Metro ČESKÉ BIFLOVÁNÍ-AKCE A REAKCE Celá EU se potýká s problémem vzdělávání. Koncepce chybí a Česko zaostává nejvíc. Česko se pravidelně potýká s nedostatky českého vzdělávacího systému a v nejrůznějších žebříčcích se umísťuje na spodních příčkách v již tak zaostávající Evropské unii. Kde hledat příčiny tohoto stavu? Za jednu zcela určitě můžeme považovat "biflování", základní úkon na české škole. Zbytečné memorování dat spíše ubíjí samostatné uvažování, které má být základním výsledkem moderního vzdělávání. Plagiáty a kopie Existují i horší důsledky, ke kterým biflování vede. Někteří studenti vysokých škol například považují memorování za natolik zbytečné, že se uchylují k nejrůznějším podvodům a opisováním. Získaný titul pak má nulovou vypovídací hodnotu. Na Vysoké škole ekonomické v Praze je například známý server "borec", na kterém zájemce nalezne většinu materiálů potřebných pro úspěšné studium. A svědomí? Nikoho netýrá. Sekce "FreeMatroš - hafo materiálů s možností on-line přidávání" nebo "bakule" mluví samy za sebe. Reakce a obrana Proti podobným způsobům revolučním způsobem zasáhli jako první v republice vývojáři z Masarykovy univerzity (MU) v Brně. Jejich systém, představený v srpnu, plagiáty odhaluje. Software, který vyvinul Vývojový tým Informačního systému MU, je takřka evropským unikátem. Masarykova univerzita účinnost systému posiluje i dobrovolným zveřejňováním prací studentů. Snad se jedná o snahu, která nejen studentům umožní návrat zpět ke standardnímu studiu, ale podnítí i debatu o důvodech, které studenty k podobnému chování vedou. Dělení na "hodné" a "zlé" totiž v tomto případě ani zdaleka není na místě.