 32 893 88% 76% 78% 7,1 0,25 Fakulta chemické technologie VŠCHT v Praze 2,9% 32 980 89% 76% 78% 7,1 0,24 Fakulta technologie ochrany prostředí VŠCHT v Praze 0,6% 38 556 87% 78% 75% 7,1 0,21 Fakulta chemicko-inženýrská VŠCHT v Praze 2,1% 40 142 78% 71% 76% 7,3 0,17 Fakulta chemicko-technologická Univerzity Pardubice 6,4% 27 343 83% 66% 74% 6,4 -0,12 Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT v Praze 0,0% 35 911 46% 53% 70% 6,3 -0,28 Fakulta chemická VUT v Brně 4,4% 30 446 76% 65% 64% 6,4 -0,30 Fakulta technologická UTB ve Zlíně 11,9% 25 181 67% 54% 65% 5,8 -0,54 Celkem 5,3% 32 042 79% 67% 73% 6,6 -0,07 Uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce Míra nezaměstnanosti – podíl počtu nezaměstnaných k celkovému počtu ekonomicky aktivních. Hrubý měsíční příjem – průměrný měsíční hrubý příjem z hlavního i vedlejšího pracovního poměru. Podíl pracujících v oboru – podíl absolventů, kteří pracují ve stejném oboru, jejž vystudovali, nebo příbuzném. Znalosti a dovednosti – absolventi odpovídali na otázku, do jaké míry ve své práci využívají znalosti a dovednosti získané studiem. Míra spokojenosti s prací – absolventi odpovídali na otázku, do jaké míry jsou spokojeni se svou současnou prací. Kvalifikační náročnost – index vyjadřuje požadavky vykonávané práce na vzdělání a kvalifikaci, 1 znamená nejnižší a 8 nejvyšší kvalifikační náročnost. Celkový index uplatnění – shrnutí předchozích ukazatelů s ohledem na stupeň dosaženého vysokoškolského vzdělání a počet let od absolutoria (čím vyšší hodnota indexu, tím lepší uplatnění). 14 AKADEMIE Úterý 17. února 2015 LIDOVÉ NOVINY Univerzita Jana Amose Komenského Praha Studujte pro svoji budoucnost www.ujak.cz Vzdělávání dospělých Sociální a mediální komunikace Manažerská studia Speciální pedagogika Management cestovního ruchu Bezpečnostní studia a další bakalářské, magisterské, doktorské a MBA programy Studujte pro svojiStudujte pro svojiStudujte pro svoji Management cestovního ruchuManagement cestovního ruchuho ruchu a další bakalářské, magisterské,a další bakalářské, magisterské,, Mezinárodní jazykové zkoušky telc! inzerce Uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce Typ fakult Fakulta Míra nezaměstnanosti Hrubý měsíční příjem Podíl pracujících v oboru Míra využití znalostí a dovedností v zaměstnání Spokojenost s prací Kvalifikační náročnost Celkový index uplatnění Ostatní technické Fakulta vojenských technologií UO 0,4% 34 488 87% 64% 80% 6,5 0,14 Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství VŠB-TU Ostrava 7,1% 33 850 74% 66% 76% 6,1 -0,09 Technická fakulta ČZU v Praze 9,6% 34 294 71% 66% 79% 6,2 -0,10 Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice 3,6% 36 037 78% 63% 74% 5,9 -0,15 Fakulta dopravní ČVUT v Praze 4,1% 37 768 74% 57% 73% 6,2 -0,27 Hornicko-geologická fakulta VŠB-TU Ostrava 9,4% 31 254 65% 60% 73% 5,8 -0,31 Fakulta bezpečnostního inženýrství VŠB-TU Ostrava 5,6% 28 718 75% 62% 65% 5,6 -0,34 Fakulta textilní TU v Liberci 5,0% 25 074 62% 58% 72% 5,4 -0,35 Celkem 6,4% 32 509 71% 61% 74% 5,9 -0,22 Zemědělské Fakulta veterinárního lékařství VFU Brno 4,7% 23 529 98% 83% 70% 7,1 0,29 Fakulta veterinární hygieny a ekologie VFU Brno 5,7% 22 697 82% 65% 66% 6,5 -0,24 Lesnická a dřevařská fakulta MENDELU v Brně 10,6% 25 377 76% 63% 72% 5,4 -0,52 Fakulta životního prostředí ČZU v Praze 6,6% 27 112 52% 51% 67% 5,8 -0,55 Fakulta lesnická a dřevařská ČZU v Praze 7,3% 26 161 69% 65% 74% 5,2 -0,56 Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů ČZU v Praze 9,3% 26 891 61% 56% 66% 5,6 -0,61 Agronomická fakulta MENDELU v Brně 8,3% 24 221 60% 58% 70% 5,6 -0,67 Zemědělská fakulta JU v Českých Budějovicích 11,2% 25 381 64% 57% 70% 5,6 -0,67 Zahradnická fakulta MENDELU v Brně 15,8% 22 372 74% 62% 71% 5,0 -0,73 Celkem 8,8% 25 218 67% 60% 69% 5,7 -0,53 Lékařské a farmaceutické Lékařská fakulta UP v Olomouci 0,0% 44 832 98% 83% 77% 7,5 0,85 2. lékařská fakulta UK v Praze 1,5% 42 016 97% 84% 77% 7,5 0,84 Lékařská fakulta v Plzni UK v Praze 0,0% 31 616 100% 86% 79% 7,5 0,83 Lékařská fakulta v Hradci Králové UK v Praze 0,5% 41 210 99% 85% 74% 7,3 0,76 1. lékařská fakulta UK v Praze 1,8% 41 417 97% 81% 74% 7,4 0,68 3. lékařská fakulta UK v Praze 1,8% 37 993 95% 76% 72% 7,0 0,65 Lékařská fakulta MU 3,1% 35 367 98% 80% 73% 7,3 0,54 Farmaceutická fakulta v Hradci Králové UK v Praze 1,0% 29 220 97% 73% 78% 7,3 0,53 Farmaceutická fakulta VFU Brno 1,7% 31 656 98% 76% 80% 7,1 0,51 Lékařská fakulta OU v Ostravě 4,5% 20 761 76% 59% 67% 5,8 -0,07 Celkem 1,6% 36 708 97% 80% 75% 7,3 0,64 Zdravotnické Fakulta zdravotnických studií ZČU v Plzni 2,0% 24 741 91% 80% 80% 6,0 0,61 Fakulta zdravotnických věd UP v Olomouci 0,0% 24 465 95% 75% 73% 6,3 0,52 Fakulta zdravotnických studií UJEP v Ústí nad Labem 3,9% 22 069 92% 77% 69% 6,3 0,49 Fakulta zdravotnických studií Univerzity Pardubice 0,9% 23 542 94% 73% 73% 5,9 0,20 Zdravotně sociální fakulta JU v Českých Budějovicích 3,5% 23 241 80% 67% 72% 5,9 -0,05 Celkem 2,5% 24 195 87% 72% 73% 6,0 0,20 Ekonomické Fakulta podnikohospodářská VŠE v Praze 1,8% 48 489 86% 67% 78% 6,3 0,34 Fakulta financí a účetnictví VŠE v Praze 4,4% 40 148 90% 73% 76% 6,3 0,27 Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové 5,6% 38 738 80% 64% 74% 6,1 0,21 Fakulta mezinárodních vztahů VŠE v Praze 3,5% 46 213 73% 61% 76% 6,3 0,09 Národohospodářská fakulta VŠE v Praze 0,5% 36 774 74% 55% 77% 6,3 0,03 Ekonomická fakulta TU v Liberci 0,4% 35 371 77% 61% 73% 5,7 -0,05 Ekonomicko-správní fakulta MU 3,0% 32 791 83% 63% 72% 6,0 -0,06 Fakulta ekonomická ZČU v Plzni 3,9% 31 502 81% 62% 75% 5,6 -0,07 Fakulta podnikatelská VUT v Brně 3,0% 31 037 79% 65% 74% 5,9 -0,13 Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze 4,4% 33 313 74% 60% 73% 5,8 -0,18 Fakulta managementu v Jindřichově Hradci VŠE v Praze 2,4% 33 447 74% 60% 75% 5,7 -0,20 Provozně ekonomická fakulta MENDELU v Brně 5,3% 28 824 82% 57% 74% 5,8 -0,21 Fakulta sociálně ekonomická UJEP v Ústí nad Labem 6,0% 27 579 65% 60% 71% 5,2 -0,31 Fakulta ekonomicko-správní Univerzity Pardubice 6,8% 27 304 78% 56% 73% 5,6 -0,33 Fakulta ekonomiky a managementu UO 1,5% 30 438 67% 57% 67% 5,9 -0,39 Fakulta managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně 5,9% 27 992 75% 59% 71% 5,6 -0,39 Ekonomická fakulta JU v Českých Budějovicích 6,0% 26 657 74% 60% 71% 5,4 -0,41 Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava 9,2% 26 453 72% 57% 68% 5,4 -0,51 Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné SU v Opavě 11,5% 28 321 68% 59% 66% 5,3 -0,59 Fakulta logistiky a krizového řízení UTB ve Zlíně 20,1% 20 282 37% 44% 70% 4,3 -0,76 Celkem 4,9% 34 315 75% 61% 73% 5,7 -0,14 LIDOVÉ NOVINY Úterý 17. února 2015 AKADEMIE 15 VŠFS je držitelem ocenění kvality ECTS Label od Evropské komise. www.kouzelneskoly.cz | www.bankovniakademie.cz | www.vsfs.cz člen Společenství škol • příprava na mezinárodní zkouškypříprava na mezinárodní zkoušky • různá intenzita výuky Dospělí od 16 let • kombinace se sportem a výlety • možnost skupin s delegátem Děti a mládež do 20 let Jazykové pobyty v zahraničí PŘIPRAVTE SE NA PŘIJÍMAČKY! Studium na střední a vysoké škole v zahraničí ZAŽIJTE ROK JINAK! • široký výběr zemí a programů již od dvou měsíců • kompletní zajištění a podpora během celého studia S námi se připravíte na maturitu, přijímačky i studium. Svět Tě POTŘEBUJE! I Management ICT projektů I Informační technologie I Ekonomie a management www.unicorncollege.cz DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 19.3.2015 inzerce Finance Finance (studium v angličtině) Navazující magisterské obory Bakalářské obory Informační technologie a management Bankovní management Banking management (studium v angličtině) Банковский менеджмент (studium v ruštině) Ekonomika a management podniku (specializace: Řízení společnosti / Malé a střední podniky / Marketing a sociální sítě / Řízení lidských zdrojů / Právní aspekty řízení / Krizový management) Oceňování majetku Bankovní institut vysoká škola www.bivs.cz Navštivte nás na Dni otevřených dveří, dne 26. února 2015 v Praze, Teplicích, Písku, Karlových Varech a Břeclavi. Vzdělání na úrovni Prezenční a kombinované tříleté bakalářské studium s pedagogickým zaměřením Angličtina jako cizí jazyk Čeština jako cizí jazyk Přijímací zkoušky 21. dubna 2015 Staňte se i Vy lektorem angličtiny nebo češtiny pro cizince! Typ fakult Fakulta Míra nezaměstnanosti Hrubý měsíční příjem Podíl pracujících v oboru Míra využití znalostí a dovedností v zaměstnání Spokojenost s prací Kvalifikační náročnost Celkový index uplatnění Humanitní Filozofická fakulta UP v Olomouci 4,9% 28 407 74% 67% 75% 6,2 0,01 Fakulta sociálních studií MU 4,8% 29 593 71% 65% 75% 6,4 -0,03 Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě SU v Opavě 9,2% 22 084 76% 67% 76% 6,2 -0,05 Fakulta sociálních věd UK v Praze 4,4% 35 722 65% 62% 74% 6,3 -0,08 Filozofická fakulta UK v Praze 4,2% 31 217 71% 68% 73% 6,7 -0,09 Filozofická fakulta OU v Ostravě 8,6% 25 732 65% 64% 74% 6,0 -0,18 Fakulta humanitních studií UK v Praze 6,4% 29 060 62% 62% 71% 6,1 -0,20 Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně 4,5% 25 394 69% 64% 71% 5,6 -0,22 Filozofická fakulta MU 9,5% 25 260 66% 65% 72% 6,3 -0,22 Fakulta sociálních studií OU v Ostravě 6,7% 18 643 69% 69% 66% 5,8 -0,24 Fakulta veřejných politik v Opavě SU v Opavě 7,5% 20 985 59% 56% 68% 5,1 -0,38 Filozofická fakulta UJEP v Ústí nad Labem 5,4% 22 307 55% 58% 67% 5,5 -0,46 Filozofická fakulta JU v Českých Budějovicích 8,4% 20 397 48% 58% 70% 5,6 -0,53 Fakulta filozofická ZČU v Plzni 7,1% 25 365 35% 53% 70% 5,4 -0,66 Fakulta filozofická Univerzity Pardubice 13,4% 21 702 41% 52% 69% 5,2 -0,71 Celkem 6,6% 27 071 65% 63% 72% 6,1 -0,21 Teologické Evangelická teologická fakulta UK v Praze 1,2% 21 770 79% 67% 75% 6,1 0,07 Cyrilometodějská teologická fakulta UP v Olomouci 8,5% 18 716 77% 67% 74% 5,8 -0,15 Teologická fakulta JU v Českých Budějovicích 6,2% 22 310 67% 64% 77% 5,6 -0,24 Katolická teologická fakulta UK v Praze 1,9% 24 323 55% 60% 79% 5,9 -0,31 Husitská teologická fakulta UK v Praze 9,0% 27 418 54% 53% 69% 5,7 -0,59 Celkem 6,2% 22 302 67% 63% 75% 5,8 -0,25 Právnické Právnická fakulta UK v Praze 0,2% 42 269 97% 80% 77% 7,4 0,77 Fakulta právnická ZČU v Plzni 0,0% 31 493 100% 81% 79% 6,8 0,58 Právnická fakulta MU 2,3% 31 035 89% 78% 70% 6,6 0,38 Právnická fakulta UP v Olomouci 4,6% 26 090 94% 81% 74% 6,8 0,35 Celkem 2,2% 33 203 91% 78% 74% 6,8 0,47 Pedagogické Pedagogická fakulta UK v Praze 2,4% 25 010 82% 72% 76% 6,6 0,20 Pedagogická fakulta JU v Českých Budějovicích 3,9% 24 336 80% 68% 76% 6,2 0,10 Pedagogická fakulta UJEP v Ústí nad Labem 4,9% 23 270 79% 67% 72% 6,5 0,07 Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TU v Liberci 5,2% 26 071 76% 67% 69% 6,2 0,06 Pedagogická fakulta MU 4,4% 23 794 81% 71% 75% 6,4 0,05 Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové 0,0% 24 214 86% 66% 78% 5,8 -0,05 Pedagogická fakulta UP v Olomouci 5,2% 22 426 82% 68% 75% 6,2 -0,05 Pedagogická fakulta OU v Ostravě 5,9% 22 605 72% 67% 74% 6,2 -0,05 Fakulta pedagogická ZČU v Plzni 2,7% 23 709 74% 67% 75% 6,1 -0,08 Celkem 4,4% 25 667 78% 68% 74% 6,2 0,03 Tělesné výchovy Fakulta tělesné výchovy a sportu UK v Praze 5,4% 26 055 77% 74% 78% 6,6 0,12 Fakulta tělesné kultury UP v Olomouci 8,1% 26 723 69% 68% 73% 6,1 -0,06 Fakulta sportovních studií MU 6,8% 22 000 66% 63% 75% 5,3 -0,40 Celkem 6,6% 25 429 72% 70% 76% 6,1 -0,06 Uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce